پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
یکی از نمایندگانی که نام او در لیست استخدامی‌های وزارت نفت منتشر شده است، در اعتراض به این اقدام امیرآبادی نماینده قم در مجلس گفت که این ادعا صحت ندارد و او با وجود قبول درخواست انتقالش به وزارت نفت، همچنان فرهنگی است و حقوق خود را از آموزش و پرورش دریافت می‌کند.
شعار سال: قاسم ساعدی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس که یکی از نمایندگانی است که نام او در لیست ۶۰ نفره استخدامی در وزارت نفت قرار دارد، در این باره گفت: همانطور که همه نخبگان و آشنایان به نظام حقوقی می‌دانند انتقال از یک دستگاه به دستگاه دیگر نه جرم است و نه تخلف و یک باب قانونی است.

او ادامه داد: به موجب قانون هر کارمند دستگاه دولتی می‌تواند تقاضای انتقال به دستگاه دولتی دیگری بدهد و در صورت موافقت مبدا و مقصد، انتقال صورت بگیرد. این یک پدیده جدید نیست که برخی دوستان به اشتباه موضوع را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حواله می‌دهند. هیچ رانت و اعمال نفوذی در این میان اتفاق نیفتاده است و برخی نمایندگان پس از اتمام دوره نمایندگی خود به این وزارت خانه منتقل شده اند و کار غیر قانونی اتفاق نیفتاده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نام او در لیست ۶۰ نماینده استخدامی در وزارت نفت که توسط امیرآبادی نماینده فعلی مجلس در برنامه گفت وگوی ویژه خبری در تلویزیون مطرح شد، بوده است، گفت: با وجودی که درخواست من هم برای انتقال به وزارت نفت، مثل بسیاری از همکاران که در پایان دوره نمایندگی درخواست انتقالشان از طرف آقای زنگنه پذیرفته شد، من هنوز به وزارت نفت منتقل نشده ام و کارمند آموزش و پرورش محسوب می‌شوم و حقوق خود را از این وزارت خانه دریافت می‌کنم.

او اضافه کرد: پس از گذشت مدت‌های طولانی از تایید این درخواست انتقال، من همچنان آموزش وپرورشی و فرهنگی هستم و این انتقال انجام نشده است. در حالی که در لیست منتشر شده آقای امیرآبادی به عنوان انتقال دائم از من نام برده شده است که صحت ندارد و من اصلا منتقل نشده ام.

ساعدی با تاکید بر اینکه انتقال همه نمایندگان بعد از پایان دوره نمایندگی به وزارت نفت قانونی است، اظهار کرد: این تنگ نظری ها، بد بینی‌ها و تخریب افراد را لایق نمی‌دانم و کسی با این جایگاه نباید به خودش اجازه بدهد با آبروی افراد بازی کند. این کار خلاف شرع و قانون است و تا زمانی که قانون اجازه این انتقال را داده است، چطور برخی خود را فراتر از قانون دانسته و این کار را منع می‌کنند؟

او ادامه داد: این انتقالات در چارچوب قانون بوده و کسی حق ندارد خود را فراتر از قانون دانسته و با این اقدامات جامعه را ملتهب کند. آقای امیرآبادی و برخی دوستان به جای اینکه جامعه را دچار تشویش کنند و اعتماد مردم را به نمایندگانشان از بین ببرند، بهتر است طرحی را مصوب کنند که یا انتقال از یک دستگاه دولتی به دستگاه دیگر را منع کند یا صراحتا انتقال نمایندگان مجلس بعد از دوره نمایندگی را منع کند تا تکلیف همه روشن شود. چرا که این رفتار نه به صلاح نظام است و نه صلاح کشور و صرفا اعتماد عمومی را مخدوش می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توییت اخیر امیرآبادی، نماینده‌ای که مدعی استخدام دائمی ساعدی و حسنوند در وزارت نفت شده بود، گفت: آقای امیرآبادی بعد از انتشار لیست و بردن آبروی افراد، طی دو توییت دست به اصلاح حرف‌های قبلی خود زد و نوشت که بعد از بررسی دوباره من و آقای حسنوند به وزارت نفت منتقل نشده ایم. در توییتی دیگر هم نوشت که هشت یا نه نفر دیگر بعد از اتمام ماموریتشان در وزارت نفت به دستگاه‌های قبلی خود برگشته اند و انتقالی صورت نگرفته است.

او تاکید کرد: این کار تناقض گویی است و جای تاسف دارد؛ بنابراین برای پیگیری موضوع با نمایندگان فعلی حاضر در صحن مشورت می‌کنم. اما آنچه مسلم است اینکه حتما صدای آن‌ها بلند می‌شود که یا این قانون برای همه منتفی شود یا جلوی این التهاب افکنی‌ها در جامعه گرفته شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از مدارا، تاریخ انتشار:۷ آبان۱۴۰۰، کد خبر: modara.ir/۱۷۶۵۱۵
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
خوبه که تمام این ۶۰ نفر بیان و بگن که واقعا به استخدام وزارت در اومدن یا خیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین