پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
پیشنهاد روزی بنام روز اراک بر اساس تحلیل سالروزهای تولد یا فعالیت شاخص شخصیت های ممتاز شهر اراک و استان مرکزی در شورای پنجم شهر اراک مطرح شد. در سال 1397 ، این پیشنهاد به تصویب شورای عالی استان ها جهت ثبت در تقویم استانی رسید و روز اراک همزمان با سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر، رسما اعلام موجودیت کرد. متن: اراک  یکی از کلان‌شهرهای ایران و از بزرگترین شهرهای مرکز کشور و مرکز استان مرکزی و شهرستان اراک است

شعار سال: پیش بینی می شود که جمعیت اراک در شرایط حاضر حدود 600 هزار نفر باشد که از این منظر ، قطب جمعیتی استان مرکزی و هجدهمین شهر پرجمعیت ایران به‌حساب می‌آید.۲۸ مهرماه همزمان با سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر به عنوان روز اراک انتخاب شده  و از ۲۸ مهرماه تا چهارم آبان ماه به‌عنوان هفته فرهنگی اراک نامگذاری شده است.

در تقویم استانی و به تصمیمات شورای شهر اراک در دور پنجم ، روز اراک با هدف ارتقا آگاهی ها و شناخت نسل جوان نسبت به فرهنگ غنی این شهر در سالروز صدارت امیرکبیر ( ۲۸ مهرماه) از سال 1392 پیشنهاد شد و در سال 1397 نامگذاری رسمی صورت پذیرفت. موافقین این نامگذاری بیان می دارند که ، هرچند سابقه فرهنگی اراک طولانی است اما حوزه صنعت بر سایر ظرفیت‌های شهر سایه افکنده و نیاز است در هفته فرهنگی اراک ، پتانسیل‌های این کلانشهر در راستای معرفی بیشتر  هویت فرهنگی آن برای شهروندان، برجسته شود.

مرتضی سورانه رئیس وقت کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای کلان‌شهر اراک در آیین نام‌گذاری روز اراک گفته بود،  پس از دو ماه نشست‌های پی‌درپی و بیش از ۳۴۰ نفر ساعت کار کارشناسی با اندیشمندان حوزه تمدنی اراک از میان‌روزهای افتخارآمیزی که هر یک به‌تنهایی عظمتی از تاریخ گهربار اراک در دل خود دارد، روز صدارت خرد و خردمندی که متضمن استقلال‌طلبی، استعمارستیزی، خودباوری، توسعه، آموزش، فرهنگ، ایثار، امید، صلابت، بیگانه‌ستیزی، صنعت، برنامه‌ریزی نوین، تفکر پایدار و حاکمیت خرد و بالاخره شهادت امیری بر خواسته از این مرز پرگهر را به‌عنوان روز اراک برگزیده شد.

لازم به توضیح است که انتخاب مناسبت روز اراک از مصوبات شورای عالی استان‌های کشور است که توسط شورای اسلامی این کلانشهر در دوره پنجم فعالیت شهرداری و شورای شهر ، محقق شده است. در ادامه متن ، برخی از تصاویر مربوط به گرامی داشت این روز در سال های گوناگون را ملاحظه می کنید.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین