پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۱
محمد اسدی لاری پدر محمدحسین و زینب اسدی لاری، ۲ تن از جان باختگان هواپیمای اوکراینی با حکم وزیربهداشت از مدیرکلی همکاری‌های بین الملل این وزارتخانه برکنار شده و محمدحسین نیکنام، عضو حزب موتلفه جایگزین او شده است. این ماجرا همزمان با مخالفت دولت با واردات واکسن فایزر و جانسون اند جانسون همراه شده که توسط اسدی لاری پیگیری می‌شد

شعار سال:محمد اسدی لاری پدر محمدحسین و زینب اسدی لاری، ۲ تن از جان باختگان هواپیمای اوکراینی با حکم وزیربهداشت از مدیرکلی همکاری‌های بین الملل این وزارتخانه برکنار شده و محمدحسین نیکنام، عضو حزب موتلفه جایگزین او شده است.
 
 این ماجرا همزمان با مخالفت دولت با واردات واکسن فایزر و جانسون اند جانسون همراه شده که توسط اسدی لاری پیگیری می شد
 
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یک منبع آگاه به سلامت نیوز گفت که وزیر بهداشت دکتر اسدی لاری، مدیرکل بین الملل وزارت بهداشت را (که دو فرزندش را در اثر سانحه هواپیمای اوکراینی از دست داد )به خاطر پیگیری تنوع بخشی به واردات واکسن و اصرار بر واردات واکسن فایزر و جانسون اند حانسون طبق موافقت کمیته ملی واکسیناسیون برای واکسینه کردن زنان باردار و کادر درمان برکنار کرده است.
 
طبق اطلاعیه روابط عمومی وزارت بهداشت اعضای کمیته ملی واکسن کووید۱۹ به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون زنان باردار کماکان با واکسن سینوفارم ادامه یابد و تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.
 
اما قبل تر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت هم از موافقت لازم برای واردات فایزر از سوی کمیته ملی واکسیناسیون خبرداده بود .
 
علاوه بر این آقای رئیسی گفته بود که "این واکسن‌ها جهت واکسیناسیون مادران باردار و در صورت کافی بودن تعداد واکسن وارد شده به عنوان دوز بوستر برای کادر درمان استفاده خواهد شد."
 
رئیسی از سفارش "دو میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن فایزر خبر داده بود و حتی گفت که "خرید ۵ میلیون دز واکسن جانسون اند جانسون هم نهایی شده است.اما معلوم نیست وزیر بهداشت که خودش هم گفته بود محموله واکسن فایزر برای مادران باردار تزریق خواهد شد نظرش را تغییر داد و برخلاف موافقت کمیته ملی واکسیناسیون دستور توقف واردات این دو واکسن را داد ؟
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  دیده بان ایران، تاریخ انتشار:7 مهر 1400، کدخبر: ، www.didbaniran.ir،117687

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین