پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
آیت الله حیدری تاکید کرد: دولت در حال حاضر بیش از یک میلیارد و دویست میلیون مترمکعب آب منتقل می‌کند یعنی نزدیک چهار برابر مقدار تصویب شده انتقال می‌دهند و این جنایت و خیانت است.

شعارسال: آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای این شهر با اشاره به انتقال آب خوزستان اظهار کرد: نخستین خطوط انتقال آب کارون قبل از انقلاب آغاز شد و متاسفانه بعد از جنگ تداوم پیدا کرده و حالا البته بحث آب کرخه و دز هم که از سال‌ها قبل شروع کرده بودند.

آیت الله حیدری افزود: اخیراً نقشه‌هایی برای ساختن چهار سد در استان‌های بلادستی خوزستان دارند که به صورت محرمانه بود و ما تشخیص دادیم که باید افشاگری شود تا مردم استان متوجه خطر بزرگی شوند.

وی تصریح کرد: این افشاگری وظیفه ماست چراکه مردم باید مطلع شوند و بتوانند اعتراضات قانونی خود را دنبال و اجحافی که در حقشان می‌شود را پیگیری کنند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه انتقال آب غیرقانونی است به خاطر اینکه در قانون فقط برای شرب اشاره شده است گفت: رییس جمهور روحانی سه سال پیش از همین تریبون گفت طبق مصوبه شورای عالی آب انتفال آب از خوزستان به غیر مصارف شرب ممنوع است.

آیت الله حیدری تاکید کرد: بنا بر اظهارات کارشناسان برای تأمین آب شرب همه استان‌های فلات مرکزی سالانه 340 میلیون مترمکعب آب کافی است اما دولت در حال حاضر بیش از یک میلیارد و دویست میلیون مترمکعب آب منتقل می‌کند یعنی نزدیک چهار برابر مقدار تصویب شده انتقال می‌دهند و این جنایت و خیانت است.

وی با اشاره به اینکه علیه کسانی که آب‌های خوزستان را به سرقت می‌برند اعلام جرم می‌کنیم گفت: علی رغم تصریح قانون ما نسبت به انتقال آب برای شرب حرفی نداریم ولی برای صنعت و کشاورزی استان‌های دیگر که خلاف قانون است معترضیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان افزود: چند ماه پیش نامه ای با امضای اعضای خوزستانی مجلس خبرگان رهبری امضا و به رییس جمهور تحویل داده‌ایم ولی تا به حال هیچ اقدامی نکردند لذا از قوه قضائیه می‌خواهیم که وارد قضیه شود و جلوی این کار غیرقانونی را بگیرند.

آیت الله حیدری ادامه داد: همچنین از قوه قضائیه می‌خواهیم برای پیش گیری از وقوع جرم جلوی احداث این چهار سد را در همدان، کرمانشاه، کردستان و لرستان را بگیرند که اگر اتفاق بیفتد یک قطره آب از کرخه وارد خوزستان نخواهد شد و 260 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان صددرصد خشکیده می‌شود؛ حتی طرح مقام معظم رهبری شکست می‌خورد و تالاب‌ها نیز خشکیده می‌شود و هزاران جنایت دیگر اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه مقوت اهواز خاطرنشان کرد: خوشبختانه این فریادها به ثمر نشست و حدود 10 روز پیش به دعوت نماینده ولی فقیه در استان مسئولان ارشد استان و اعضای خبرگان و نمایندگان مجلس در جلسه ای به کلام واحدی رسیدند و قرار است پیگیری کنند.

وی بیان کرد: خواهان این هستیم که اعتراض قانونی مردم و نمایندگان آنان و همچنین فعالان محیط زیست ادامه داشته باشد و اخیراً کمپینی در فضای مجازی در خصوص جلوگیری از انتقال آب کارون راه افتاده که از مردم می‌خواهم اعلام همراهی کنند تا جلوی این خطرات گرفته شود.

آیت الله حیدری تاکید کرد: بدانید که امروز انتقال آب خوزستان به مکان‌های دیگر از منکرات جدی است و اساس نظام و انقلاب را مورد تهدید قرار می‌دهد و امیدواریم با موضع گیری به جای مردم و مسئولین از آن جلوگیری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رهیاب، تاریخ انتشار: 14آبان1395، کدخبر: 119309: www.rahyabnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین