پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
استاندار ایلام با توجه به سفر رئیس‌جمهوری به ایلام از تکمیل ۱۸ طرح نیمه کاره کشاورزی استان ایلام تا پایان سال آینده خبر داد. به‌گفته محمد نوذری، بخش اعظمی از مصوبات سفر با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه انرژی شامل ۳ درصد نفت و ۱۱ درصد گاز کشور بود که با توسعه و سرمایه‌گذاری در این حوزه، ایجاد بیش از یک هزار شغل در ایلام را شاهد خواهیم بود.

شعار سال: محمد نوذری افزود: توسعه میادین نفت‌وگاز و پتروشیمی استان از جمله سرمایه‌گذاری در میادین نفتی تنگ بیجار، چنگوله، چشمه خوش، پایدار غرب و غیره، صدور مجوز خوراک پتروپالایش به ظرفیت 50 هزار بشکه با سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی، شروع عملیات اجرایی ناحیه صنایع پایین دستی پتروشیمی دهلران، توسعه میادین مشترک نفتی و تأمین منافع ملی در استحصال بیشتر و منافع استانی در ایجاد اشتغال بیشتر تنها بخشی از چشم اندازهای مهم سفر رئیس‌جمهوری به ایلام بوده است. وی ادامه داد: اختصاص 920 میلیارد تومان در حوزه آب ، خاک و کشاورزی به 18 طرح نیمه تمام، تکمیل سامانه گرمسیری به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ در غرب کشور در دولت سیزدهم و اختصاص 500 میلیارد تومان برای اجرای فاز 3 پروژه، تکمیل 9 ایستگاه پمپاژ آب در مناطق مختلف استان ایلام، ایجاد طرح‌های گلخانه‌ای، اشتغالزا در استان و تکمیل سدهای در دست ساخت و نیمه تمام و اجرای طرح‌های شیلاتی در استان، بخشی دیگر از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به ایلام بوده است.

وی اظهار داشت: تکمیل طرح‌های آبرسانی به شهرستان ملکشاهی، شهر ایلام و تأمین آب شرب و سیستم فاضلاب پایانه مرزی مهران و غیره، تکمیل 29 مرکز نیمه تمام بهداشتی در استان تا پایان سال آینده، تکمیل بیمارستان 376 تختخوابی ایلام، تکمیل بیمارستان 64 تختخوابی ملکشاهی با اعتباری 65 میلیارد تومان، تکمیل و راه‌اندازی 10 مرکز بهداشتی و درمانی و تکمیل دانشگاه پزشکی شهر ایلام با اعتباری بالغ بر6 میلیارد تومان از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به ایلام بوده است.

او تکمیل 24 پایگاه اورژانس در سطح استان با اعتبار 10 میلیارد تومان، اختصاص 400 میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیرکوه، تکمیل قطعه اول راه صالح آباد، ایلام، حمیل، اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان، تأمین زمین و احداث 16 هزار واحد مسکونی روستایی با اولویت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و تکمیل 37 مرکز فرهنگی و هنری با اعتباری بالغ بر50 میلیارد تومان را از دیگر دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به ایلام دانست.

نوذری، تکمیل 10 سالن ورزشی در استان و شهرهای مختلف استان و تکمیل استادیوم 15 هزار نفری شهر ایلام، تکمیل سه استخر ورزشی و نوسازی و احداث 15 زمین چمن طبیعی در مناطق مختلف استان با اعتبار 20 میلیارد تومان، تکمیل طرح‌های زیرساخت گردشگری و اختصاص تسهیلات بانکی، اختصاص 600 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های جوان استان و اختصاص 300 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی حوزه شهری و روستایی استان را از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به ایلام  دانست.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه 18 طرح نیمه کاره کشاورزی استان ایلام تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: 18 طرح کشاورزی نیمه کاره این استان با اعتباری افزون بر 920 میلیارد تومان تا پایان سال 1401 تکمیل می‌شود.

نوذری با بیان اینکه از مجموع 18 طرح نیمه کاره استان، سامانه گرمسیری به‌عنوان بزرگ‌ترین این طرح‌ها به‌شمار می‌آید که فاز اول و دوم آن در استان کرمانشاه و فاز سوم و چهارم آن در ایلام است، افزود: فاز سوم و چهارم این سامانه به وسعت 18 هزار هکتار در ایلام است که از محل صندوق توسعه ملی حدود هفت هزار و 500 میلیون تومان تاکنون برای آن هزینه شده است. وی با بیان اینکه فاز دوم و سوم سامانه گرمسیری ایلام در حوزه نیرو
83 درصد و در حوزه وزارت جهاد کشاورزی 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص چهارهزار میلیارد تومان این سامانه به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: برای تکمیل فاز سوم و چهارم سامانه گرمسیری 500 میلیارد تومان در بودجه جاری امسال و 500 میلیارد تومان نیز در سفر ریاست جمهوری با دستور به رئیس سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت. استاندار ایلام، تکمیل 9 پمپاژ کشاورزی نیمه کاره، استفاده از آب کرخه برای طرح شیلات با سرمایه‌گذاری دولت در این حوزه، تکمیل طرح آبرسانی به شهرستان ملکشاهی، تأمین آب شرب شهر ایلام و همچنین تکمیل طرح آبرسانی به پایانه مرزی مهران را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به ایلام اعلام کرد.

نوذری به تکمیل 29 طرح حوزه بهداشت و درمان ایلام تا پایان سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان 376 تختخوابی ایلام با پیشرفت 98 درصدی با تکمیل برخی تجهیزات در آستانه بهره‌برداری است و بیمارستان ملکشاهی نیز با اختصاص اعتبار لازم حداکثر تا یکسال آینده تکمیل می‌شود. استاندار ایلام گفت: تکمیل 10 مرکز بهداشتی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و تکمیل 24 واحد مسکن و پایگاه تشخیصی با اعتباری افزون بر 10 میلیارد تومان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بهداشت و درمان بوده است. استاندار ایلام صدور مجوز 50 هزار سرمایه‌گذاری برای شرکت پتروپالایش و آغاز عملیات ناحیه پایین دست دهلران را از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به ایلام اعلام کرد.

نوذری با بیان اینکه مردم ایلام سال هاست که انتظار دارند سوت قطار را بشنوند ، استان را دروازه ورود به عتبات عالیات دانست و افزود: ایلام تنها مرکز استانی است که راه‌آهن ندارد که با تخصیص اعتبار در این سفر امیدواریم طی چند سال آینده شاهد این زیرساخت مهم در استان باشیم. تردد حدود 7 میلیون زائر از یک استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است. وی با اشاره به اینکه 400 میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیرکوه ایلام در سفر رئیس‌جمهوری به ایلام اختصاص یافت، تصریح کرد: تونل کبیرکوه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی حوزه جنوب استان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در این سفر برای تسریع در انجام پروژه 400 میلیارد تومان اختصاص داده شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت قطعه نخست، صالح آباد- ایلام - حمیل تا پایان سال آینده، اختصاص بیش از 150 میلیاردتومان برای رفع نقاط حادثه خیز استان تا پایان امسال و تأمین 16 هزار واحد مسکن روستایی بهزیستی و کمیته امداد از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به ایلام بود. نوذری با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهوری برای تکمیل 37 مدرسه نیمه کاره در این استان بیش از 50 میلیارد تومان اختصاص یافت و این مدارس تا پایان سال آینده تکمیل می‌شوند، گفت: تکمیل 10 سالن ورزشی در شهرها، تکمیل استادیوم 15 هزار نفری شهر ایلام و همچنین تکمیل سه استخر نیز در سفر رئیس جمهوری مصوب شد.
 
نیم نگاه
 
مردم ایلام سال هاست که انتظار دارند  سوت قطار را بشنوند. ایلام دروازه ورود به عتبات عالیات است‌، با این وجود تنها مرکز استانی است که راه آهن ندارد.تردد حدود 7 میلیون زائر از یک استان نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران  ، تاریخ انتشار:  6 مهر  1400، کدخبر: 587937، www.irannewspaper.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین