پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
محمد حاتمی گفت: طی ۶ ماهه اول امسال، ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده در سازمان نظام روانشناسی تشکیل دادیم و این افرادی هستند که هیچ تحصیلات روانشناسی و مشاوره ندارند، اما در فضای مجازی خدمات مشاوره به مردم می‌دهند.

شعار سال:محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، درباره فعالیت‌ روانشناسان زرد در فضای مجازی گفت: سازمان نظام روانشناسی به فعالیت روانشناسانی که مجوز ندارند و در فضای مجازی اقدام به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مردم می‌کنند پیش از این ورود کرده بود؛ چراکه این مسئله آسیب‌های جبران ناپذیری را برای خانواده‌ها دارد.
 
او افزود: بعد از شیوع کرونا، به دلیل اینکه تمام ابعاد زندگی مردم تحت تاثیر قرار دارد و مردم بیشتر از طریق فضای مجازی به رفع نیازهایشان پرداختند که یکی از این نیازها مسئله سلامت روان، خانواده و ... بود و روانشناس نماها یعنی کسانی که تحصیلات در رشته روانشناسی ندارند اما خودشان را روانشناس معرفی می‌کنند، فعالیت‌شان زیاد شد و از کنترل ما خارج شدند.
 
حاتمی با اشاره به اینکه گاهی این روانشناس‌نماها با ارائه مدارک جعلی به دستگاه‌های مختلف مثل بهزیستی نیز مجوز دریافت کردند، ادامه داد: طی 6 ماهه اول امسال، 4 هزار و 500 پرونده در سازمان نظام روانشناسی تشکیل دادیم و این افرادی هستند که هیچ تحصیلات روانشناسی و مشاوره ندارند اما در فضای مجازی خدمات مشاوره به مردم می‌دهند همچنین از این تعداد، 400 نفر حتی دو واحد درس روانشناسی هم نخوانده‌اند.
 
رئیس سازمان نظام روانشناسی اضافه کرد: اقدامات مختلفی برای برخورد با روانشناس‌نماها در این زمینه در دستور کار قرار دادیم و در وهله اول این افراد را به زودی به مردم معرفی خواهیم کرد تا مردم آگاه شوند و به این افراد مراجعه نکنند در وهله دوم نیز از طریق نهادهای نظارتی مثل صدا و سیما آگاهی‌های لازم را به مردم خواهیم داد.

او درباره رفتارهای خارج از عرف مشاوران در اتاق‌های مشاوره، افزود: وظیفه سازمان نظام روانشناسی همین است که اگر شکایت‌هایی از سوی مردم درباره رفتارهای خارج از عرف در اتاق مشاوره گزارش شود ورود پیدا کند قطعا اگر چنین مسئله را ببینیم برخوردهای شدیدی می‌کنیم اما متاسفانه بسیاری از شکایت‌ها در این خصوص صورت می‌گیرد مربوط به روانشناس‌نماهاست.
 
حاتمی ادامه داد: اگر مردم شکایتی درخصوص دریافت هزینه بیش از نرخ مصوب، رفتار خارج از عرف و ... را مشاهده کردند گزارش دهند برخورد لازم را می‌کنیم و اگر از جانب روانشناس‌نماها باشد که به مراجع قضایی منتقل می‌کنیم.
 
رئیس سازمان نظام روانشناسی درباره تعرفه‌های روانشناسی، گفت: تعرفه‌های خدمات روانشناسی برای سال 1400 در هیات دولت به تصویب رسید و در سایت سازمان نظام روانشناسی قرار دادیم و تمام مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی باید براساس همین تعرفه هزینه را دریافت کنند.
 
او افزود: تعرفه خدمات روانشناسی برای 45 دقیقه مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد 140 هزار تومان و برای مقطع دکتری 187 هزار تومان است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 11  آبان  1400، کدخبر:1255045 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین