پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
دبیر دبیرخانه پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از افزایش ۱۷ درصدی تکدیگری نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته در تبریز خبر داد.

  شعار سال: مشکلات اقتصادی موجود باعث افزایش تکدی‌گری در جامعه شده است.
 حسین علامیر امروز در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی در محل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی ۱۱۸۶ متکدی در طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: از این تعداد ۵۵۰ خانم و ۶۳۶ نفر آقا بودند که نشان از افزایش چشمگیر خانم‌های متکدی است.
 
وی با اشاره به افزایش ۱۷درصدی تکدی‌گری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تبریز افزود: مشکلات اقتصادی موجود باعث افزایش تکدی‌گری در جامعه شده است.
 
دبیر دبیرخانه پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز افزایش متکدیان خانم را زنگ خطری برای جامعه دانست و گفت: کلیه ارگان‌های ذی‌ربط باید در این زمینه به مسوولیت خود عمل نموده و با راهکارهای قانونی و مدبرانه از گسترش آن جلوگیری کنند. 
 
علامیر، به سودجویی بعضی افراد از این طریق و شگردهای مختلف آنها برای فریب مردم اشاره کرد و با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی جامعه،گفت: متاسفانه دستگاه‌های مختلف همکاری خوبی در این زمینه ندارند و حتی صدا و سیما که وظیفه اصلی را در این زمینه دارد تاکنون پای کار نیامده است.
 
عضو هیات امنای موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، اقدامات شهرداری تبریز در این زمینه را ناچیز دانست و یادآور شد: با توجه به امکانات گسترده شهرداری، می‌توان اقدامات اساسی و بزرگی در ایجاد اشتغال و ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی انجام داد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است و عملا شهرداری از قبول مسوولیت‌های قانونی خود، شانه خالی کرده است.
 
حاج حبیب چوخاچیان، از امنای پیشکسوت و عضو هیات مدیره موسسه نیز در این جلسه با اشاره به پیشنهاد مرحوم زعفرانی، از بنیانگذاران اصلی موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، برای ایجاد کمیته مخصوص جهت جمع‌آوری متکدیان، این اقدام را نمونه‌ای موفق در سطح کشور دانسته و  پیشنهاد نمود واحد ویژه‌ای جهت ساماندهی متکدیان و رفع مشکل دست فروشی تشکیل شود و شعبه ویژه‌ای نیز در دادگستری برای رسیدگی به این مشکلات مشخص شود.
 
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز نیز در این جلسه ضمن تشریح خدمات موسسه و تقدیر از همکاری خوب نیروی انتظامی و قوه قضائیه، بر لزوم همراهی سایر ادارات و ارگان‌ها با موسسه، جهت رفع مشکلات مردم تاکید کرد.
 
سیروس نایبی، حفظ برند جهانی تبریز، شهر بدون گدا را وظیفه وجدانی اعضای موسسه و همه شهروندان دانسته و خاطرنشان کرد: برای حفظ این نام باید تلاش بیشتری نموده و شبانه‌روز کار کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار: 14  آبان1400، کدخبر:811269 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین