پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۶۶۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رصد ۵۶ روزه از تاریخ ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد ظرف ۳ روز، حاکی از رشد بیش از ششصد درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته (۱۰ مهر تا ۶ آذر) است.
شعار سال: «غلامحسین حسینی نیا» گفت: با ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد ظرف سه روز، از ۱۰ مهر تا ۶ آذر سال جاری، تعداد ۱۸۳۹موافقتنامه اصولی برای متقاضیان صادر شده است و صدور مجوز در بازه ۳ روزه برای واجدین شرایط ادامه دارد.

حسینی نیا اظهار داشت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوز‌های تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در مقایسه با بازه زمانی ۵۶ روزه مشابه سال پیش که ۳۰۴ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صادر شده بود، شاهد رشد بیش از ۶۰۰ درصدی و ارائه ۱۸۳۹ موافقتنامه اصولی (در حکم مجوز فعالیت آموزشی) به متقاضیان در این بخش هستیم.

وی این میزان استقبال از راه اندازی آموزشگاه‌های آزاد و تقاضای انباشته شده را ناشی از نقصان در روند قبلی و محدودیت‌های ناصحیح ایجاد شده که منجر به ایجاد امضا‌های طلایی شده بود دانست و افزود: با این اقدام برای همیشه بساط خرید و فروش مجوز آموزشگاه‌های آزاد جمع و به اجحاف در حق موسسان آموزشگاه‌ها پایان داده شد.

حسینی نیا در ادامه تصریح کرد: متقاضیان واجد شرایط دریافت کننده مجوز فعالیت می‌توانند با فراهم کردن الزامات کار مانند فضا، تجهیرات، مربی، برنامه آموزشی و اخذ مجوز بلافاصله فعالیت آموزشی خود را شروع کنند و سایر الزامات مثل گواهی عدم سوء پیشینه؛ تاییدیه اداره اماکن و سایر تاییدیه‌ها را دربازه زمانی سه ماهه تهیه و ارائه کنند.

وی تصریح کرد: لازم است متقاضیان راه اندازی آموزشگاه آزاد با مطالعه قبلی امکان سنجی و داشتن طرح کسب وکار و تحقیقات بازار و تجربه آموزشی وارد این عرصه شوند تا بتوانند در فضای رقابتی سالم به موفقیت دست یابند و پایداری فعالیت آموزشی خود را تضمین کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با استقبال از مشارکت و اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آموزش‌های آزاد فنی حرفه ای، از برنامه‌های این سازمان برای تشویق و حمایت از موسسان آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های آموزشی جدید، در مناطق محروم که فاقد مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه آزاد هستند و همچنین واگذاری مدیریت مراکز آموزش دولتی به آموزشگاه‌های آزاد بر اساس ظرفیت‌های قانونی موجود خبر داد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دولت، تاریخ انتشار:۶ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: dolat.ir/۳۷۴۷۷۹
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
0
0
حتما به این نتیجه رسیدین که خیلی از نامه نگاری های اداری ضرورتی نداشته و فقط جلوی کار رو می گرفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین