پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: مردم نسبت به رفتار‌های خارج از عرف در جلسات روانشناسی و مشاوره حساس باشند و از همان ابتدای جلسات حضوری یا مجازی، شماره پروانه روانشناسان و مشاوران را دریافت کنند و با جستجوی آن در سایت سازمان نظام روانشناسی، از صحت شماره پروانه روانشناسان و مشاوران اطمینان یابند.
شعار سال:‌ دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره غیرقانونی از سوی برخی افراد که خود را روانشناس می‌نامند، اما پروانه اشتغال ندارند، بیان کرد: به زودی این سازمان، اسامی روانشناسان زرد و روانشناس‌نما‌ها را منتشر خواهد کرد تا این روانشناس‌نما‌ها به مردم معرفی شوند و کسی به آن‌ها مراجعه نکند.

او با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ و افزایش احساس نیاز و مراجعه مردم به روانشناسان برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره به مردم هشدار داد و گفت: مردم نسبت به رفتار‌های خارج از عرف در جلسات روانشناسی و مشاوره حساس باشند و از همان ابتدای جلسات حضوری یا مجازی، شماره پروانه روانشناسان و مشاوران را دریافت کنند و با جستجوی آن در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، از صحت شماره پروانه روانشناسان و مشاوران اطمینان یابند.

حاتمی این را هم گفت که فارغ‌التحصیلان رشته‌های روانشناسی و مشاوره در مقطع ارشد و بالاتر که هنوز پروانه کار از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت نکرده‌اند، اما عضو سازمان هستند، می‌توانند تحت نظر استاد ناظر که دارای درجه دکترا و پروانه تخصصی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور هستند، کارورزی کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان این‌که روزانه شکایت‌های زیادی با موضوعات مختلف در رابطه با مشاوران و روانشناسانی که بدون داشتن پروانه اشتغال خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه می‌دهند، به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور واصل می‌شود، افزود: متاسفانه تعداد افرادی که پروانه اشتغال ندارند و در عین حال مشغول ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره‌اند، زیاد است و فعالیت این افراد غیرقانونی است.

او ادامه داد: بار‌ها و بار‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم فردی که پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ندارد، حق ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مردم را ندارد و از سوی دیگر مردم هم نباید برای گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره به چنین افرادی مراجعه کنند.
 
از کجا بدانیم روانشناس واقعی است یا قلابی؟
حاتمی با بیان این‌که حدود ۷ هزار روانشناس دارای پروانه کار در کشور فعالند، تصریح کرد: اسامی این روانشناسان در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ثبت شده و هیچ نهاد، ارگان، پلتفرم یا فردی حق به‌کارگیری دانش‌آموختگان روانشناسی و مشاوره بدون این‌که این افراد پروانه اشتغال داشته باشند را ندارد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خطاب به مردم تاکید کرد: حتما پیش از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی، از روانشناس مربوطه شماره پروانه را دریافت و با جستجوی آن شماره در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نسبت به صحت آن اطمینان پیدا کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۳۳۱۳۹، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین