پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
چند روز پس از افشای سفر «صدام حفتر» فرزند خلیفه حفتر فرمانده کل شبه نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به سرزمین‌های اشغالی، روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» از قول نزدیکان این ژنرال بازنشسته ارتش لیبی مدعی شد که اگر وی بتواند در انتخابات ریاست جمهوری آتی لیبی که قرار است ۲۴ دسامبر برگزار شود، به پیروزی برسد، برای عادی سازی روابط با اسرائیل اقدام خواهد کرد.
شعار سال: به نقل از العربی الجدید، این روزنامه به نقل از آنچه منابع لیبیایی نزدیک به حفتر خوانده، آورده است که وی در چندین مناسبت درباره تمایل خود برای عادی سازی روابط با اسرائیل در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سخن به میان اورده است.

اسرائیل هیوم با اشاره به اینکه حفتر و سیف الاسلام قذافی یک کارشناس اسرائیلی را برای کمک به آن‌ها در ستاد انتخاباتی خود استخدام کرده اند، به نقل از یک مقام اماراتی نوشت: هم حفتر و هم قذافی موافق عادی سازی روابط با اسرائیل و پیوستن به توافقنامه‌های آبراهام هستند و هر دو در گذشته گفته اند که عادی سازی روابط با اسرائیل جزو برنامه هایشان است و بار‌ها این موضوع را در جلسات بسته با نزدیکانشان مطرح کرده اند.

این مقام اماراتی با اشاره به اینکه حتی اگر یکی از این دو نامزد پیروز شود و لیبی به توافقنامه‌های آبراهام بپیودند، روند عادی سازی به صورتی متفاوت از تجربه عادی سازی روابط امارات، بحرین و مغرب خواهد بود، افزود: عادی سازی لیبی با اسرائیل بسیار کُند و به تدریج و شبیه توافق عادی سازی روابط بین اسرائیل و سودان خواهد بود.

این روزنامه با اشاره به اینکه اگر حفتر در انتخابات پیروز شود، به فرزندش «صدام» پست مهمی خواهد داد، افزود: او از حمایت مصر، امارات، آمریکا و شماری دیگر از کشور‌های غربی برخوردار است.

همین روزنامه که پرتیراژترین روزنامه اسرائیلی به شمار می‌رود، مدعی شد که حفتر روی نقش عادی سازی روابط با اسرائیل در فراهم کردن شرایطی که امکان بازسازی لیبی را فراهم آورد، حساب باز کرده است.

با این حال اسرائیل هیوم از یک مقام مسئول در ستاد انتخاباتی خلیفه حفتر نقل کرده است که این ژنرال لیبیایی در حال حاضر روی موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل تمرکز نخواهد کرد و دلیل آن هم دشمنی دیرینه و سنتی مردم کشورش از اسرائل است و ممکن است سخن گفتن از این موضوع به ضرر او تمام شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰، کدخبر:۱۲۶۰۳۱۵، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین