پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های شهرستان بهمئي در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
شعارسال: فرماندار بهمئی در اين جلسه با اشاره به اينكه، كشتارگاههاي موجود و محل ذبح دام در مناطق شهري و روستايي فاقد حداقل امکانات بهداشتی لازم است که با توجه به مشکلات بهداشتی و زیرساختی فراوان باید برخورد قانوني صورت گيرد گفت: بیشتر مشکلات و مسائلی که در کشتارگاه‌ها وجود دارد مربوط به کشتار محلي و سنتی است که در بیشتر موارد از استانداردهای لازم برخوردار نیست.

سلطانعلي رحماني با بیان اینکه کشتارگاه‌هاي موجود در مركز شهر، نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت غذایی مردم‌ دارند افزود: در حال حاضر يك کشتارگاه با مجوز صنعتی در بهمئي وجود دارد.

وي با بيان اينكه، دامپزشکی به‌طور مستقیم و مستمر بر روند کشتار دام و نگهداری از گوشت تا عرضه به بازار در این مراکز در شهرستان بهمئی نظارت دارد، به حضور3 بازرس براي نظارت بر این کشتارگاه ‌ها اشاره كرد و گفت: به دلیل مشکلات بهداشتی و زیرساختی فراوان ، عدم ساماندهی فاضلاب، تصفیه ناقص فاضلاب، برخي محل هاي ذبح و کشتارگاه ها فاقد حداقل امکانات بهداشتی لازم مي باشند.

تجهیز ناوگان حمل‌ و نقل گوشت، اهتمام در اجرای قوانین دامپزشکی، تأمین گوشت سالم برای شهروندان، تعطیل کردن کشتارگاهای سنتی و محلي، پرهیز از سرمایه‌گذاری در کشتارگاه‌های روستایی و اجرای طرح پیش سردی در کشتارگاه‌ها از مهمترين مصوبات اين نشست بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آبان 1395، کدخبر: 74635، www.asrjahan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین