پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
برخی از کاندیدا‌های انتخابات فدراسیون بسکتبال بی توجه به شرایط حساس تیم ملی در پنجره انتخابی جام جهانی، تنها موفقیت خود را هدف قرار داده و تمرکز و آرامش تیم را بر هم زده اند.

شعار سال: بعد از انتخاب وزیر ورزش و جوانان و استقرار حمید سجادی در ساختمان سفیدرنگ سئول، مهمترین برنامه وزیر جدید، برنامه ریزی برای بازی های آسیایی هانگژو است. رویدادی که در واقع نخستین آوردگاه ورزش در دولت جدید محسوب می شود و علاوه بر هدفگذاری های قبلی، موفقیت در آن به عنوان اولین امتحان دولت جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
از همین رو وزارت ورزش و جوانان در اولین گام برگزاری انتخابات 10 فدراسیون بلاتکلیف را در دستور کار قرار داد و با تعیین تاریخ انتخابات ۱۰ فدراسیون وضعیت فدراسیون‌های بلاتکلیف را مشخص کرد.
 
با تصمیم وزارت ورزش و جوانان انتخابات ریاست ۱۰ فدراسیون ورزشی تا ۲۲ دی ماه برگزار خواهد شد. با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش تاریخ برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها را تا قبل از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تعیین کرده که بر این اساس انتخابات فدراسیون بسکتبال ۱۹ دی ماه انجام خواهند شد.
 
طبق برنامه وزارت ورزش و جوانان انتخابات فدراسیون های ورزشی با اساسنامه جدید برگزار خواهد شد. اساسنامه ای که در آن نقش کمیسیون های ورزشی فدراسیون و منتخبین آنها پررنگ است و آنها نقش تعیین کننده و کلیدی در مجمع را خواهند داشت.
 
بر همین اساس کلیه فدراسیون ها به ویژه فدراسیون هایی که دوران ریاست 4 ساله آنها به پایان رسیده و تاریخ انتخابات آنها مشخص شده، باید با برگزاری انتخابات هر چه سریعتر ترکیب کمیسیون های داوران، مربیان و ورزشکاران را مشخص کنند.
 
از همین رو فدراسیون بسکتبال با توجه به در پیش بودن انتخابات خود در 19 دی ماه، این انتخابات را برگزار کرد.
 
انتخابات کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران به ترتیب در روزهای ۲۶، ۲۹ و ۳۰ آبان ماه از طریق سامانه ملی بسکتبال انجام شد و منتخبین کمیسیون‌های فوق مشخص شدند.
 
ترکیب عجیب در منتخبین کمیسیون ها
 
*انتخابات کمیسیون داوران
 
تعداد کل شرکت کنندگان در انتخابات کمیسیون داوران 99 نفر و نتایج به ترتیب تعدا آراء به شرح ذیل است:
 
1 .بهاره سعیدی فر (56 رای)، 2 .هادی سالم (56 رای)، 3 .جعفر محمدپور (51 رای)، 4 .پیام سیفی زاده (50 رای)، 5 .محمدابراهیم متین (48 رای)، 6.محمد رجبی (47 رای)، 7 .جواد مرادی (47 رای)، 8 .محسن روشن ضمیر (43 رای)، 9.حسن نیکخواه (38 رای)، 10 .رامین فتحی (27 رای)، 11 .محمد دوست (24 رای)، 12 .لیال علیمرادی (9 رای)، 13.سمانه دهقانی (9 رای)، 14.هانیه شهدوست (7 رای)
 
*با توجه به آرای کسب شده توسط جعفر محمدپور از استان تهران و به استناد بند 10 ماده 8 دستورالعمل کمیسیون ورزشکاران، مبنی بر انتخاب فقط یک نماینده از هر استان، پیام سیفی زاده و جواد مرادی جزو اعضاء اصلی و علی البدل قرار نمی گیرد، لذا اعضا کمیسیون به شرح ذیل می باشند:
 
اعضا اصلی کمیسیون داوران:
 
1 .بهاره سعیدی فر 2 .هادی سالم 3 .جعفر محمدپور 4 .محمد ابراهیم متین 5 .محمد رجبی
 
اعضا علی البدل کمیسیون داوران:
 
1.محسن روشن ضمیر 2.حسن نیکخواه
 
*انتخابات کمیسیون مربیان
 
تعداد کل شرکت کنندگان در انتخابات کمیسیون مربیان 72 نفر و نتایج به ترتیب تعدا آرا به شرح ذیل می است:
 
1 .صفاعلی کمالیان (47 رای)، 2 .محمد کسایی پور (47 رای)، 3 .سپیده جعفری (46 رای)، 4 .مهران شاهین طبع (44 رای)، 5 .هماد سامری (44 رای)، 6.علی توفیق (32 رای)، 7 .آزاده زمان پور (26 رای)، 8 .مصطفی هاشمی (24 رای)، 9.محمدرضا نوری(22 )، 10 .محمدرضا اسالمی (22 رای)، 11 .نیکا بیک لیک لی (19 رای)، 12 .جواد رحمتی پور (8 رای)، 13 .محمدرضا خان محمدی (3 رای)
 
*با توجه به آرای کسب شده توسط هماد سامری از استان خوزستان و صفاعلی کمالیان از تهران، به استناد بند 10 ماده 8 دستورالعمل کمیسیون مربیان، مبنی بر انتخاب فقط یک نماینده از هر استان، به ترتیب علی توفیق خطاب و مصطفی هاشمی جزو اعضاء اصلی و علی البدل قرار نمی گیرند، لذا اعضا کمیسیون به شرح ذیل می باشند:
 
اعضا اصلی کمیسیون مربیان:
 
1 .صفاعلی کمالیان 2 .محمد کسایی پور 3 .سپیده جعفری 4 .مهران شاهین طبع 5 .هماد سامری
 
 اعضا علی البدل کمیسیون مربیان:
 
1 .آزاده زمان پور 2 .محمدرضا نوری
 
*انتخابات کمیسیون ورزشکاران
 
تعداد کل شرکت کنندگان در انتخابات کمیسیون ورزشکاران 51 نفر و نتایج به ترتیب تعدا آرا به شرح ذیل است:
 
1 .کیوان ریاعی (40 رای)، 2 .محمد جمشیدی (31 رای)، 3 .آرمان زنگنه (28 رای)، 4 .میثم میرزایی (27 رای)، 5 .ناهیده اسدی (27 رای)، 6.مهدی کامرانی (26 رای)، 7 .ارسلان کاظمی (25 رای)، 8 .حامد حسین زاده (24 رای)، 9.معصومه اسمعیل زاده (23 رای) 10 .سالار منجی (23 رای)، 11 .دل آرام وکیلی (10 رای)، 12 .نگین رسولی (1 رای)
 
*با توجه به آرای کسب شده توسط آرمان زنگنه از استان تهران و به استناد بند 10 ماده 8 دستورالعمل کمیسیون ورزشکاران، مبنی بر انتخاب فقط یک نماینده از هر استان، مهدی کامرانی جزو اعضاء اصلی و علی البدل قرار نمی گیرد، لذا اعضا کمیسیون به شرح ذیل می باشند:
 
اعضا اصلی کمیسیون ورزشکاران:
 
1 .کیوان ریاعی 2 .محمد جمشیدی 3.آرمان زنگنه 4.میثم میرزایی 5.ناهیده اسدی
 
 اعضا علی البدل کمیسیون ورزشکاران:
 
1.ارسلان کاظمی 2.حامد حسین زاده
 
با نگاهی اجمالی به لیست منتخبین می توان دریافت که در این انتخابات، کفه ترازو تنها در بخش منتخبین داوران و ورزشکاران تا حدی به سود فدراسیون بسکتبال سنگینی می کند اما در کمیسیون مربیان تقریا تمامی منتخبین جزو نفراتی هستند که در جبهه مقابل فدراسیون قرار دارند و این معادلات انتخابات 19 دی ماه را پیچیده می کند.
 
نکته عجیب اینکه در این انتخابات بازار وعده و وعید و حتی خریدن رای از سوی برخی ها به شدت داغ شده بود تا برخی از نفرات خاص در کمیسیون های مختلف رای آورده و در جمع منتخبین قرار بگیرند. اتفاقی از سوی برخی نفرات خاص که برای اهداف خاص تر برای این انتخابات کمیسیون ها برنامه ریزی کرده و با تمام وجود تلاش می کردند تا ترکیب نفرات در کمیسیون ها مطابق سلیقه و دیدگاه آنها باشد. اتفاقی که خبر از وقوع یک توفان بزرگ در حوالی انتخابات فدراسیون بسکتبال می دهد.
 
تماس های مشکوک!
 
ثبت‌نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون بسکتبال از ۳ مهر تا روز ۱۸ مهر ماه انجام شد و 12 کاندیدا برای حضور در این انتخابات نامنویسی کردند.
 
حمید عباسی، سعید روحانی، محمدرضا ترک‌زاده، شبنم کلاهی، شاپور یاوری، افسانه حسن نایبی و کرم احمدیان، حمید گرامیان، پوران عباسی، رامین طباطبایی، امید ولیدی پاک و جواد داوری، برای حضور در انتخابات بسکتبال ثبت نام کردند. طبق برنامه اعلامی وزارت ورزش و جوانان انتخابات فدراسیون بسکتبال 19 دی ماه برگزار می شود. با وجود اینکه تا زمان برگزاری انتخاب قریب به 2 ماه باقی مانده، برخی از کاندیداها خیلی زود فعالیت های خود را آغاز کرده و برای پیروزی در این انتخابات برنامه های فراوانی را در دستور کار دارند.
 
مثل همیشه رایزنی و لابی با اعضای مجمع مهمترین برنامه کاندیداها محسوب می شود اما برخی از کاندیداها مسیر دیگری را در پیش گرفته اند و می خواهند به هر قیمتی در این انتخابات پیروز شوند.
 
نخستین اقدام آنها در انتخابات کمیسیون ها انجام شد که با تماس، وعده و فشار تلاش بسیاری کردند تا با برخی از نفرات ستاره دار و نزدیک به آنها وارد کمیسیون های منتخب شوند. اتفاقی که انتخابات را تحت تاثیر قرار داد و برخی نفرات خاص نیز موفق به حضور در جمع منتخبین شدند تا بخشی از اهداف این کاندیداها محقق شود.
 
حالا و بعد از پایان انتخابات کمیسیون ها، یکی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون بسکتبال پار را فراتر گذاشته و می کوشد تا بازیکنان تیم ملی را تحت تاثیر قرار دهد. این کاندیدا که خود جزو خانواده بسکتبال محسوب می شود و چهره آشانیی برای اهالی بسکتبال از جمله ملی پوشان به شمار می رود، طی روزهای اخیر با تماس و ارتباط با برخی از ملی پوشان تلاش کرده که آرای بسکتبالیست ها و به ویژه کمیسیون ورزشکاران را از آن خود کند.
 
این تلاش های مخرب و غیرمنطقی در حالی صورت گرفته که تیم ملی بسکتبال در اردوی آمادگی برای شرکت در پنجره نخست انتخابی جام جهانی بسکتبال 2023 قرار دارد و خود را برای بازی سخت و حیثیتی برابر بحرین مهیا می کند.
 
طبق برنامه اعلامی ملی پوشان ایران جمعه 5 آذرماه و دوشنبه 8 آذرماه باید به مصاف بحرین بروند. تیمی که اگرچه در بسکتبال چندان مطرح نیست اما با توجه به خصومت دیرینه این کشور با ایران و انجام جنگ های روانی می تواند تیم ملی بسکتبال ایران را حسابی اذیت کند. فراموش نکنیم که تیم ملی ایران بعد از ناکامی در المپیک، دست به تغییرات زده و با تغییر سرمربی و اسکواد خود پای به این مسابقه خواهد گذاشت. در حقیقت این نخستین بازی ایران با ترکیب و سرمربی جدید است و همین بر مشکلات اضافه می کند.
 
در چنین اتمسفری برخی مدعیان و کاسه های داغتر از آش، بی توجه به این شرایط حساس، تنها موفقیت خود را هدف قرار داده و با تماس های پی در پی با ملی پوشان تمرکز و آرامش تیم را بر هم زده اند و می کوشند با غبارآلود کردن فضا، به هدف خود برسند. آنهایی که خود را از جنس بسکتبال می دانند و داعیه بسکتبال را دارند اما ظاهرا برای این مدعیان تیم ملی بسکتبال و موفقیت بسکتبال اهمیتی ندارد و هدف آنها وسیله را توجیه می کند.
 
به نظر می رسد که در این زمینه ورود وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهاد بالادستی به انتخابات بسکتبال الزامی است تا اعتبار، آبرو، آینده  و سرنوشت بسکتبال ایران وجه المصالحه برخی از مدعیان قرار نگیرد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ، تاریخ انتشار:   1 آذر   1400، کدخبر: ،1786223 /www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین