پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مدیرکل جدید بنیاد شهید کهگیلویه و بویر احمد در بدو ورود، انگشت اتهام را به سمت وزارت جهادکشاورزی گرفت و جهادکشاورزی استان نیز طی نامه‌ای، اعلام نموده که نامبرده کارورز سابق این سازمان بوده است. آیا این نوع متهم سازی متقابل، می‌تواند کمک کاری برای حل مشکل پیش آمده باشد؟ سوال دوم این است که وقتی نیرویی در یک سازمان کارورزی می‌کند، چه انتظاری از آن سازمان دارد؟ منتظر توضیحات وزارت جهادکشاورزی هستیم.
شعار سال: " سید منصور موسوی" در مراسم تودیع خود، بسترساز خودسوزی فرزند شهید زیلایی بویراحمد را خطای جهاد کشاورزی در بکارگیری این فرزند شهید دانست.

این در حالی است که اسناد رسیده حاکی از آن است که حدود چهارسال و نیم پیش، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در یک نامه رسمی روح‌الله پرازیده را به عنوان طرح کارورزی به جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد معرفی کرد.

این فرزند شهید در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به عنوان کارورز در منطقه زیلایی بویراحمد مشغول به کار بود که حتی حقوق آن را بنیاد شهید استان پرداخت می‌کرد و هیچ رابطه استخدامی با جهاد کشاورزی نداشت.

الیاس تاج‌الدینی در همین ارتباط  از یاسوج گفت: طرح کارورزی یک طرح موقت است و مرحوم پرازیده حتی قبل از اتمام دوره کارورزی، سازمان جهاد کشاورزی را ترک کرد و بعد از آن هم هیچ درخواست اشتغالی نداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاریخ اتمام کارورزی مرحوم پرازیده ۱۷ فروردین ۹۷ است که بنده حدود چهارماه بعد یعنی روز چهارم تیرماه همان سال مسئولیت گرفتم.

تاج الدینی افزود؛ در دوره مدیریتم، عمده به‌کارگیری‌ها از خانواده معظم ایثارگران بودند و افتخارم این است که خودم از این خانواده بزرگ هستم.

وی گفت: در سال جاری، ۱۱ نفر از خانواده معظم ایثارگران در این سازمان به‌کارگیری شدند که هیچ سازمانی این عملکرد را در مقابل خانواده شهدا و ایثارگران نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به صحبت‌های اخیر مدیرکل معزول بنیاد شهید اشاره کرد و توضیح داد: اگر واقعا موسوی این حرف‌ها را گفته باشد و رسانه‌ها شیطنت نکرده باشند، باید بگویم موسوی در این شرایط دنبال فرافکنی و عدم پاسخگویی در محاکم قضایی است و برای همین، سازمان جهاد کشاورزی استان را مقصر قلمداد می‌کند.

وی گفت: بنیاد شهید، مرحوم پرازیده را به عنوان کارورز معرفی کرده که بعد از اتمام دوره کارورزی طبق قانون فعالیت آن‌ها به پایان می‌رسد و معلوم نیست که مدیرکل معزول بنیاد شهید کدام قرارداد را می‌گوید لغو کردند؛ اصلا قراردادی نبوده و حتی حقوق این افراد کارورز را خود بنیاد شهید پرداخت می‌کرد.

تاج‌الدینی گفت: طبق صورتجلسه‌ای که در دوره مدیریت من هم نبود، قرار شد بنیاد شهید مجوز استخدام آن‌ها را بگیرد که این اتفاق نیفتاد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: از هیچ تلاشی برای اشتغال و رفاه این قشر گرانقدر دریغ نخواهم کرد.

وی به مدیرکل عزل شده بنیاد شهید توصیه کرد که بدون سند و مدرک حرف نزند هر چند گویا برخی رسانه‌ها صحبت‌های او را تحریف کردند.

مرحوم روح الله پرازیده حوالی ساعت ۱۰ روز سه شنبه گذشته جلوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با بنزین دست به خودسوزی زد.

با فوت او، سه مُدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد عزل شدند.
 
فرزند شهید خودسوزی کرده، کاروز جهادکشاورزی بود
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۴۷۲۲۵، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین