پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی: مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی ۱۳ دی با حضور آحاد مردم و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.
شعار سال: حمیدرضا مقدم‌فر امروز در نشست خبری دومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: روزانه زوار زیادی از داخل و خارج کشور در مزار سردار دل‌ها حاضر می‌شوند، علیرغم اینکه مزار ایشان طبق وصیتی که داشتند دارای سنگ قبر ساده‎‌ای است، امروز محل تجمع بسیاری از عاشقان است و در هفته مقاومت، هر روز مراسم ویژه‌ای در این مکان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی در کرمان تنها یک خانه ساده داشت و مراسم ایام عزاداری فاطمیه در دوران حیات ایشان در این خانه برگزار می‌شد. این خانه برای برگزاری مراسم فاطمیه وقف شده و امروز این بیت الزهرا مامن توسلات مردم به حضرت زهرا (س) شده است.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت سردار دلها، ترویج بنیاد و مکتب این شهید است، افزود: لازم است شخصیت شهید سلیمانی بیشتر شناخته شود و مسیر درس‌آموز او به‌عنوان الگو تکثیر شود.

مقد‌م‌فر با بیان اینکه هدف دوم از برگزاری مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها این است که باید از این گنجینه پرب‌ها مراقبت کرد تا هم بد معرفی و هم طریق او منحرف نشود، افزود: این دو نقطه سلبی و ایجابی هدف اصلی بنیاد مکتب حاج قاسم است. در ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی ضمن ایجاد هم‌افزایی برای ظرفیت‌‎های پرتلاش، این هدف را نیز امسال دنبال می‌کنیم.

مقدم فر گفت: یک سری سیاست‌ها نیز در نظر گرفته شده که برای کیفیت بخشی به برنامه‌ها و نیز سوق دادن نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی به سمت پشتیبانی از فعالیت‌های مردمی و همچنین به اشتراک گذاشتن محصولات فرهنگی و هنری به منظور سهولت دسترسی و بهره‌برداری مردم از این محصولات را شامل می‌شود.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه برنامه‌ها مدتی است با شیب ملایمی آغاز شده‌اند، گفت: در صدا و سیما و نیز عرصه میدان در بین مردم برنامه‌های بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها آغاز شده است چنانچه کارناوال حبیب از کرمان حرکت خود را آغاز کرده و چند استان را نیز پشت سر گذاشته است.

وی تأکید کرد: جشنواره‌هایی آغاز شده است و حرکت‌های مردمی نیز شروع شده، اما اوج این حرکت‌ها در هفته‌ای است که ما به آن هفته مقاومت می‌گوییم و از دهم تا هفدهم دی ادامه دارد و برای روز ۱۳ دی که سالروز شهادت سردار و روز ۱۶ دی که سالروز تشییع وی در تهران است برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

مقدم فر با بیان اینکه برنامه‌های زیادی برای گرامی داشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در داخل و خارج از کشور در نظر گرفته شده است، گفت: مراسم روز شهادت وی در عصر روز دوشنبه با حضور آحاد مردم و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: دومین مراسم نیز روز ۱۶ دی در تهران برگزار می‌شود که طی آن پیکر مطهر ۱۵۰ شهید مفقودالاثر دفاع مقدس بر دستان مردم تهران تشییع و بدرقه می‌شوند و مراسم ویژه‌ای همزمان با این مراسم که همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است در شهر‌های دیگر با تشییع پیکر شهدا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مصلاها، حسینیه‌ها، مساجد و حتی منازل نیز مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها برگزار می‌شود، گفت: در ایام فاطمیه مراسم روضه فاطمیه حاج قاسم در منازل برگزار می‌شود.
مقدم فر گفت: در کانون‌های دینی و مذهبی مانند حرم امام رضا نیز مراسم مفصلی برای برگزاری در رواق‌ها و صحن‌ها در نظر گرفته شده است چنانچه در عصر روز یکشنبه که شب شهادت سردار دلهاست مراسم بزرگداشتی با حضور فرمانده قدس سپاه برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: ختم ۳۱۳ نفره قرآن کریم در حرم علی بن الموسی الرضا (ع)، محافل قرآنی دیگر و همچنین برگزاری همایش بزرگ مقاومت و نشست‌های تخصصی و برگزاری مراسم کودکان و نوجوانان حاج قاسم در تهران، کرمان و حرم مطهر امام رضا (ع) با عنوان قهرمان من یا مانند سردار نیز از دیگر مراسماتی است که برای گرامی داشت یاد سردار دل‌ها در نظر گرفته شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۳۳۰۸۹۸۶، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین