پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کمی دورتر از مرکز استان وتنها به فاصله نیم ساعت از آن ،شهرستان چرداول به مرکزیت شهرسرابله واقع شده است شهرستانی که پس از مرکز استان بزرگترین شهرستان استان قلمداد می شود اما تا جایی که اطلاع داریم سهم این شهرستان از بهره مندی از فاکتورهای توسعه همواره از دیگرنقاط استان ناچیز ودر خور آن نیست!
شعارسال: درعصر تکنولوژی قرار داریم عصری که به علت پیشرفت تکنولوژی وسرعت انتقال اطلاعات به "عصر انفجار اطلاعات" مشهور شده است؛شایدهم بی دلیل به این اسم مشهور نشده است چرا که که در آنی خبری در دورترین نقطه کره زمین با سرعتی باور نکردنی به اقصی نقاط مختلف جهان مخابره می شود.

درعصری که به عصر تکنولوژی معروف است وسرعت روزافزون تولید ابزارهای هوشمند واپلیکیشن هایی که براحتی کار دهها ابزار مکانیکی را در آنی انجام می دهند وهر روز ورژن جدیدی را در اختیار انسانهای این عصر قرار می دهد و حقیقتا علیرغم مشکلاتی که در حوزه اجتماعی وروانشناسی با خود به همراه دارند کار ما آدمیان را بیش از اندازه راحت کرده اند.

اینترنت یکی از مهمترین ابزار وبعنوان حلقه واسط همه این اپلیکشنها وابزارهای هوشمند عمل می کند ودراین عصر ؛اینترنت بعنوان همراهی مهم ویاوری مطمئن،انسانها را درانجام بسیاری از کارهای روزمره اش یاری می کند،از انجام امور مالی گرفته تا مخابره پیام واخبار وارسال داده های مختلف نظیر عکس وفیلم تا اطلاع از وضعیت وپیش بینی هوا وخرید وفروش های روزانه ودهها کار مفید دیگر بصورت روزانه بوسیله این ابزاردرحال انجام است.

حال بماند که سهم کشور ما از این همه پیشرفت وبهره مندی از مزایای آن چقدراست؟!اما اینجا ایلام است ،استانی که سهم آن از بهره مندی از مزایای اینترنت های پرسرعت واقعا از متوسط کشوری خیلی عقبتر است وهرروز نسلهای جدیدی از اینترنت های پرسرعت وماهواره ای در اختیار کاربرانی حتی در نقاطی از کشور خودمان قرار می گیرد؛ اما هنوزدر جای جای مرکز این استان ،اینترنت پرسرعت با حرکت لاک پشتی !ارائه می شود واین موضوع داد مخاطبین اینترنت را درآورده است وعلیرغم اطلاع رسانی های متعدد وانتقادات پی درپی ،کک هیچ مسئولی در استان از این موضوع نمی گزد!وباز هم بماند در شهرستانهایش چه می گذرد؟!

کمی دورتر از مرکز استان وتنها به فاصله نیم ساعت از آن ،شهرستان چرداول به مرکزیت شهرسرابله واقع شده است شهرستانی که پس از مرکز استان بزرگترین شهرستان استان قلمداد می شود، اما تا جایی که اطلاع داریم سهم این شهرستان از بهره مندی از فاکتورهای توسعه همواره از بسیاری از دیگرنقاط استان ناچیز ودر خور آن نیست!وشکافهای توسعه منطقه ای واقعا دراینجا قابل تامل است!

اغلب شهرستانهای استان کوچک ایلام ،ازنسلهای اینترنت 3g و4G هرچند با سرعت غیرقابل قبولی برخوردار شده اند اما این شهرستان پر جمعیت کماکان اندر خم یک کوچه است ! وکاربران پرتعداد آن کماکان از قدیمی ترین نسل اینترنت همراه استفاده میکنند.

سالهاست که زمزمه ورود اینترنت همراه 4g به شهرستان چرداول از سوی مسئولین شرکت مخابرات وهمراه اول وحتی وعده هایی مبنی بر افتتاح در زمان خاص به گوش می رسد؛ اما روزها از پی هم می گذرند وهنوزخبری از ورود این نسل از اینترنت به شهرستان وعملی شدن این وعده ها نیست ،به اصطلاح آش همان آش است وکاسه همان کاسه!

اما در ماههای پایانی سال94 خبری از قطعیت افتتاح این نسل از اینترنت وحتی از اتمام نصب تجهیزات فیزیکی وفنی در شهرستان چرداول مخابره شد ،اما سال به سر آمد و اینک نزدیک به یکماه از سال جدید هم می گذرد ولی نمی دانیم این وعده وعیدهای بی سرانجام کی به فرجام می رسند!!

بااین حال مردمان خوب ومتواضع این شهرستان تاکنون باصبر ومتانت ،رنج وزحمات ناشی از شکاف وعدم توازن منطقه ای ومحرومیتهای ناشی از آن را در ابعاد مختلف به جان خریده اند،اما اینکه در عصر انفجار اطلاعات وپیشرفت تکولوژی همواره خواهان بهره مندی از حداقل امکاناتی هستند که شاید کشورهای توسعه نیافته ودست چندم جهان سالهاست آن را کنارگذاشته اند وگوش شنوایی برای شنیدن این خواسته حداقلی وجود ندارد واقعا جای بسی تاسف وتامل است !

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تابناک ایلام، تاریخ انتشار: دوشنبه 16 فروردین 1395، کدخبر: ۲۰۶۶۴۴، www.tabnakilam.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین