پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه جهش قیمت مسکن طی سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده، اظهار داشت: میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در سال ۹۲ حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که طی سال‌های اخیر با جهش ۶۴۷ درصدی مواجه شده است و این موضوع با توجه به مشکلات معیشتی، دغدغه‌های بسیاری برای مردم به وجود آورده است.
شعار سال: حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی طی سخنانی درخصوص گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت شاخص‌های اقتصادی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: امیدوارم با وجود مجلس انقلابی و دولت سیزدهم، شاهد گام‌های بلندی در تمامی عرصه‌ها به ویژه حوزه‌های اقتصادی باشیم.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم با بیان اینکه از تمام افرادی که متولی کار‌های اجرایی در دولت‌های گذشته بودند، تشکر می‌کنم، این دولت‌ها با توجه به ظرفیت‌های خود منشأ اثرات خیر شدند، افزود: براساس گزارش کمیسیون اقتصادی مسلم است که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاخص‌های اقتصادی دچار کمی و کاستی‌هایی بوده است.

وی بیکاری را یکی ازمشکلات اساسی سال‌های اخیر دانست و اضافه کرد: در مناطق کم بهره و کم برخوردار از امکانات و ظرفیت‌ها این مشکل شدیدتر است به گونه‌ای که بیشتر مراجعات به بنده و همکاران مربوط به این موضوع است.

محمدیاری ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده که حدود ۱۰۳ کیلومتر ساحل دارد، برای گرفتن مجوز اداری به منظور احداث اسکله و بندر، افراد بیش از یک سال درگیر بروکراسی‌های اداری شده اند، در واقع فساد اداری از اجرای این مهم جلوگیری کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رئیسی در مبارزه با فساد در قوه قضائیه موفق بود و امیدوارم در مبارزه با فساد اداری و حذف بروکراسی، ایجاد زیرساخت و تسهیل در صدور مجوز‌ها به ویژه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز گام‌های بلندی بردارد، تصریح کرد: جهش مسکن طی سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده، به گونه‌ای که میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در سال ۹۲ حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده که طی سال‌های اخیر با جهش ۶۴۷ درصدی مواجه شده است و این موضوع با توجه به مشکلات معیشتی، دغدغه‌های بسیاری برای مردم به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن در سال ۹۹ به حدود ۲۸ میلیون تومان به صورت میانگین رسیده، از لجاجت با مسکن مهر انتقاد کرد و ادامه داد: کار خوب را حتی از فردی که قبول نداریم، باید یاد بگیریم؛ مسکن مهر پروژه خوبی بود و بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل می‌کرد، اما با بی‌مهری دولت قبل مواجه شد.

محمدیاری با بیان اینکه نقدینگی ۵۰.۹ برابر شد که این موضوع کاهش ارزش پول ملی را رقم زد، گفت: رکورددار نرخ تورم سالانه بودیم و نرخ ارز در طی سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته و حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان اینکه در ارائه تسهیلات بانکی، بی‌عدالتی حاکم است، توضیح داد: برخی مراجعان برای دریافت وام‌های خرد با مشکل مواجه می‌شوند، در مقابل برخی افراد با رانت و ارتباطات ناسالم از این تسهیلات استفاده می‌کنند که این موضوع موجب شده برخی از کارخانجات به تعطیلی کشیده شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار:۲۶ آبان۱۴۰۰، کد خبر: ۶۵۸۶۹۸، diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین