پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۷۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
این روز‌ها تا چشم کار میکند تمام جاده‌های منتهی به شهرستان اهر پر شده است از سیب بادریز، حکایت ناخوشایندی که همه ساله طی سه ماه مرداد، شهریور و مهر تکرار می‌شود.
شعار سال: شهرستان اهر با تولید سالانه بیش از ۱۴۰ هزار تن میوه سردرختی از قطب‌های مهم تولید میوه در آذربایجان شرقی به شمار می‌رود، و در این میان قسمتی از سیب اهر با توجه به شرایط اقلیمی، شرایط خاص اکولوژیکی، عدم صادرات، نبود مشتری و ... به صورت بادریز با کمترین قیمت به فروش می‌رسد و این روز‌ها تا چشم کار میکند تمام جاده‌های منتهی به شهرستان اهر پر شده است از سیب بادریز، حکایت ناخوشایندی که همه ساله طی سه ماه مرداد، شهریور و مهر تکرار و به تراژدی غمناکی برای باغداران، مردم، مسؤولان و کشاورزی منطقه تبدیل شده است.

شدت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که هر ساله این مورد در این زمان‌ها موضوع پرداخت تمامی رسانه‌های موجود در شهرستان و سخن تمام مسئولین در مجالس و محافل اداری می‌باشد که همچنان راه به جایی نبرده و تنها به بیان این واقعیت تلخ اکتفا می‌نمایند.

آمار‌ها حکایت از روزانه ۳۰۰ تن و در مجموع سه ماه در حدود ۲۷۰۰۰ تن سیب اهر به صورت بادریز با کمترین قیمت از باغدار خرید و روانه‌ی کارخانه‌های تبدیلی ارومیه و اردبیل می‌گردد که این موضوع حداقل با سرمایه گذاری و ایجاد کارخانجات تبدیلی - تکمیلی و فرآوری در خود شهرستان می‌تواند باعث عدم هدر رفت سرمایه‌های باغی شهرستان شود.

حداقل امید است در اولین فرصت مسئولین شهری بخشی از این محصول که مصارف صنعتی داشته و در کنار جاده‌ها تضییع می‌شود با ساماندهی و ایجاد جایگاه‌های عرضه از فاسد شدن همین مقدار نیز جلوگیری و از مخدوش شدن چهره کشاورزی با دپوی غیر بهداشتی سیب درختی صنعتی در حاشیه جاده‌ها کاسته شود.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۰۹۵۲۶، www.fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
واقعا حیف نیست این حجم از سیب فاسد بشه!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
باغدارها این همه زحمت بکشن و آخرش این بشه نتیجه زحمت.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
هیچ مصرف صنعتی هم نداره این سیب‌ها که اینطور از بین نرن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین