پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
زلزله پنج ریشتری صبح امروز اندیکای خوزستان باعث خسارت به 120 روستا و تخریب 100 درصدی 400 منزل مسکونی شد. بطور متوسط در هر روستا چندین منزل تخریب 100 درصدی داشته اند. علت این حجم خسارت را باید در عدم نوسازی منازل جستجو کرد.
شعار سال: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین بامداد امروز (شنبه مهر ۱۷) ساعت ۰۲:۴۶:۲۵ منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزاند.

ساعت ۹:۳۵ صبح امروز نیز مجددا زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری زمین قلعه خواجه را لرزاند.

خسارت زلزله به ۱۲۰ روستا در اندیکا

امرالله نوذری، فرماندار اندیکا گفت: زلزله ۵ ریشتری صبح امروز باعث خسارت جدی به ۱۲۰ روستای شهرستان اندیکا شد. بر اثر این زلزله ۴۰۰ مسکن روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد تخریب شدند. ۱۲ تیم ارزیاب، بصورت مستمر ارزیابی از ۶۰۰ روستای کوهستانی را انجام می‌دهند.
 
تعداد بازدید : 28
 
او با بیان اینکه همچنین گزارش‌هایی از تخریب خانه‌ها در روستای دِهپیَک منطقه شیمبار و بخشی از روستا‌های منطقه شاهزاده عبدالله و مدارس روستایی تاکنون دریافت شده است، افزود: برای ارزیابی میزان خسارت به این روستا‌ها خواهیم رفت، ضمن اینکه با توجه به دریافت گزارش از روستا‌های شهر قلعه خواجه، برای ارزیابی میزان خسارت در این روستا‌ها و امدادرسانی به روستائیان از مرکز شهرستان اندیکا و استان درخواست بالگرد شده است.

خسارت این زلزله ۵ ریشتری به مناطق روستایی و عشایری اندیکا را در کلیپ زیر مشاهده می کنید:
 
تعداد بازدید : 19

نوذری با بیان اینکه این روستا جاده مواصلاتی ندارد، اظهار کرد: پس از ورود بالگرد به شهر قلعه خواجه به منظور ارزیابی دقیق میزان خسارات، به رِپی و دیگر روستا‌های آسیب دیده از زلزله بامداد امروز اعزام خواهیم شد.

ارزیابی روستا‌های اندیکاادامه دارد

علی پهلوان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به گزارش‌های اولیه ارزیابان جمعیت هلال احمر استان اظهار داشته است: روستا‌های شلا، سوسن سرخاب، سربازان، آبدار، تنگه سموم شهرستان اندیکا نیز به مناطق متأثر از این زلزله افزوده شد تا تعداد این روستا‌ها به عدد ۱۱ افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه همچنان ارزیابی آسیب‌های ناشی از زلزله ادامه دارد، افزود: یک باب منزل مسکونی در روستای صالح ابراهیم نیز تخریب شده، ضمن اینکه یک تیم ارزیاب از هلال احمر ایذه هم برای ارزیابی بخش سوسن این شهرستان اعزام شده است.

مصدومیت ۳ نفر در زلزله امروز خوزستان

طبق اخبار رسیده : علی خدادی مدیرعامل هلال احمر خوزستان از مصدومیت ۳ نفر در زلزله امروز خوزستان خبر داده است.

او توضیح داده است: تاکنون مصدومیت ۳ نفر در این حادثه اعلام شده است که یک مورد آن شکستگی بوده و به مرکز درمانی انتقال یافته و ۲ مورد نیز سرپایی مداوا شده اند.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان بیان کرده است: ارزیابی‌ها در مناطق روستایی ادامه دارد و تمامی شعب جمعیت هلال احمر در استان خوزستان نیز به حالت آماده باش درآمده اند.
 
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین