پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۱۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
دهمین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضاییه با حضور رییس دستگاه قضایی برگزار شد.
شعار سال: بررسی «نحوه اجرای راهکار تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه مبتنی بر نظرسنجی‌های مستقیم از صاحب‌نظران، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای، مراکز علمی و نهاد‌های مردمی» نخستین دستور جلسه بود.

محسنی اژه‌ای در این نشست، مشارکت مردم در مسائل گوناگون حکومتی را ضروری و مؤثر دانست و بر این نکته تاکید کرد که دستگاه قضا به هر میزان که می‌تواند باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: حل بسیاری از مشکلات بدون کمک مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرممکن یا سخت و پرهزینه خواهد بود.

رییس دستگاه قضا با اشاره به «فواید دموکراسی» اظهار کرد: یکی از فواید دموکراسی این است که وقتی گزینه‌ای با مشارکت و نظر اکثریت مردم انتخاب شد، معمولاً به صواب نزدیک‌تر و خطای آن کمتر خواهد بود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضا با اجرای طرح تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه قصد انجام کار تبلیغاتی ندارد، گفت: ما با انجام این کار می‌خواهیم به صورت واقعی به نظام قضایی کشور کمک و روند راهگشایی برای امور ایجاد کنیم.

رییس دستگاه قضا همچنین بر این نکته تاکید کرد که در کنار نقد، باید پیشنهاد و راهکار هم وجود داشته باشد تا روند اصلاحی کامل شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۳۰ مهر۱۴۰۰، کد خبر: eghtesadonline.com، ۵۷۳۷۹۲
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین