پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد طبق گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با واردات گاز از ترکمنستان، نگرانی کشور برای تامین سوخت زمستانی برطرف خواهد شد.
شعار سال: «مصطفی نخعی» از حضور «مجید چگینی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست کمیسیون برای بیان برنامه‌های آتی شرکت ملی گاز ایران و نیز تأمین سوخت زمستانی کشور خبر داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره سوال نمایندگان از چگینی درباره ناترازی گاز و محدود کردن سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها که سبب خاموشی برق شده است، افزود: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برنامه‌های خود را برای جلوگیری از قطعی گاز مطرح کرد که از جمله این برنامه‌ها مذاکره با ترکمنستان و احیای قرارداد قبلی است تا از این طریق با واردات گاز از ترکمنستان گاز شرق و شمال شرق کشور را تامین کنند.

نخعی یادآورشد: مذاکرات مسوولان مربوطه با مقامات ترکمنستان در حال انجام است و به همین منظور وزیر نفت چند روز گذشته به ترکمنستان سفر کرد.

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی درصورت واردات دوباره گاز از ترکمنستان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی منتفی می‌شود.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی سوخت زمستانی در مجموعه وزارت نفت به‌صورت مستمر در حال انجام است، عنوان کرد: این موضوع می‌تواند بخشی از کسری گاز را با سوخت مایع (مازوت و گازوئیل) جبران کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها و ذخیره سازی‌های سوخت به درستی انجام شود، زمستان امسال کشور با مشکل کمتری در تامین گاز و به تبع آن تامین برق رو به رو خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۵۰۷۹۳۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین