پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران گفت: پیچ و مهره‌هایی که در دکل‌های مخابراتی استفاده می‌شوند، چون باید گالوانیزه گرم باشند، وارداتی است.
شعار سال: فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران درباره تولید داخلی دکل‌های مخابراتی، گفت: اگر دکل را به مفهوم سازه فلزی در نظر بگیریم، انواع خودایستا، ستونی و مهاری آن، در ایران طراحی و تولید می‌شود و همچنین مواد اولیه نبشی و ورق فولادی آن نیز تولید داخل است.

او ادامه داد: پیچ و مهره‌هایی که در دکل‌های مخابراتی استفاده می‌شوند، چون باید گالوانیزه گرم باشند، وارداتی است، اما سهم ارزشی آن در تمام قیمت دکل، کمتر از یک درصد است.

رستگار اظهار کرد: هیچ مشکلی برای تولید داخلی دکل مخابراتی نیست و تمام بخش‌ها غیر از پیچ و مهره گالوانیزه، داخلی است.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات، توضیح داد: در جامعه گاهی منظور از دکل، تمام ایستگاه فرستنده و گیرنده موبایل در سطح شهر و جاده‌ها و ... است که در این صورت، نمی‌توان گفت که تولید آن کاملا داخلی است.

رستگار درباره تولید آنتن‌های موبایل نیز، گفت: دانش طراحی آنتن‌های موبایل تا ۸ باندی در داخل ایجاد شده و از سال گذشته با حمایت یک اپراتور داخلی، قرارداد‌های بزرگی با چندین تولید کننده داخلی مبادله شده است.

او ادامه داد: فرستنده و گیرنده ایستگاه‌های موبایل، وارداتی است و عمدتا از شرکت‌های هوآوی چین، نوکیا از فنلاند و اریکسون از سوئد وارد می‌شود.

اپراتور‌ها به شرکت فیدر ساز داخلی اعتماد کنند

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ادامه داد: فیدر یا موج بر نیز تاکنون وارداتی بوده، ولی سال گذشته یک شرکت ایرانی از وزارت صنعت پروانه بهره برداری تولید آن را دریافت کرده که باید برای استفاده از محصولات آن فرهنگ سازی شود، چون از نظر اپراتور‌ها، باور چندانی برای استفاده محصول داخلی فیدر وجود ندارد.

او درباره باتری‌های مورد استفاده در دکل‌های مخابراتی، بیان کرد: اکثر باتری‌های مورد استفاده ساخت داخل است.

رستگار درباره تولید رکتیفایر نیز، توضیح داد: رکتیفایر‌ها تولید داخلی دارند و برای ایستگاه‌های داخل ساختمان، از رکتیفایر‌های ایرانی استفاده می‌شود، ولی گاهی برای ایستگاه‌های بی تی اس فضای باز (اوت دور)، رکتیفایر به همراه بی تی اس وارداتی است.

وی در رابطه با تولیدات سیستم‌های خنک کننده به کار رفته در دکل‌های مخابرتی، توضیح داد: اکثر سیستم‌های خنک کننده ساخت داخل است، برخی با طراحی ایرانی و برخی مونتاژی از طریق انتقال دانش فنی از خارج کشور هستند.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات همچنین درباره تولید انواع کابل برق و مخابراتی، گفت: اکثر این کابل‌ها در کارخانه‌های داخلی ساخته می‌شود.

رستگار درباره سیستم‌های انتقال رادیویی یا نوری هم بیان کرد: تجهیزات انتقال نوری در داخل تولید می‌شود، ولی انتقال رادیویی وارداتی است. سال گذشته بخش تحقیق و توسعه یک اپراتور داخلی برای تولید رادیو مایکروویو تلاش خوبی انجام داد و قرارداد‌هایی هم امضا شد. در واقع برای توسعه این فناوری نیاز به حمایت‌های جدی از طرف وزارت ارتباطات و وزارت صنعت است.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات جامپر‌های رادیویی در داخل قابل ساخت است، ولی به دلیل کم حجم بودن آن، متاسفانه به صورت قاچاق یا به همراه تجهیزات سنگین وارد کشور می‌شود که نیاز به کنترل بیشتر دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۷مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۹۹۴۰۲، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین