پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۸۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
صیادی با اعلام خبر تدوین سند جامع جانمایی تابلو‌های تبلیغاتی و با بیان این مطلب که تصمیم بر این شد با استفاده از ضریب نفوذ سازه‌های تجاری به سمت توسعه تبلیغات فرهنگی پیش رویم گفت: براساس اسناد و مزایده‌های انجام شده ۱۵ درصد ظرفیت تابلو‌های تجاری می‌تواند به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد.
شعار سال: رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در تشریح آخرین برنامه‌های این سازمان برای افزایش سطح تبلیغات محیطی با مضمون فرهنگی با توجه با تأکید شهردار تهران گفت: سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران به دو دسته تجاری و فرهنگی تقسیم می‌شوند که در ادوار مختلف مدیریت شهری با رویکرد‌های متفاوت ضریب اکران‌های محیطی در این زمینه (اقتصادی و فرهنگی) کم و زیاد شده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: در بازه‌ای از زمان رویکرد مدیریت شهری در اکران محیطی با اولویت اقصادی پیش رفت و در این زمینه حرکت شد و اکران محیطی براساس توسعه فرهنگ و مضمون آن مغفول مانده است.

صیادی با تاکید بر این مطلب که در رویکرد جدید مدیریت شهری و سازمان زیباسازی شهر تهران تصمیم بر این شد با استفاده از ضریب نفوذ سازه‌های تجاری به سمت توسعه تبلیغات فرهنگی پیش رویم گفت: باید تأکید کنم این اقدام مدیریت شهری پایتخت در استفاده از ظرفیت سازه‌های تجاری برای توسعه امور فرهنگی هیچ تعارضی با تبلیغات تجاری ندارد و این اقدام به نوعی مکمل یکدیگر است.

او ادامه داد: اسناد بالادستی در حوزه تبلیغات محیطی در سازه‌های تجاری موجود و موارد در آن به شکل شفاف آمده است و براساس اسناد و مزایده‌های انجام شده ۱۵ درصد ظرفیت تابلو‌های تجاری می‌تواند به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد که این عدد بین ۵۵ تا ۶۵ روز در سال است و باید تاکید کنم سازمان زیباسازی شهر تهران در تعامل با شرکت‌های تجاری به‌عنوان شریک اقتصادی برنامه‌ریزی‌های مناسب در حوزه تبلیغات محیطی بر پایه توسعه فرهنگ را انجام داده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا معیار مناسبی برای شناسایی تابلو‌های تجاری یا فرهنگی در سطح شهر وجود دارد یا خیر، گفت: ما نمی‌توانیم روی سازه‌های تجاری و فرهنگی شناسنامه مشخص نصب کنیم تا شهروندان بدانند کدام سازه تجاری و کدام سازه فرهنگی است، اما شهروندان براساس مضمون نصب شده و برند شرکت‌ها می‌توانند تابلو‌های تجاری شهر را تشخیص دهند.

صیادی در پاسخ به این سؤال که آیا برای جانمایی مجدد سازه‌های تبلیغی با وجود برخی از مشکلات ترافیکی مانند در نقطه کور قرار گرفتن سازه‌های تبلیغاتی برنامه‌ای در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد یا خیر گفت: سازه‌های تجاری براساس یک رویکرد و در طول چند سال طراحی و نصب‌شده‌اند، در مدیریت شهری هیچ‌گاه سند جامع جانمایی سازه‌های تبلیغاتی نداشتیم.

او ادامه داد: تدوین سند جامع جانمایی و نصب سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر در این دوره از مدیریت شهری در دستور کار قرار دارد، اما نکته قابل‌توجه این است که تهیه و تدوین این سند کار کوتاه و میان‌مدت نیست و علت بلندمدت بودن سند و اجرای آن، زیر بار تبلیغات بودن سازه‌های سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به شعار «تهران؛ کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» گفت: باید بدانیم اگر می‌خواهیم به سمت تحقق شعار «تهران؛ کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» پیش رویم باید شهری هوشمند داشته باشیم و یکی از نماد‌های شهر هوشمند تهیه و نصب تابلو‌های تبلیغاتی هوشمند است که همین امر نیز باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کتاب ایران، تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۵۰۱۱، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
اگه درست برنامه ریزی بشه برای محتوایی که روی تابلوها قرار میگیره تاثیرخوبی خواهد داشت در رشد فرهنگی مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
0
غیر از اینکه تابلوها هوشمند باشن موارد دیگه هم باید ارتقا پیدا کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین