پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران گفت: برای تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب کشور به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین آن بهره‌برداری از طرح‌های کشور سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.
شعار سال: شاهین پاکروح که همراه اعضای کمسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی را در سفر به استان چهارمحال و بختیاری کرده است، روز جمعه در بازدید از طرح‌های تصفیه‌خانه این استان افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب طرح‌های تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های فرادنبه و بن امید می‌رود با تامین اعتبار لازم تکمیل این طرح‌ها تسریع شود.

وی، رسالت اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب را تامین آب سالم برای مردم کشور در شهر‌ها و روستا‌ها عنوان کرد و افزود: با یکپارچه‌سازی دیوار بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برداشته شده و با این کار ارائه خدمات به مردم در شهر‌ها و روستا‌ها بهتر شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به درصد برخورداری خوب استان از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بر استفاده از پساب در صنایع و کشاورزی تاکید کرد و افزود: اتکا به منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری باید کمتر شود و تامین آب پایدار با اولویت تامین از آب‌های سطحی مورد مطالعه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به اینکه دومین استان کم بارش کشور بودیم با همراهی مردم و اجرای ۱۰۲ طرح، خدمات‌رسانی در خصوص تامین آب شرب مردم شهر‌ها و روستا‌های استان به خوبی انجام گرفت.

احمدرضا محمدی، جمعیت شهری برخوردار از سیستم تصفیه فاضلاب در استان را ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: از طریق ۹ تصفیه خانه فاضلاب، فاضلاب ۱۴ شهر استان جمع‌آوری و تصفیه می‌شود.

وی با اشاره به کمبود منابع زیر زمینی و ضرورت تامین آب از منابع آب سطحی، تصریح کرد: با تکمیل ۲ پروژه آبرسانی چالگاه در شهرستان خانمیرزا و سردشت در شهرستان لردگان ۸۷ روستا از منابع آب سطحی و پایدار برخوردار خواهند شد.

بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۳۳ هزار متر مکعب در روز شهر بروجن و آزمایشگاه آب و فاضلاب شهرستان بروجن؛ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال ساخت بلداجی، بن و تصفیه‌خانه رفع کدورت آب شهرکرد از برنامه‌های سفر معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه شب ۱۲ آبان‌ماه میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از مدیران حوزه جهادکشاورزی، نیرو، حفاظت محیط‌زیست به مدت ۲ روز به بررسی مسایل حوزه آب، کشاورزی و دامپروری استان می‌پردازند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۴ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۵۳۰۲۱۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین