پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
سنت غلط انتصابات ارتباطی نه خیانت، بلکه نوعی جنایت بوده و قانونگذار مجبور می‌شود دیر یا زود این فعل را جرم انگاری کند. انتصابات غیرشایسته سالار، نه تنها فرد منتصب شده را با بن بست ناکارآمدی مواجه ساخته، بلکه مسائل جاری سازمان را بتدریج تبدیل به بحران خواهد نمود. بسیار مشتاق هستیم که نظر کارشناسان و مدیران تعاون روستایی را در خصوص رئیس جدید سازمان بدانیم. آقای رئیس در خصوص ‍ مردمی کردن اقتصاد روستایی رویکرد دولت جدید برای توسعه روستا‌ها، فرمایشاتی داشته اند که عین مطلب ایشان منعکس شده است.
شعار سال: اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران در خصوص رویکرد دولت جدید در توسعه روستایی بیان کرد: جامعه روستایی کشور به عنوان یکی از ارکان اقتدار ملی برای تولید کشاورزی و تأمین محصولات مورد نیاز و ارزاق مردم همواره یکی از مستضعف‌ترین و در عین حال زحمتکش‌ترین اقشار کشور بوده‌اند که در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی نیز نقش روستاییان بسیار برجسته و پررنگ بوده است.

قادری فر تشریح کرد: ما به عنوان خدمتگزاران مردم در سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران در دوره جدید مدیریتی در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم که مقوله اقتصاد روستا را به این معنی که تولیدات آن‌ها چه تولیدات کشاورزی و چه تولیدات دامی را با یک نظام سیاستگذاری درست و مناسب از طریق خودِ مردم به نحوی حمایت، هدایت، نظارت و مدیریت کنیم که این محصولات مرغوب با قیمت‌های مناسب جمع‌آوری و خریداری شود و عایدی و نفع آن نصیب تعاونی‌ها و مردم روستایی شود و از طرفی عرضه مستقیم و بدون واسطه و دلال را در جامعه شهری شاهد باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: با تولید حدود ۲۵ میلیون تن محصولات باغی، انواع میوه‌های سردسیری و گرمسیری و تنوع محصولاتی که در چهار اقلیم کشور توسط روستاییان، یکی از رتبه‌های برجسته جهانی را به خود اختصاص داده‌ایم، اما سهم بازار محصولات روستاییان سهم مناسبی نیست.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران با اشاره به این‌که گاهی اوقات به واسطه عدم وجود زیرساخت‌های مناسب مانند سیستم‌های انبارگردانی و انبارداری‌های پیشرفته و سردخانه‌ها، محصولات کشاورزی که برکت خداوند هستند هدر می‌روند، اظهار داشت: در این دوره سعی می‌کنیم اقتصاد روستا در بخش تعاونی روستایی رونق بگیرد تا در این شرایط متلاطم اقتصادی که تأمین نهاده‌ها و دستمزد‌های کارگری بالا راه دشواری را برای تولید، پیش‌رویِ کشاورزان قرار داده است، دیگر شاهد متضرر شدن آن‌ها در جای جای کشور نباشیم.

قادری فر خاطر نشان کرد: ما رونق اقتصاد روستایی را از طریق تنظیم‌گری خرید و فروش محصولات کشاورزان، باغداران و دامداران با هدف‌گذاری متناسب در سازمان مرکزی تعاون روستایی و به عنوان یکی از برنامه‌های محوری وزیر محترم جهاد کشاورزی دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: طبیعتاً نشستن در اتاق‌های بسته و تصمیم‌گیری برای کشاورزان، سیاست درستی نبوده و از این پس نیز نخواهد بود. قانون‌گذار برای سازمان مرکزی تعاون روستایی مجموعه‌ای تحت عنوان توسعه تعاونی‌ها، تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری را در قانون پیش‌بینی کرده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از جلوه‌های مردمی کردن اقتصاد روستایی است.

اسماعیل قادری فر در پایان خاطرنشان کرد: سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران در تلاش است که با تقویت تعاونی‌های روستایی، تشکل‌های مردم نهاد و نظام‌های بهره‌برداری که با محوریت مردم عزیز روستایی در مناطق مختلف کشور ایجاد می‌شود، تسهیل‌گری کسب و کار آن‌ها، برداشتن موانع برای تولید و بازاریابی و بازارسازی آن‌ها به جنبه مردمی و عدالت محور اقتصاد روستایی جامه عمل بپوشاند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پرسون تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۶۵۵۸۲، purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین