پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۸۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
برای اینکه شهردار آبادان را محک بزنید از او بپرسید که وجه تسمیه اروسیه چیست؟ اگر پاسخ درست داد، بدونید که پتانسیل کار کردن براتون رو داره و اگه پاسخ نادرست داد، بیشتر درباره اش تحقیق کنید. اما واقعا وجه تسمیه محله اروسیه آبادان چیست؟

شعار سال:بسیاری از ساکنان آبادان  هنوز وجه تسمیه خیابان اروسیه را نمی دانند. برخی فکر می کنند که از عروس و عروسی گرفته شده است. حتی بعضی از شهروندان آبادانی اسم این خیابان قدیمی را با ع( بجای الف) می نویسند.

برای نامگذاری محله( خیابان ) اروسیه دو نظرگاه غالب وجود دارد . گروهی معتقدند که اروسیه اسم محلی در شهر آبادان است که سابقا (در زمان جنگ جهانی دوم) در این محل کمپA روسیه وجود داشته است. بر این اساس برخی اسم اروسیه را مربوط به زمان حضور روس ها در این کمپ دانسته و "اروسیه" می گفتند.

برخی دیگر از افراد با استناد به کتاب احمد کعبی فلاحیه بنام فرهنگ و اصطلاحات آبادان معتقدند که در اصل نام اروسیه ، بصورت اُراسی  یا به عبارتی برگرفته از سرواژه اُ، آر،سی(O R C) در معنای محل استراحت کارکنان نفت (Oil Rest Camp ) است. خانه های یک خوابه با کوچه های تو در تو شرکت نفتی هم قبلا برای استراحت کارگران بود و امروز بعنوان منازل مسکونی استفاده می شود.

نام اروسیه برای غیر آبادانی ها هم جذابیت خاص دارد. یکی از کارکنان شرکت نفت که تازه از تهران به آبادان منتقل شده بود، روایت می کند که اولین بار که به آبادان آمدم، تاکسی های خیابان امیری داد می زدند، عروسیه، عروسیه.... . پیش خودم گفتم به ما چه؟ حالا عروسی کیه؟

بعدها فهمیدم اسم یه محله است .

در حال حاضر ، محله اروسیه یکی از معابر  و مناطق اصلی در آبادان بوده و بخش اعظم بلوار ولایت در آن واقع شده است . بلوار ولایت (محله اروسیه سابق) به معابر مهمی مانند بلوار پیروزی، خیابان طالقانی، بلوار طیب، پل کابلی امام رضا، ابوالفتح، فرعی 1، دوازدهم فرعی، شیخ عیسی طرفی و شهید صالحی متصل گردیده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
1
2
جالب بود تا حالا از این منظر به این اسم نگاه نکرده بودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
1
حداقل یک عکس از خیابان ولایت یا محله اروسیه می گذاشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
0
نگفتی اسنه فرح آباد،کوجه هنر جدیداش چیه؟
مدیر پایگاه

سلام 


مچم رو گرفتی ، خودت بگو چی می شه


 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین