پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
۵ عضو جدید کمیسیون ورزشکاران در حالی نهایی و قطعی شدند که طبق آرای انتخاباتی، هیچ نماینده‌ای از رشته مدال‌آور و مطرح تکواندو در این کمیسیون وجود ندارد. اتفاقی که ارتباط مستقیمی با رئیس قبلی کمیته یعنی هادی ساعی و صد البته نتایج این رشته در ادوار اخیر المپیک دارد.

شعار سال: طبق آرایی که ورزشکاران روز 21 آبان در صندوق انتخابات ریختند، سجاد گنج‌زاده، حسن یزدانی، ذبیح‌اله پورشیب، احسان حدادی، بهداد سلیمی، امین بوداغی، شهربانو منصوریان، مجتبی عابدینی، زهرا نعمتی، فرزانه فصیحی، حمیده عباسعلی، مصطفی نودهی، محمدرضا گرایی، نجمه خدمتی و حسین ساوه شمشکی به‌عنوان اعضای جدید کمیسیون ورزشکاران انتخاب شدند. پانزده نفری که در بین آنها نفرات قابل توجهی از کشتی و وزنه‌برداری به‌عنوان دو رشته اصلی مدال‌آور ایران حضور دارند اما خبری از تکواندو نیست. رشته‌ای که البته ورزشکارانش رغبتی هم به شرکت در این انتخابات نشان ندادند و اصلاً در این رقابت شرکت نکردند.
 
ثمره عملکرد ساعی

در دوره قبلی فعالیت کمیسیون ورزشکاران، تکواندو دو نماینده داشت. هادی ساعی و یوسف کرمی، دو تکواندوکار و مدال‌آور المپیک بودند که با کسب آرا به عضویت این کمیسیون درآمدند. ساعی اما علاوه بر این به‌عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در تمام ادوار المپیک، با کسب حداکثر آرای اعضای کمیسیون به‌عنوان رئیس هم انتخاب شد. رئیسی که در ادامه ضمن اختلاف با برخی اعضا مانند حمید سوریان، عملکرد قابل قبولی هم نداشت.

اختلاف اعضای قبلی با ساعی و نارضایتی‌‌‌ها آنقدر زیاد بود که حتی به روز انتخابات اخیر هم کشیده شد و زهرا نعمتی در اظهارنظری عجیب، به رئیس قبلی کمیسیون تاخت. طیف پیروز این انتخابات هم حتی رویه‌ای برخلاف رئیس قبلی در پیش گرفته بودند و حتی هویت‌شان به نوعی مقابله با او بود.

در نهایت هم دیدیم که فهرست مخالفان ساعی بیشترین رأی را آورد و عملکرد بحث برانگیز او در دوره قبلی، پای دیگر چهره‌های این رشته را هم از عضویت در کمیسیون برید.
 
نتیجه روزهای بد تکواندو

عامل دیگری که به وضوح باعث شده تا هیچ تکواندوکاری در میان 15 عضو کمیسیون حضور نداشته باشد، عملکرد ضعیف ورزشکاران این رشته در ادوار اخیر المپیک بوده است. رشته‌ای که پس از المپیک لندن، در بخش مردان هیچ مدالی کسب نکرده و در بخش زنان هم دلخوش به برنز کیمیا علیزاده‌ای است که دیگر در ایران حضور ندارد.

یک نگاه گذرا به فهرست منتخب نشان می‌دهد که سه تن از طلایی‌های ایران در توکیو عضو این کمیسیون شده‌اند. البته که نفرات بسیاری بر اساس روابط، حضور در فهرست و داشتن چهره رسانه‌ای به عضویت کمیته در آمده‌اند. عواملی که هیچ کدام از تکواندوکارهای ایران از آن برخوردار نبودند و جایی در این کمیسیون به ظاهر مهم ندارند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران  ، تاریخ انتشار:  25 آبان  1400، کدخبر: ، www.newspaper.inn.ir/237488

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین