پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
رئیس قوه قضائیه با تذکر شدیدالحن به باند‌های مافیایی در دستگاه‌های اداری گفت: چرا چوب لای چرخ کار مردم می‌گذارید؟ حتما با شمشیر "عدالت و قانون" با شما برخورد می‌کنیم.
شعار سال: حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی‌اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان قزوین ضمن تسلیت ایام اربعین و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: استان قزوین خطه‌ای عالم پرور و شهیدپرور است و بسیاری از علما و شهدای این خطه و این استان مانند مرحوم ابوترابی، شهیدان رجایی، بابایی و لشکری از ستاره‌های درخشان و پرفروغ آسمان تاریخ اسلام هستند.

وی افزود: شهدای گرانقدر استان قزوین همچون شهیدان رجایی، بابایی، لشگری و سید آزادگان مرحوم حجت الاسلام ابوترابی که نماد مقاومت، ایستادگی و مهربانی است، ستارگان پرفروغ آسمان اسلام هستند و فروغ این ستارگان تا ابد باقی است.

رئیس دستگاه قضا فرصت خدمت به مردم را یک توفیق الهی دانست و گفت: کوچکترین غفلتی در از دست دادن فرصت‌های خدمت به مردم، غیرقابل پذیرش است و ما باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی فراوانی که در کشور داریم، پیوسته در صدد رفع مسائل و مشکلات مردم باشیم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار مرکز تولیدی و صنعتی در استان قزوین، گفت: طبق گفته مسئولان استانی در استان قزوین ۱۰ مشکل اساسی وجود دارد که موضوع آب و فروعات آن باتوجه به درگیر بودن با خشکسالی‌های طولانی از جمله این مشکلات است؛ ما امیدواریم که دولت سیزدهم با اطلاعات و آشنایی که با مشکل آب دارد برای مدیریت مصرف آب در حوزه‌های شرب، کشاورزی و صنعتی و استفاده بهینه از آب برنامه‌ریزی مدونی را ترتیب دهد و دستگاه قضایی نیز در این مسیر کمک کار دولت خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا موضوع محیط زیست را یکی از مسائل حیاتی دانست و تصریح کرد: در استان قزوین موضوع زمین و متفرعات آن و مسئله وقف و حدود آن و موضوعات مترتب بر آن از مسائلی قابل توجه است که برای حل این مسائل باید با هم‌فکری و تلاش جمعی راهکاری اندیشیده شود و دستگاه قضایی برای تشکیل کارگروه‌هایی تخصصی جهت رفع مشکلات این حوزه‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

‌حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به فعالیت حدود ۳۸ دانشگاه و مرکز علمی در استان قزوین، گفت: برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و سایر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت مراکز دانشگاهی و علمی و روحانیت معظم فعال در استان قزوین بهره‌گیری شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه این آمادگی را دارد که قبل از تشکیل یک پرونده قضایی و پیاد‌ه‌سازی آیین دادرسی و قانون مجازات کارگروه‌هایی را برای حل و فصل تخصصی موضوعات مختلف تشکیل دهد و در همین راستا بر ایجاد شعب خاص پیرامون رسیدگی به برخی موضوعات محیط زیستی، صنعتی و حوزه مرتبط با موقوفات تأکید داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه در رفع برخی ناهنجاری‌ها از بخش‌های مختلف فرهنگی و غیرفرهنگی استفاده شود، تصریح کرد: می‌توان تا پایان سال و با تشکیل چند کارگروه مشخص در راستای رفع مشکلات استان قدم برداشت و دستگاه قضا نیز در این مسیر به مسئولان استانی مساعدت خواهد کرد

وی ادامه داد: جریانات سیاسی نظام در جهت پیشرفت کشور و عزت آحاد جامعه، دلسوز و خیرخواه مردم باشند به گونه‌ای با هم همفکری کنند که با وجود اختلاف سلیقه و فکر، ظرفیت‌ها در جهت منافع و مصالح مردم پایه ریزی شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در راستای ارتقای اگاهی مردم و اجرای عدالت و تحقق عدالت اجتماعی، بیان داشت: از کسانی که در جهت ایجاد و تحقق عدالت اجتماعی، رفع ظلم و تبعیض سخن و پیشنهادی دارند با آغوش گرم استقبال می‌کنیم، نقد‌ها را می‌پذیریم و کسانی که کمک و نقد می‌کنند بر ما منت می‌گذارند.

وی که در نشست شورای اداری استان قزوین سخن می‌گفت، اظهار داشت: امروز دشمن نهایت تلاش خود را برای فشار حداکثری بر معیشت و اقتصاد مردم به‌کار گرفته تا با محک زدن صبر انقلابی مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران را فلج کند که خوشبختانه در این کار موفق نشده‌اند.

وی در همین زمینه افزود: دشمنان هر روز سعی می‌کنند با اقدام روانی و ایجاد مسائل حاشیه‌ای، نفاق و جدایی میان افراد را رقم بزنند که باید مراقب این مکر و حیله دشمنان باشیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بدخواهان و مرفهان بی‌درد، برای ایجاد شکاف بیشتر بین طبقات مردم، تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: آن‌ها با سوء استفاده از قدرت، سهم دیگران را به نفع خودشان استفاده می‌کنند تا فقر را در جامعه گسترش دهند، لذا ما باید با وحدت هر چه بیشتر برای تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد و رفع تبعیض اقدام کنیم.

‌محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر اینکه مردم می‌توانند تنگدستی را تحمل کنند، اما تبعیض را نمی‌پذیرند، تصریح کرد: قوه قضائیه مصمم است با قدرت هر چه بیشتر با کسانی که در هر مقام و منصبی که هستند و فساد ایجاد می‌کند، با شمشیر عدالت و قانون با آن‌ها مقابله کند و در این مسیر نیازمند همراهی مردم هستیم.

وی افزود: نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با کمک دستگاه قضایی، با ناهنجاری‌های اجتماعی و کسانی که با سرقت و اقدامات مجرمانه، آرامش مردم را به هم می‌زنند، برخورد کند.

رئیس دستگاه قضا افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باند‌های مافیایی، جریان‌های سازمان یافته، کسانی که در دستگاه‌های اداری چوب لای چرخ مردم می‌گذارند و با عمل نکردن به وظیفه به مردم خسارت می‌زنند و کسانی که با ترک فعل به مردم آسیب می‌زنند را شناسایی و آن‌ها را به قوه قضاییه معرفی کنند تا دستگاه قضا بتواند به وظیفه خود عمل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۸۱۴۳۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین