پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
مجید ابهری گفت: امروزه برخی از افراد تلاش می‌کنند هر جرم و بزهکاری را به تورم و گرانی ربط دهند درست است که فقر بستر آشکار ساز آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود. اما قرارنیست که هرکسی با فقر دست و پنجه نرم کرد جان و امنیت و مال دیگران را به خطر بی اندازد. افزایش بزهکاری در جامعه را نمی‌توان به مشکلات اقتصادی ارتباط داد.
شعار سال: در همین رابطه مجید ابهری آسیب شناس و رفتارشناس اجتماعی گفت: یکی از مصادیق این بزهکاری‌ها موبایل قاپی است که اخیرا به موازات کیف قاپی و خفت گیری در جامعه گسترش یافته است. امروزه برخی از افراد تلاش می‌کنند هر جرم و بزهکاری را به تورم و گرانی ربط دهند درست است که فقر بستر آشکار ساز آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود. اما قرارنیست که هرکسی با فقر دست و پنجه نرم کرد جان و امنیت و مال دیگران را به خطر بی اندازد. افزایش بزهکاری در جامعه را نمی‌توان به مشکلات اقتصادی ارتباط داد.

ابهری افزود: مدتی پیش برای انجام کاری به یکی از کلانتری‌های تهران رفته بودم در آنجا پی بردم ماموران کلانتری از یک ماه پیش موبایل قاپ حرفه‌ای را تحت تعقیب قرار داده اند و سرانجام موفق به دستگیری وی شده بودند. این مجرم که تبعه خارجی است و با همدستی یک ایرانی دست به موبایل قاپی زده بود. آن‌ها در اعترافاتشان به ۳۵ فقره موبایل قاپی در پایتخت اعتراف کرده بودند.

ابهری با اشاره به نیروی بدنی این دو متهم می‌گوید: اگر این تبهکاران قصد کار و نان حلال داشتند می‌توانستند دستمزد‌های خوبی بگیرند. از نگاه رفتار شناسی اجتماعی به دست آوردن پول بی زحمت و رفتن به زندان برای اینگونه افراد به یک سرگرمی تبدیل شده است.

دکتر ابهری یادآور شد: امروزه ارزانترین گوشی موبایل چندین میلیون تومان است، اما این بزهکاران که اغلب آلوده به موادمخدر هستند آن‌ها را به قیمت ناچیز فروخته که صاحبان این اقلام باید میلیون‌ها تومان برای خرید مجدد پرداخت کننددر اکثر مواقع مالباخته قادر به خرید نیست.

مجید ابهری در پایان گفت: نیروی انتظامی غیر از مبارزه با این تبهکاران وظایف مهم دیگری نیز برعهده دارند که باید آن مسولیت‌ها راهم اجرا کنند. بنظر اینجانب با چهل سال سابقه آسیب شناسی اجتماعی میدانی و نظری این افراد نباید به زندان فرستاده شوند چرا که آن‌ها زندان را برای خود هتل قلمداد می‌کنند. این افراد باید در مراکز معین ضمن کار‌های فیزیکی تحت روان درمانی قرار بگیرند ودر صورت تکرارجرم مجازات‌های سنگین برای آن‌ها تعیین شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایران آنلاین، تاریخ انتشار:۲۹ آبان۱۴۰۰، کد خبر: www.ion.ir/۷۶۱۳۵۴
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین