پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
صفدری، مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت مدعی است که ما دو شرکت تولید کننده پلیمری به اسم ABS داریم که در داخل یخچال به کار برده می‌شود. بخش عمده‌ای از مواد اولیه تولید این نوع ABS به خارج از کشور وابسته بوده و به همین دلیل اغلب در تولید آن با چالش مواجه هستیم. این در حالی است که در چند وقت اخیر، ادعای خودکفایی در تولید لوازم خانگی ورد زبان شده است
شعار سال: محسن صفدری مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت کمبود نوع خاصی از پلیمر به نام ABS در تولید لوازم خانگی را تایید کرده و گفت: متولی رسیدگی به موضوع لوازم خانگی دفتر صنایع فلزی، لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی وزارت صمت است، اما موضوع پلیمر و تامین آن بر عهده ما قرار دارد. ما دو شرکت تولید کننده پلیمری به اسم ABS داریم که در داخل یخچال به کار برده می‌شود.

او با اشاره به محدودیت تولید این محصول در کشور ادامه داد: از بین این دو شرکت تولید کننده پلیمر ABS در کشور، تنها یکی از آن‌ها گرید خاص مورد نیاز صنایع لوازم خانگی را تولید می‌کند.

صفدری درباره علت کمبود این محصول در داخل کشور و محدودیت در تولید آن بیان کرد: بخش عمده‌ای از مواد اولیه تولید این نوع ABS به خارج از کشور وابسته است؛ به همین دلیل اغلب در تولید آن با چالش مواجه هستیم. این گرید خاص بر اساس نیاز واحد‌های تولید یخچال تولید می‌شود. با توجه به افزایش تولید در صنعت لوازم خانگی بدون شک نیاز به این ماده هم افزایش پیدا می‌کند.

مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت تصریح کرد: این نوع خاص از ABS رنگ عوض نمی‌کند. در گذشته احتمالا شاهد بوده‌اید که انواع دیگر این پلیمر در تولید یخچال به کار برده می‌شد و بعد از مدتی قسمت‌های داخلی یخچال‌ها تغییر رنگ مواجه می‌شد. بدون شک این تغییر رنگ مورد نظر مصرف کننده نیست و باعث ایجاد نارضایتی بین آن‌ها می‌شود. زرد شدن تولیدات داخل می‌تواند این تفکر را در مصرف کننده ایجاد کند که محصولات خارجی بهتر است یا تولیدات داخل کیفیت لازم را ندارد.

او با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه مناسب برای بخش تولید و در نتیجه بهبود کیفیت محصولات داخلی، گفت: به همین دلیل باید تلاش کنیم تا این ماده اولیه برای آن‌ها فراهم شود. وزارت نفت باید طوری برنامه ریزی کند که بتوانیم تولید این گرید مشخص را افزایش دهیم و تمام ظرفیت شرکت تولیدکننده پلیمر ABS به کار گرفته شود تا به تولید و کیفیت مطلوب در صنعت لوازم خانگی برسیم. تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازار‌های بین‌المللی نیاز به تامین مواد اولیه مناسب دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۴۷۸۱۶، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین