پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۸۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بر اساس اطلاعات اخذ شده از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تا کنون بافت تاریخی و با ارزش بیش از ۱۲۰ روستای کشور ساماندهی شده و یا در حال ساماندهی است.
شعار سال: اشکان جعفرکریمی از ابلاغ بخشنامه‌ای با موضوع حفظ و احیاء بافت‌های واجد ارزش تاریخی و معماری بومی در روستا‌ها خبر داد و افزود: در این بخشنامه که توسط معاون امور دهیاری‌ها سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به معاونان امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ شده، بر ضرورت صیانت از ضوابط و چارچوب مصوب طرح‌های بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی و حفظ معماری بومی در روستا‌ها تأکید شده است.

او ادامه داد: بر اساس اطلاعات اخذ شده از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تا کنون بافت تاریخی و با ارزش بیش از ۱۲۰ روستای کشور ساماندهی شده و یا در حال ساماندهی است و از این رو ضرورت دارد در این روستا‌ها و همچنین سایر روستا‌های دارای بافت واجد ارزش تاریخی و معماری بومی، در چارچوب همکاری ادارات استانی و شهرستانی بنیاد مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیریت محلی، اجرای کلیه پروژه‌های عمرانی به ویژه طرح‌های احداث تاسیسات عمومی و ساختمان‌های اداری، مطابق با اصول حفظ معماری بومی و ضوابط مرتبط با بافت باارزش روستایی انجام شود.

او همچنین در خصوص نحوه صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های با ارزش روستایی نیز گفت: با توجه به اهمیت موضوع حفظ معماری بافت‌های با ارزش روستایی، دهیاری‌های این روستا‌ها می‌بایست در صدور هر گونه پروانه ساختمانی، رعایت ضوابط این بافت‌ها و الگو‌های مناسب ساخت و ساز و مسکن را به طور جدی مد نظر قرار دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی ابراز امیدواری کرد: با توجه به نقش مهم و مؤثر بافت‌های با ارزش روستایی و معماری بومی در توسعه گردشگری روستایی کشور، در چارچوب همکاری مناسب دفاتر امور روستایی و شورا‌های استانداری‌ها و ادارات کل استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد مسکن، بیش از پیش شاهد حفظ هویت روستایی و معماری بومی در سیما و منظر روستا‌های کشور به ویژه بافت‌های واجد ارزش تاریخی باشیم.

براساس آخرین مصوبات تقسیماتی هیات وزیران که از سوی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور اعلام شد تا پایان نیمه نخست امسال ۳۱ استان، ۴۶۹ شهرستان، ۱۱۵۷ بخش، ۱۴۲۴ شهر و ۲۷۱۹ دهستان سامان یافته است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۳۶۵۴۳، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین