پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۶۶۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
«سید احسان خاندوزی» گفت: با همکاری وزارت اقتصاد، معضل چندساله انتقال کامل داده‌های سامانه گمرک و سامانه جامع تجارت در مسیر حل‌وفصل فوری قرار گرفت و از امروز بخشی از مصوبات روی زمین مانده اجرایی شد.

شعار سال:وزیر امور اقتصادی و دارایی از یکپارچه‌کردن سامانه‌ها و داده‌های اقتصادی برای حل مساله قاچاق خبر داد.
 
 «سید احسان خاندوزی» گفت: با همکاری وزارت اقتصاد، معضل چندساله انتقال کامل داده‌های سامانه‌ گمرک و سامانه جامع تجارت در مسیر حل‌وفصل فوری قرار گرفت و از امروز بخشی از مصوبات روی زمین مانده اجرایی شد.
 
وی ادامه داد: در ماه‌های بعد، کاهش قاچاق به کمک تولیدکنندگان ایرانی خواهد آمد.
 
خاندوزی با اشاره به اینکه یکی از معضلات که موجب شده بود مساله قاچاق کالا لاینحل باقی بماند عدم همکاری وزارت‌خانه‌ها درمورد داده‌های اقتصادی بود، افزود: این سامانه ها باید همدیگر را پشتیبانی می‌کردند تا اگر محموله قاچاقی وارد کشور می‌شود قابل شناسایی باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه این اتفاق سال‌ها لاینحل باقیمانده بود، گفت: ششم شهریور که اولین بار هیات دولت سیزدهم به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند ایشان هم بر یکپارچه کردن سامانه‌ها تاکید ویژه کردند.
 
وزیر اقتصاد ادامه داد: رئیس جمهوری تاکید رهبری را به عنوان دستور ابلاغ کردند و جلساتی با حضور معاون اول و وزیر صمت برگزار شد این عدم هماهنگی دستگاه‌ها با همدلی که وجود داشت به سرعت مرتفع شد.
 
خاندوزی تاکید کرد: دستورکار مشترکی که ظرف چند ماه این معضل باید خاتمه پیدا کند تهیه شد و از دیروز بخش اول و دوم آن مصوبات اجرایی شده است.
 
به گفته خاندوزی، بخش زیادی از اطلاعات واردات و صادرات در سامانه گمرک بود و بخشی در سامانه تجارت که وزارت صمت مسئولیت ان را بر عهده دارد قرار داشت.
 
از دیروز دسترسی کامل به پایگاه داده گمرک در سامانه جامع تجارت برقرار شده و تمام داده ها به صورت برخط قابل دسترسی است.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، تشریفات گمرکی و ترخیص بیش از یک و نیم میلیون تن کالای اساسی انجام و این اقلام در آستانۀ خروج از گمرکات کشور است.
 
خاندوزی تصریح کرد: تنها ظرف یک شبانه روز ، نسبت به ترخیص قطعی و خروج بیش از ۷۷ هزار تن کالای اساسی از گمرک بندر امام خمینی (ره) اقدام شده که این آمار، رکورد جدیدی در ترخیص قطعی و خروج کالاهای اساسی و ضروری به شمار می آید.
 
وزیر اقتصاد در ادامه به مصوبات جلسۀ تسهیل در ترخیص کالاهای اساسی با حضور معاون اول رئیس جمهور و مقامات مسئول سایر سازمان ها اشاره کرد و گفت: موارد متعددی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً تصمیمات خوبی درخصوص تخصیص ارز برای کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی؛ تعیین تکلیف کالاهای اساسی موجود در بنادر و گمرکات؛ ایجاد زیرساخت لازم برای نمونه برداری واحد از کالاهای مشمول اخذ و ارائه مجوزهای قانونی و پاسخگویی توسط یک مرجع واحد؛ مدیریت واحد مرزی و حمل یکسره کالاهای اساسی اتخاذ شد که با ابلاغ این مصوبات از سوی معاون اول رئیس جمهور، اقدامات لازم در اجرای آنها صورت خواهد پذیرفت.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  شبستان، تاریخ انتشار:  4 آذر  1400، کدخبر: 1120250، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین