پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
دلخوش با بیان اینکه فرهنگ حمایت از سرمایه گذار در استان گیلان کم است،گفت: شهرک‌های صنعتی استان به دلیل همین فرهنگ وضعیت خوبی ندارند در حالی که اوضاع در استان‌های همجوار ما به این شکل نیست.
شعار سال: سید کاظم دلخوش در گفتگوی ویژه خبری با شبکه باران با اشاره به تصویب طرح شفافیت اموال مسئولان، گفت: کمیسیون قضائی مجلس درباره اموال مسئولان طرحی تهیه کرده که بند‌های متعددی دارد و مطابق با آن اموال و دارایی کارگزاران و خانواده‌هایشان باید در یک سامانه قضائی ثبت شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به اینکه طبق قانون و خروج از کشور و افزایش دارایی مسئولان منوط به ثبت در سامانه قوه قضائیه است، افزود: طی چند روز اخیر درباره محرمانه بودن طرح اموال مسئولان در مجلس بحث و بررسی کردیم و تغییرات اموال مسئولان باید تحت نظارت بخش‌ها و دستگاه‌های مربوطه باشد.

ضرورت حمایت از تولید کننده

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید کنندگان و عدم توقف چرخه تولید، گفت: بسیاری از کارخانجات توقیف یا راکد شده بودند، اما طی چند وقت اخیر اقدامات مثبتی در این باره انجام شده لذا باید قوانینی تصویب شود که به نفع تولید کنندگان و سرمایه‌گذارانی که از نوسانات بازار آسیب دیده‌اند باشد.

دلخوش با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در برابر افزایش قیمت‌ها تصویب شده بود، بیان کرد: طبق قانون برنامه ششم، یارانه نقدی باید برای قشر ضعیف باشد و به دهک‌های بالا تعلق نگیرد تا سهم قشر کم درآمد افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش مبلغ یارانه مردم در شرایط فعلی، گفت: رقم فعلی یارانه‌ها خجالت‌آور است علاوه بر این افزایش برخی موارد مانند قیمت برق قابل قبول نیست و در این باره نیز به وزیر نیرو اعتراض کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تصور مسئولان درباره خوش آب و هوا بودن گیلان و رتبه بندی قیمت برق استان اشتباه است، عنوان کرد: یارانه‌ها باید ساماندهی شود، زیرا در شرایطی که قیمت‌ها روزانه افزایش می‌یابد آسیب زیادی به مردم تحمیل می‌شود.

شهرک‌های صنعتی گیلان حال خوبی ندارند

دلخوش با اشاره به ساماندهی ۹۸ درصد از فاضلاب گوراب زرمیخ، صومعه سرا و بازار جمعه، گفت: ۱۰۳ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه صومعه سرا اختصاص یافته است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس از لایروبی ۹ روستای حوزه انتخابیه خود خبر داد و تصریح کرد: بیل دکل بلند نیز در برخی از روستا‌های صومعه‌سرا مشغول لایروبی است تا مردم از این موضوع آسیب نبینند.

دلخوش با بیان اینکه فرهنگ حمایت از سرمایه گذار در استان گیلان کم است، افزود: شهرک‌های صنعتی استان به دلیل همین فرهنگ وضعیت خوبی ندارند در حالی که اوضاع در استان‌های همجوار ما به این شکل نیست.

وی از سرمایه گذاران خواست که مشکلات خود را به نمایندگان مجلس برای پیگیری و برطرف کردن انعکاس دهند و ادامه داد: وضعیت مالی مردم گیلان خوب نیست لذا باید شرایط فعالیت سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف به ویژه شهرک‌های صنعتی را تسهیل کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گیل خبر، تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۷۳۸۲۲، gilkhabar.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین