پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره لیست استخدامی ۶۰ نماینده مجلس توسط بیژن زنگنه در وزارت نفت، که توسط امیرآبادی دیگر نماینده مجلس در برنامه زنده تلویزیونی مطرح شد، گفت که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان امکان رسیدگی به نقل و انتقالات انجام شده در مجالس گذشته را ندارد و تغییری در این باره در ایین نامه هیات نظارت مطرح نیست.
شعار سال: حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره اظهارات احمد امیرآبادی، مبنی بر ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره استخدام ۶۰ نماینده ادوار مجلس در وزارت نفت، گفت: اگر موضوع انتقال و استخدام نمایندگان در وزارت نفت مربوط به ادوار گذشته مجلس باشد و پرونده‌ای از تخلف احتمالی آن‌ها وجود نداشته باشد، طبق قانون مجلس فعلی نمی‌تواند به آن موضوع ورود کند.

او ادامه داد: شرایط قانونی اجازه این اقدام را به ما نمی‌دهد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بدون اشاره به اینکه «پس از اتمام دوره نمایندگی انتقال آن‌ها به سایر سازمان‌ها یا وزارت خانه‌ها جرم تلقی نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه نقل و انتقالات نمایندگان زمانی رخ می‌دهد که دوره مجلس تمام می‌شود و رسیدگی به آن اقدامات دیگر از حیطه اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خارج می‌شود. در دوره بعد هم هیات نظارت بر آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، امکان ورود و رسیدگی ندارد.

غضنفرآبادی در پاسخ به این سوال که آیا نقل و انتقال نمایندگان و استخدام‌ها در وزارت نفت شامل نمایندگان فعلی مجلس هم شده است، گفت: بعید می‌دانم از نمایندگان فعلی مجلس کسی به استخدام وزارت نفت درآمده باشد، چرا که این امر همزمان با طی شدن دوره نمایندگی تخلف است.

نماینده حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج در مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر نماینده‌ای در زمان نمایندگی خود اعمال نفوذ کند و مثلا کارمند تشکیلاتی باشد و با استفاده از نفوذ خود استخدام وزارت نفت شود، این تخلف محرز و قابل رسیدگی است. چرا که نماینده مجلس بودن خودش یک عنوان است و شخص نمی‌تواند همزمان جایی دیگر استخدام شود.

رئیس سابق دادگاه‌های انقلاب استان تهران در عین حال تاکید کرد که تاکنون چنین موارد تخلفی را از سوی نمایندگان فعلی مجلس شاهد نبوده اند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره تغییرات سفت و سخت در عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که امیرآبادی نماینده فعلی مجلس در برنامه گفت وگوی ویژه خبری از آن خبر داده بود، گفت: آیین نامه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تغییراتی دارد و طرح «اعتلای قانون نظارت بر رفتار نمایندگان» در صحن مجلس اعلام وصول شده است و در کمیسیون ایین نامه داخلی در حال رسیدگی است. اما درباره اینکه در مجالس گذشته نقل و انتقال نمایندگان به وزارت خانه‌ای انجام شده باشد و حالا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بتواند نسبت به آن ورود کند، طرحی در دست نداریم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از مدارا، تاریخ انتشار:۷ آبان۱۴۰۰، کد خبر: modara.ir/۱۷۶۵۱۳
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
خب همینه که هر کار بخوان انجام میدن جون قانونی برای رسیدگی به مجلس گذشته وجود نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین