پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال، همچنان به کارش ادامه می‌دهد و جالب اینجاست که کسی هم برای تغییر شرایط کاری انجام نمی‌دهد و هر چقدر هم در این مورد مطلب نوشته می‌شود، اتفاق تازه‌ای نمی‌افتد و انگار هر چه گفته می‌شود، کاملا بی فایده است.

شعار سال: محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال، همچنان به کارش ادامه می‌دهد و جالب اینجاست که کسی هم برای تغییر شرایط کاری انجام نمی‌دهد و هر چقدر هم در این مورد مطلب نوشته می‌شود، اتفاق تازه‌ای نمی‌افتد و انگار هر چه گفته می‌شود، کاملا بی فایده است.


از 2 خرداد 1394 بود که با کسب اکثریت آرا در مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال مشحون در این فدراسیون بار دیگر ماندگار شد این در شرایطی بود که نه وزارت ورزش و نه کمیته ملی المپیک به این موضوع توجهی نشان ندادند و اتفاقا حضور یک فرد بازنشسته در این فدراسیون با مجوز وزیر وقت ورزش و جوانان صورت گرفت.

در این بین اگرچه قانون منع فعالیت بازنشسته ها به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده؛ اما شاهد یک تعلل و اهمال آشکار از سوی دستگاه ورزش کشور در اجرای آن هستیم. این موضوع به دلایلی نامشخص چندان اجرایی نشده که بایستی به صورت جدی پیگیری شود. این قانون مشمول بسیاری از فعالان در ورزش می شود که از مدیران برخی فدراسیون ها تا کادرهای اجرایی را در برمی گیرد. اینکه چرا این افراد حاضر به ترک صندلی های خود نیستند، گویای بسیاری از موارد است.

اگرچه هنوز مسعود سلطانی فر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده؛ اما به نظر می رسد باید منتظر تغییراتی جدی در ساختار مدیریتی وزارت ورزش باشیم. مدیرانی که در بیش از 3 سال اخیر بر مسند تکیه زده و محمود گودرزی را همراهی می کردند، عملا توانمندی چندانی را به نمایش نگذاشتند که همین امر لزوم یک اصلاح را موجب شده است. از سوی دیگر نیز موضوع اجرای قانون منع فعالیت بازنشسته ها نیز از جمله موضوعاتی است که وزیر جدید ورزش و جوانان باید آن را جدی گرفته و چهره هایی مانند محمود مشحون نیز از این قضیه مستثنی نخواهند بود. باید منتظر بود و دید که سلطانی فر چگونه این موضوع را مدیریت خواهد کرد.

از سوی دیگر نیز اگرچه دستگاه های نظارتی کاری جدی را در حوزه مدیران دوتابعیتی و دارای گرین کارت شروع کرده اند اما دو عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک که دارای گرین کارت هستند، همچنان به کار خود ادامه می دهند. این دو فرد که گاها به آمریکا نیز سفرهایی دارند، تا کنون حاضر به استعفا نشده و مدیریت کمیته نیز اقدامی انجام نداده است. انتظار می رود با توجه به قوانین صریح کشور در این زمینه، این دو فرد از مجموعه تصمیم گیری ورزش کشور جدا شده و جای خود را به اشخاصی دهند که دارای ضوابط قانونی هستند.

یکی از این اعضا نیز محمود مشحون است که سال گذشته در همین روزها بود که رییس فدراسیون بسکتبال اردو و مسابقه های تیم ملی بسکتبال در جام ملت های آسیا را ترک کرد و از چانگشای چین به دالاس رفت. او که دوست نداشت موضوع سفرش به آمریکا رسانه ای شود در آخرین روز همراهی با تیم ملی ، همراه با ملی پوشان عکس گرفت اما شب بعد از بازی با فیلیپین به دالاس سفر کرد. محمود مشحون به واسطه داشتن گرین کارت آمریکا هر 6 ماه یک بار برای تمدید گرین کارت به ایالات متحده سفر می کند. رییس فدراسیون بسکتبال اواخر اسفند سال گذشته هم به آمریکا رفت و تعطیلات نوروز را در کنار فرزندانش در تگزاس و دالاس سپری کرد. چراکه بر اساس قوانین ایالات متحده ، افراد دارای گرین کارت باید در مدت معینی به این کشور مراجعت کنند که چنانچه مسافرت های یک سال گذشته مشحون به آمریکا را در نظر بگیریم ، زمان سفر وی به ایالات متحده در همین روزها فرا رسیده است.

وزارت ورزش و جوانان مدت هاست که از محدودیت زمانی برای منع افراد بازنشسته در ورزش خبر داده است . همین چند وقت پیش هم نصراله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد : ما قرار است این قانون را در مدیریت‌ها اعمال کنیم و برای این موضوع سقف زمانی داریم. دیگر کسی نمی‌تواند از دولت به دلیل بازنشسته بودن مجوز بگیرد. این اختیار حتی از دولت هم گرفته شده است.

فدراسیون بسکتبال با محمود مشحون رییس بازنشسته یکی از همین فدراسیون هایی است که باید بزودی درباره آن تصمیم گرفته شود. به نوشته میزان ؛فدراسیون بسکتبال که زمانی یکی از فدراسیون‌های موفق بود در حال حاضر با انبوهی از ناکامی‌ها سبب یاس و ناامیدی اهالی بسکتبال شده است. در این میان مشکلاتی که باعث زمین‌گیر شدن بسکتبال ایران شده است را می‌توان در عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای این رشته ورزشی و همچنین حضور مدیری که چندان مقبولیتی نزد اهالی بسکتبال ندارد ، دانست. مشحون که یکی از باسابقه‌ترین روسای فدراسیون‌های ورزشی است 14 سال است که این پست را بر عهده دارد. تیم ملی بسکتبال نه تنها نتوانست قهرمانی بازی‌های آسیا و جام ملت‌های آسیا را کسب کند که در کسب سهمیه المپیک هم ناکام ماند. هر چند قهرمانی تیم بسکتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نقطه امیدی را در بسکتبال کشورمان به وجود آورد.

حالا مشحون رییس بازنشسته بسکتبال با قانون جدید منع بکارگیری بازنشسته ها در ورزش روبه روست. او با مجوز وزیر ورزش ، دوم خرداد 1394 برای مدت 4 سال رییس فدراسیون شد اما قانون 29 اردیبهشت 1395 کلیه مجوزهای قبلی را لغو کرده است. بر اساس مصوبه دولت و مجلس بازنشسته ها باید از سمت خود استعفا بدهند. وزارت ورزش و جوانان نیز همان گونه که رسانه ها اعلام کردند تا 15 مهر به روسا و کارکنان بازنشسته فدراسیون های ورزشی مهلت داده بود تا پست های خود را ترک کنند اما این قانون هم اجرایی نشد و همچنان مشحون در راس فدراسیون بسکتبال ایران به کار خود ادامه می دهد.

اینک در روزهایی که نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی کل کشور به خروج افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت واکنش نشان داده اند و خواستار خروج دوتابعیتی ها و افراد دارای گرین کارت از مشاغل حساس شده اند، تنها کسی که باید به ابهامات در فدراسیون بسکتبال پایان دهد وزیر ورزش است. منع بکارگیری بازنشسته ها و ترک مسئولیت در فدراسیون ها توسط افراد دوتابعیتی و صاحب گرین کارت در ماههای اخیر با بحث های بسیار همراه بوده است . عده ای تمکین کرده و استعفا کرده اند اما افرادی مانند مشحون هنوز اعتنایی به قانون ندارند و در حال بستن چمدان سفر آینده به آمریکاست.

اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 24 آبان 95 ، کد مطلب: 1240115: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین