پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۳۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص پرونده جنجالی کالدرون مربی آرژانتینی مدعی است که پرونده‌ای که با ۱۰۰ هزار دلار جمع می‌شد با التماس ۷۵۰ هزار دلار بابتش پرداخت کردیم و فحش خوردیم. چرا دستگاه‌های نظارتی به این نوع قرارداد‌ها ورود نمی‌کنند؟ سوال ما هم از سازمان بازرسی کل کشور این است که وضعیت ورود خود به پرونده کالدرون را شفاف سازی کند.
شعار سال: کنفرانس خبری مجید صدری سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس انجام شد و او به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

امیر جهانی؛ صدری صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد: یک سال است در خدمت باشگاه پرسپولیس هستیم که با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود. می‌خواهیم درباره اتفاقات گذشته حرف بزنیم، اما برای آینده باشگاه برنامه‌های خوبی داریم.

وی افزود: اولین قولی که به هواداران می‌دهیم کسب قهرمانی ششم است. یکی از معضلات اصلی باشگاه در سال‌های گذشته بحث‌های مالی و اقتصادی بوده و قطعا با کمک هواداران عزیز و همدیگر این مشکل را حل می‌کنیم تا شاهد عقب و جلو افتادن پول دادن یا پول ندادن نباشیم. برنامه ما برای آینده استفاده از تمام ظرفیت‌های باشگاه در حوزه درآمدزایی است. تخصص بنده این است که از ظرفیت‌هایی مثل تبلیغات محیطی پخش مستقیم و ... که باشگاه کمک می‌کند استفاده کنیم تا کادرفنی که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم در تمام رده‌های سنی بدون دغدغه خاطر کار را جلو ببرند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: تیم ما پنج دوره قهرمان لیگ شده و امیدواریم بتوانیم در آسیا هم به موفقیت‌های برسیم. البته باشگاه ما باید از لحاظ اخلاق و فرهنگ هم یک باشد و در همه حوزه‌ها جایگاه نخست را داشته باشد. این امر هم با همدلی اتحاد و رفاقت بین هواداران، اعضای تیم و باشگاه محقق می‌شود.

صدری ادامه داد: یکی از مباحثی که در آینده به آن می‌پردازیم بحث‌های تعاملی است. هیچ وقت دنبال دعوا و بحث‌های مشاجره‌ای نیستیم و دنبال تعامل هستیم. اجازه هم نمی‌دهیم یک اپسیلون از حق باشگاه ضایع و نادیده گرفته بشود. امیدواریم به اهداف مان برسیم و هر ماه روابط عمومی باشگاه گزارشی از عملکرد پرسپولس در همه حوزه‌ها را ارائه کند. در همه حوزه‌ها باید شفافیت وجود داشته باشد و چیزی برای پنهان کردن از هواداران نداریم، زیرا بزرگ‌ترین سرمایه ما هواداران هستند و تا جایی که می‌توانیم باید اعتماد تنها را جلب کنیم. هرجا اعتماد جلب شده باشگاه و هوادار سود برده‌اند.

وی در خصوص طولانی شدن مشکل پرداخت بدهی کالدرون گفت: در بحث خارجی‌ها فقط کالدرون را نداریم. این بحث هم قبل از ما بوده و هم یکی دو پرونده در مسیر است که باید برای آن تدبیر کنیم. تاریخ عقد قرارداد کالدرون ۱۰ تیر ۹۸ و در زمان مدیریت ایرج عرب بود. در تاریخ یک ژانویه ۲۰۲۰ و در زمان انصاری فرد اختلاف پیش آمد. تاریخ صدور رأی هم ۱۰ تیر ۹۹ بود، اما پرونده روز گذشته مختومه شد. مبلغی که تا روز پرداخت داده شد ۳۰۰ هزار دلار بود و طبق رأی فیفا باید حدود ۵۷۹۵۰۰ دلار با سود و سه هزار فرانک باید به وی می‌دادیم. حدود ۱۰۰ هزار دلار مربوط به قرارداد خواکین بود. هر فصل هم ۸۵۰ هزار دلار قراردادش است. قرار بود ۳۰۰ هزار دلار دو هفته بعد از امضا ۳۰۰ هزار دلار در تیم فصل و ۲۵۰ هزار دلار بعد از پایان فصل به وی پرداخت شود.

سرپرست پرسپولیس اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی باید به قرارداد باشگاه‌ها نظارت کنند. رسول پناه هم اعلام کرد با ۱۰۰ هزار دلار این پرونده انجام می‌شد، اما چرا همه فحش‌ها را ما خوردیم و تهمت‌ها را شنیدیم چرا کسی جواب نمی‌داد؟ کاری که می‌توانستیم با ۱۰۰ هزار دلار جمع کنیم با التماس با ۷۵۰ هزار دلار جمع کردیم. این سوالی است که به عنوان یک هوادار در ذهن من است و باید یکی به آن جواب بدهد. من باید پاسخگوی عملکرد خودم باشم حتی اگر ۱۰ سال بعد باشد. بیایند و بگویند به این دلیل که جایی دیگر مشکل داشتیم ۱۰۰ هزار دلار را ندادیم و این کار را نکردیم.

وی اضافه کرد: توهین و فحاشی هوادار را به دیده منت قبول کردیم و پای کار ایستادیم. اولین بحث کالدرون تهیه پول بود. از زمان سمیعی به هر دری زدیم تا ۲۲ میلیارد تهیه کنیم، اما هر چه پول تهیه شد باید حقوق بازیکنان، کادرفنی و حقوق پرسنل را که در اولویت بود پرداخت می‌کردیم. سجادی در این زمینه خیلی به ما کمک کرد، اما متاسفانه به وی خیلی توهین کردند. هواداران عزیز برای ما محترم هستید، اما اگر سجادی نبود از کجا این پول را می‌آوردیم. شاید برخی بگویند باشگاه دولتی است و سجادی وظیفه اش را انجام داد، اما وی این کار را انجام داد.

کمک دیگری که آقای سجادی به ما کرد این بود که نامه‌ای به بانک مرکزی زدیم. کاری که قبلا در باشگاه پرسپولیس نشده بود. ما همیشه ارز آزاد می‌گرفتیم. همین الان اگر بخواهیم پول رادو را بدهیم باید به بانک مرکزی نامه بزنیم و قیمت روز را برایت حساب کند و ارز را از بانک مرکزی می‌گرفتیم. ما برای کار آقای کالدرون ارز نیمایی گرفتیم؛ یعنی با اجازه شما ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به نفع باشگاه شد.

وی ادامه داد: من باید ارز می‌خریدم و به جای این که دلار را ۲۹ هزار تومان بگیرم، ۲۳ هزار تومان خریدیم و ۳ میلیارد به نفع باشگاه کار کردم. در کشور یک سری قوانین داریم که باید آن را رعایت کنیم. ما از صرافی‌های که مجوز بانک مرکزی دارند و می‌شد این ارز را جابه‌جا کرد، این کار را انجام دادیم. من دو دفعه با کالدون به همراه وکیلم به صورت ویدیوکال صحبت کردیم و به او پیشنهاد دادیم که جلسه‌ای در ترکیه برگزار کنیم و این بدهی را قسط‌بندی و پرداخت کنیم. به او گفتم که می‌دانم که به او بی‌احترامی شده و ما حاضریم جبران کنیم و به خاطر هواداران این مبلغ را در ۵ قسط از ما بگیرد. من ۲ دفعه با او در ترکیه قرار گذاشتم که تشریف نیاوردند. صرافی‌ها به من گفتند که اگر در ترکیه، امارات یا قطر شماره حساب دهید، ما می‌توانیم ۲۴ ساعته پول را واریز کنیم. باز با او تماس گرفتیم و گفتیم که یک شماره حساب از خود یا آشنایانش در یکی از این ۳ کشور بدهد که ایشان به ما گفتند که فقط باید با وکیلم صحبت کنید. ما دیدیم که ۱۰۰ هزار دلار این پول برای خواکین است. خیلی برای ما عجیب بود که ما با طرف با احترام برخورد می‌کنیم و او این‌گونه با ما رفتار می‌کند. من به گرشاسبی گفتم که از خواکین خواهش کند این ۱۰۹ هزار دلاری که متعلق به او است را در همین جا دریافت کند که آقای خواکین به ما اعلام کردند که کالدرون پولش را از پیش داده است و این تیر ما هم به سنگ خورد.

صدری اضافه کرد: بعد از آن ما با وکیل کالدرون که یک خانمی بود، تماس گرفتیم که تا یک مدت جواب ما را نمی‌داد. سرانجام جواب پیام‌های ما را داد و گفت که من در سوییس یک حسابی دارم که می‌توانید به آن واریز کنید. فرستادن ارز به اروپا سخت است. من دیروز دیدم که یکی از هواداران کامنتی گذاشته که چرا کاری که می‌شد ۲۴ ساعته انجام داد را در یک ماه انجام دادید! انگار ما یک ماه نشسته بودیم و استراحت می‌کردیم و کاری نمی‌کردیم که برخی هواداران این‌گونه برخورد می‌کنند. کشور ما تحریم است و جابه‌جایی ارز سخت است و ما هم باید قانونی این کار را انجام دهیم، زیرا وابسته به دولت هستیم. ما پول را حواله کردیم و ۱۰ روز طول کشید که این اتفاق رخ دهد و این وسط ۵شنبه و جمعه ما و شنبه و یک‌شنبه آن‌ها تعطیل است و باعث شد روند طول بکشد. یک ۶۰۰ هزارتا، یک ۱۰۰هزارتا و یک ۵۰ هزارتا به حساب ایشان نشست و دو حواله از این ۳ حواله را تاییدیه داد و گفت که بانک در خصوص این ۶۰۰ هزارتا از او سوال پرسیده است. ما با کارگزار خود که در خارج از ایران است، صحبت کردیم و به ما گفت که بگذارید همان خانم و کارگزار مسائل را پیگیری کند تا پول بلاک نشود. نامه‌ها برای کارگزار فرستاده شد و آن‌ها هم امضا کردند و تحویل بانک دادند. بانک به این خانم گفت که رابطه کاری ایشان با آن کارگزار مشخص نیست و ما درخواست کردیم که پول را برگردد. کارگزار به ما تذکر داد که نگذارند دلیل برگشت این پول را تحریم بزنند، زیرا اگر چنین اتفاقی می‌افتاد، ۶۰۰ هزار دلار بلاک می‌شد و سوخت می‌شد.
 
چرا سازمان بازرسی در ورود به پرونده کالدرون، تعلل می‌کند؟

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: حدود سه هفته طول کشید تا پول دوباره به حساب ما در خارج از کشور بازگردد. نمی‌توانستیم خیلی حساسیت به خرج دهیم، چون ممکن بود کل پول بلاک شود. ما این پول را با کلی زحمت جمع کرده بودیم. صبر کردیم تا پول به حساب بیاید تا از یک کانال دیگر پول را واریز کنیم. خوشبختانه این دفعه ریسک نکردیم. این‌بار با دلار کار نکردیم و ذره ذره خواستیم تا مطالبات کالدرون را بپردازدیم. ما به آن کارگزار اعتماد داشتیم، چون کارش این است. خدا را شکر هفته پیش، در روز جمعه کالدرون تایید کرد که همه پول به غیر از ۴۵ هزار دلار به حساب آمده است. چون مطمئن بودیم که می‌توانیم از این کانال بازهم بقیه پول را بپردازیم، مشکل خاصی را متحمل نشدیم. یک سمت ماجرا برای من خیلی دردآور بود. من به کالدرون التماس کردم و گفتم به خاطر اینکه پیش هواداران شرمنده نباشیم، از شما خواهش می‌کنیم که در تسریع امور مربوطه با ما همکاری کنید. من اگر صوت آقای کالدرون را برای شما بگذارم، شرم‌تان می‌آید که چطور او به ما توهین می‌کند. ما واقعا لایق این مساله هستیم؟ او به ما گفت ۲ سال است من را معطل کردید و من تمام پولم را می‌خواهم. ما با وکیل کالدرون هم کلنجار رفتیم و خواستم که تاییدیه‌های لازم سریع‌تر انجام شود، اما وکیل کالدرون به من گفت موکل من پادشاه من است. من حتی با پسر کالدرون و هر کس دیگری که فکر می‌کردم باعث شود کار‌ها سریع‌تر پیش برود تماس گرفتم، اما اتفاقی رخ نداد.

صدری خاطرنشان کرد: متاسفانه کالدرون شب گذشته به روی آنتن آمد و گفت ایران را دوست دارد. آقای کالدرون شما کجا به هواداران احترام گذاشتید؟ من با دادن ۹۵ درصد از پول شما، خودم را به شما ثابت کردم.

این است جواب کار ما؟ خواستید من متن ارسال شده را هم می‌توانم منتشر کنم که یک متن از موضع بسیار پایین است، اما ایشان به ما گفتند که همه پولش را می‌خواهد. در گذشته به کالدرون شاید بی‌احترامی شده است، اما ما ۹۵ درصد از مطالبات ایشان را دادیم و اگر ۵ درصد این پول را نمی‌دادیم اتفاقی می‌افتاد؟ ما در ماجرای مطالبات کالدرون هیچ کوتاهی نکردیم. متاسفانه جوی به وجود آمد که تنها چوب لای چرخ ما گذاشته شد و نه چیز دیگر.

او درباره وضعیت کارگزار باشگاه پرسپولیس و ارائه ضمانت‌نامه‌های موجود توسط کارگزار خاطرنشان کرد: ضمانت‌های لازم توسط کارگزار صورت خواهد گرفت. اگر غیر از این بود که کارگزار ۲۰ میلیارد به عنوان پیش پرداخت به ما نمی‌داد. من قبل از عقد قرارداد با کارگزار گفته بودم، کسی که با ما قرارداد می‌بندند باید به ما ۲۰ میلیارد پول بدهد. به نظر شما ۲۰ میلیارد پول مهم‌تر است یا فراهم کردن ضمانت‌نامه‌ای که از بانک باید گرفت؟ این کارگزار اگر ضمانت‌نامه نداد، درباره آن صحبت می‌کنیم.

صدری درباره تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس گفت: ما با تمامی بازیکنان غیر از بازیکنانی مثل ترابی، قراردادشان را ۲ تا ۳ سال تمدید کردیم. البته سید جلال حسینی پیشکسوت ما هستند و امیدوارم بتوانیم از ایشان مثل قبل استفاده کنیم. قرار بود یک نامه‌ای آقای عطایی به سرلک و ترابی بزنند تا به باشگاه بیایند و با آن‌ها صحبت کنیم. من با حامد لک هم صحبت‌هایی داشته‌ام. تمام بازیکنان ما به غیر از حامد لک، مهدی ترابی و سرلک، قراردادشان تمدید شده است. به نظر من اتفاقی که برای نوراللهی و کنعانی‌زادگان رخ داد، اصلا برای باشگاه خوب نبود و در قرارداد‌های جدیدمان برای بازیکنانی مثل عبدی، بندی اضافه کردیم که بعد از اتمام مهلت قرارداد، اگر بازیکن لژیونر شد، باید ۵ درصد تا ۱۰ درصد از قراردادش را سالانه به باشگاه بدهد. این بازیکنان در این مساله قطعا به ما کمک خواهند کرد.

صدری درخصوص دیگر پرونده مهم باشگاه با بیان اینکه بودیمیر در سه مسابقه و در هر بازی تنها به مدت ۱۰ دقیقه به میدان رفت، گفت: چرا به بازیکنی که رقم قراردادش پنج هزار دلار بوده، سالی ۲۵۰ هزار یورو پرداخت کرده‌اند؟ چرا دوستانی که این کار را کرده‌اند، پاسخ نمی‌دهند؟ پنج هزار دلار می‌شود ۶۰ هزار در سال، اما باشگاه پرسپولیس سالی ۲۵۰ هزار یورو با او قرارداد بست. چرا باید چنین کاری کنیم؟

بودیمیر همه را بلاک کرده بود

وی عنوان کرد: اصل پول بودیمیر ۴۷۵ هزار یورو بود که آن را تهیه کردم و به او پرداخت کردیم. ۳۲ هزار یورو، جریمه و سود ناشی از این مبلغ بود که از سفیر ایران در کرواسی خواهش کردیم از بودیمیر بخواهد تا به خاطر هواداران، از این مبلغ بگذرد. بودیمیر، اما همه ما را بلاک کرده بود و فقط وکیلش پاسخ‌مان را می‌داد. او تا زمانی که ۵۰۷ هزار یورو دریافت نکرد، رضایت نداد.

وی با اشاره به قیمت ماریو بودیمیر در نقل‌وانتقالات و انتقاد از قرارداد بالای او با باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: چرا ما باید با بازیکنی که قیمتش چنین چیزی نبوده است، به این میزان قرارداد ببندیم، بعد هم فحش بخوریم؟! در ماجرای آقای بودیمیر هم آقای سمیعی مدیرعامل بود که هواداران ناراحت بودند و پنجره بسته شد، اما چرا نباید مدیران در قبال گذشته خود پاسخگو باشند؟

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به این صحبت خبرنگاران که زمان بودیمیر مدیرعامل باشگاه ایرج عرب بود نه جعفر سمیعی، گفت: اصلاً هر کسی! مجید صدری. بنده دو قرارداد با تاجیک‌ها بسته‌ام، ۱۰ سال دیگر هم آمدید، خودم باید پاسخگو باشم.

صدری در مورد اینکه در مسائلی که پیش آمده است با چه کسی در ارتباط بوده و آیا با انصاری‌فرد یا عرب ارتباط داشته است یا نه، اظهار داشت: با هیچکس. برای ما شخص مهم نیست. آقایان عرب و انصاری‌فرد نور چشم ما هستند، اما هر کسی باید در قبال عملکردش پاسخگو باشد. وظیفه من این است مشکل را حل کنم و منتی ندارم، اما چرا باید این اتفاقات رخ بدهد؟

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسائلی که پیش آمده را به نهاد‌های نظارتی اعلام کرده‌اند یا نه، تصریح کرد: صد درصد. حتماً. اعلام کردیم و مسائل را برای تمام نهاد‌های نظارتی می‌فرستیم. مشکلی در این باره نداریم. درباره ماجرای آقای استوکس، ۷ بهمن ۹۸ در زمان آقای انصاری‌فرد قرارداد بسته و اختلاف او ۲۳ بهمن ۹۹ ایجاد شده است که به زمان آقایان انصاری‌فرد و رسول‌پناه بر می‌گردد. ۱۸ آبان ۱۴۰۰ هم فیفا رأی را صادر کرده که مبلغ پرداخت شده تا روز اختلاف ۱۵۰ هزار دلار بوده و مبلغی هم که باشگاه محکوم به پرداخت شده ۸۳ هزار دلار است. البته ادعای استوکس ۱۲۰ هزار دلار بوده که ما حکم گرفتیم و ۴۰ هزار دلار مبلغ را کم کردیم. البته ما می‌توانستیم از او غرامت بگیریم، چون این بازیکن به دلیل کرونا از کشور رفته و جالب است که باشگاه به او رضایت‌نامه داده بود. چرا باید رضایت‌نامه بدهند؟ آنهم در شرایطی که همه از او ناراضی بودند، باشگاه چرا باید رضایت‌نامه بدهد؟

فدراسیون مقصر نیست

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چرا در زمان رسول‌پناه و سمیعی که مدیران پیش از او بودند نسبت به اقدام استوکس به فیفا شکایت نکردند، گفت: اصلا سؤال ما از آقای رسول‌پناه این است که چرا رضایتنامه و ITC او صادر شده است؟! گویا بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال از مدیر وقت سؤال می‌کند که ITC صادر شود یا نه که او کتباً اعلام کرده صدور ITC بلامانع است و اینجا فدراسیون مقصر نیست، چون فدراسیون از من سؤال کرده و من گفتم بلامانع است که مستندات آن وجود دارد. اگر ITC صادر نمی‌شد، به صورت اتوماتیک این پرونده به CAS می‌رفت و ما برنده بودیم.

در ادامه نشست خبری صدری، امیرعلی حسینی مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه او در مدت زمان حضورش در پرسپولیس چه مشورتی به مدیران قبلی و حال حاضر باشگاه داده است، گفت: چه در زمان مدیران قبلی و همینطور در زمان مدیریت آقای صدری مشورت‌هایی داده شده است.

صدری در ادامه در این زمینه افزود: آقای امیرعلی حسینی ۱۰ سال در این حوزه فعال بوده است و ما در تمام موارد از او سوال کرده‌ایم. من خیلی خوشحال می‌شوم که در یک جلسه‌ای با حضور آقایان عرب، انصاری‌فرد و رسول‌پناه در این مورد صحبت کنیم تا ذهن هواداران روشن شود، چون ممکن است الان من مدیر باشگاه هستم و به خاطر شرایط یک تصمیمی بگیرم. حداقل یک بار بیاییم برای هواداران توضیح دهیم. اینکه هواداران به باشگاه اعتماد نمی‌کنند به خاطر همین است که مدیران پاسخگو نیستند. من حاضر هستم که این جلسه را تشکیل دهیم و درباره تک‌تک این موارد صحبت کنیم تا برای یک بار این مسائل جمع شود و جا‌های دیگر نگوییم که این کار را کردیم یا نکردیم. هوادار ما حق دارد که بداند چه خبر است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس راجع به قرارداد اوساگونا خاطرنشان کرد: قرارداد این بازیکن ۲۳ دی ماه ۹۸ بوده است، در زمان مدیریت انصاری‌فرد. در تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۰ هم اختلاف به وجود آمده است و در تاریخ ۲ شهریور ۱۴۰۰ باشگاه با این بازیکن اقاله کرده، ولی پول را پرداخت نکرده است. یعنی با اوساگونا توافق کردند، ولی پولش را پرداخت نکرده‌اند. تا روز رأی فیفا ۴۷ هزار و ۹۰۰ دلار پرداخت شده و رأی فیفا ۹۶ هزار دلار بوده است. درباره صحبت کالدرون هم که گفت ۱۰۰ هزار دلار باشگاه هزینه کرده است باید بگویم، وقتی باشگاه درباره پرونده‌ای اعتراض می‌کند باید این پول‌ها را پرداخت کند. این پول‌ها هزینه دادرسی و ... بوده و پولی نبوده است که بخواهیم به کسی بدهیم. درباره این هزینه هم دوستان باید بیایند و توضیح بدهند که چرا درباره پرونده‌ای که می‌دانستند برنده نیستند هزینه کرده‌اند. الان هم درباره قرارداد رادوشوویچ هم بحث وجود دارد. این بازیکن قراردادش تمام شده و دروازه‌بان دوم ما هم بوده است، چرا باید با سالی ۲۵۰ هزار دلار با او قرارداد سه ساله تمدید شده است. این بازیکن در اتاق من نشست و من از او عذرخواهی کردم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت دروازه‌بان کروات تیم فوتبال این باشگاه گفت: وکیل رادوشویچ گفته بود باید ۱۹۶ هزار یورو پرداخت کنید و این بازیکن گفت مشکلم این است که شما به من مانند سایر بازیکنان نگاه نمی‌کنید. رادو گفت ۳۰ هزار یورو از سال گذشته طلبکار است. من نمی‌دانم چرا قرارداد او با پرسپولیس باید ۲۵۰ هزار یورو باشد. ۲۰ درصد به بازیکنان پرداخت کردیم و ۲۰ درصد از قرارداد رادوشویچ می‌شود ۵۰ هزار دلار. به رادوشویچ گفتیم اکنون ۵۰ هزار یورو پرداخت می‌کنیم و ظرف سه هفته، ۳۰ هزار یورو می‌دهیم. پس از آنهم قراردادت را مانند سایر بازیکنان پرداخت خواهیم کرد. رادوشویچ هم گفت مشکلی ندارم. حتی کارمندم دیر به بانک مرکزی رفته بود و من با او برخورد کردم. ما تا ساعت هفت عصر نشستیم تا پول را بگیریم و رادوشویچ گفت ساعت یک فردا می‌آیم تا پولم را بگیرم. رادو پولش را دریافت کرد و سپس سوار هواپیما شد، بعد هم نوشت به او بی‌احترامی شده است! باید ۵۰ هزار دلار بدهی، فحش هم بخوری؟!

صدری در خصوص زمان مشخص شدن مدیرعاملی‌اش در باشگاه پرسپولیس گفت: من فکر می‌کنم این موضوع در مقابل مشکلات باشگاه مثل طلب کالدرون، موضوعی حاشیه‌ای است. شما می‌دانید که در این باشگاه مواردی بوده که طرف دو سال سرپرست بوده است. بعد از صحبت من با سجادی، قرار این بوده است که تمام اختیارات مدیرعاملی را داشتم و این که مثلا فردا صبح حکم مدیرعاملی من بیاید، فرقی در روندی که پیش می‌رود، نخواهد کرد. ارتباط سجادی به ما نزدیک است و به ما اعتماد کرده است و ما هم تلاش می‌کنیم کار‌هایی که به نفع باشگاه است را انجام دهیم. ما ایشان را در جریان مشکلات باشگاه می‌گذاریم و بعضی موارد را شخصا به او اطلاع‌رسانی می‌کنم. الان شما می‌گویید صدری چقدر تشکر می‌کند، اما باید از کمکی که یک نفر می‌کند، واقعا تشکر کرد و او در این مدت که وزیر شده است، فرقی بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نگذاشته است. هم هیات‌مدیره حامی ماست و هم من به عنوان کسی که در این سمت نشسته است، کارم را درست انجام می‌دهم. هیچ کم و کسری نداشتیم و با وجود این که برخی شایعه‌های در فضای مجازی وجود داشته، اما کار ما درست پیش رفته است. من قبل از این که این سمت را داشته باشم، هوادار این باشگاه بوده‌ام و هر کاری چه اینجا باشم و چه نباشم، برای تیم مورد علاقه‌ام انجام می‌دهم. من پیش از این که به این رده مدیریتی برسم، کارم را درست انجام دادم و در این خصوص هم فکر می‌کنم تکلیفش تا چند روز دیگر تمام خواهد شد و هر تصمیمی گرفته شود به صلاح باشگاه است.

تلاش می‌کنیم پنجره نقل وانتقالات بسته نشود

صدری در پاسخ به این سوال که آیا پنجره باشگاه پرسپولیس دوباره بسته می‌شود؟ گفت: ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم که پنجره پرسپولیس دوباره بسته نشود. ما ۲ پرونده خارجی دیگر هم در پیش داریم. من کاری به گذشته‌ها ندارم. ما اگر بتوانیم شرایط مالی خود را تقویت کنیم، ۱۰۰ هزار دلار برای ما پولی نیست. بزرگ‌ترین سوال من این است که من حدود یک و نیم میلیون دلار می‌توانستم خرج توسعه باشگاه بکنم، اما این پول را به ۲ نفر بابت مطالبات باشگاه داده‌ام. ما حاضر هستیم قرارداد‌های خود را افشا کنیم. ما الان قرارداد‌هایی که با بازیکنان تاجیکی خود بستیم، از قرارداد‌های بازیکنان معمولی تیم کمتر است. رقم قرارداد بازیکنان ما از رقم قرارداد بازیکنان تیم‌های صنعتی هم پایین‌تر است. کسانی که در پرسپولیس بازی می‌کنند، به عشق این پیراهن در تیم مانده‌اند وگرنه همین بازیکنان می‌توانند در تیم‌های صنعتی پول‌های خیلی بیشتری دریافت کنند. شما بروید به دستگاه‌های نظارتی رجوع کنید و ببینید که قرارداد آقای مغانلو موقعی در پرسپولیس بوده، به چه صورت بوده است و الان در باشگاهی که حضور دارد، چقدر پول می‌گیرد. این تفاوت‌ها ما را بیچاره می‌کند. آن‌ها بودجه‌های خیلی زیادی دارند و ما هم یک سقف مشخص داریم. الان بیشترین بازیکن تیم ملی برای ما است. ما شرمنده آقای امیری هستیم. مهدی ترابی، حامد لک و یحیی گل‌محمدی با عشق در تیم مانده‌اند. یحیی گل‌محمدی از پیشنهادی که از یک تیم داشت، با من صحبت‌های لازم را انجام داد و من از او خواهش کردم که در تیم بماند. این در حالی بود که رقم پیشنهادی، ۳ برابر رقم قرارداد پرسپولیس بود. ما باید به بازیکنان خود برسیم و باید مثل تیم‌های صنعتی، بازیکنان ما هم پول‌های خوبی دریافت کنند، اما باید زیرساخت‌های لازم مهیا شود.

شرایط برای کسب مجوز حرفه‌ای فراهم خواهد شد

سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس درباره تیم رقیب یعنی استقلال و همچنین جلسه مصطفوی با او و آجرلو گفت: ما استقلال را همیشه به عنوان نایب قهرمان پایتخت قبول داشتیم و داریم. در مجمع و جلسه‌ای که برگزار شد و یک سری دوستان هم بودند، یکی از راه‌هایی که مطرح شد این بود که مالکیت این دو تیم را هر کدام به یک وزارتخانه از بین وزارت‌های دارایی، دادگستری و ورزش بدهند، اما این در بحث کاری ما چیزی را کم و زیاد نمی‌کند. هر اتفاقی برای ما رخ دهد، برای تیم رقیب هم رخ می‌دهد.

وی در خصوص کسب مجوز حرفه‌ای‌گری گفت: مصطفوی در آن جلسه به ما لطف داشت و دیروز هم نامه‌ای به عزیزی خادم دادیم. خیلی چیز‌هایی که برای ما نوشتند مربوط به دهه ۸۰ بوده است. ما به هواداران قول دادیم و شما نگران نباشید، زیرا آقایان عباسی، مصطفوی و عزیزی خادم شرایط را برای کسب مجوز حرفه‌ای فراهم خواهند کرد.

او در خصوص پرونده شجاع خلیل‌زاده و گرفتن غرامت هم گفت: ما قرار نیست بچه‌های خود را از بین ببریم. ما نباید طوری بی‌مهری کنیم که وقتی بازیکنانی از این باشگاه می‌روند، دلخوری داشته باشند. اگر هم قرار باشد ما غرامتی هم بگیریم، هم با ایشان هماهنگ می‌کنیم و حتی از او کمک هم می‌گیریم؛ البته اگر خودشان هم بخواهند. شجاع هم بازیکنی بوده که پرسپولیس را دوست داشته و ما هم برای کسانی برای تیم زحمت کشیده‌اند، احترام قائلیم. برای غرامت گرفتن، طرف حساب ما باشگاه الریان است، اما با خلیل‌زاده هماهنگ می‌کنیم و از او کمک می‌گیریم.

صدری در پاسخ به این سوال که آیا اگر در پرسپولیس مدیرعامل نشود، در این باشگاه باقی می‌ماند؟ گفت: من می‌گویم اگر امروز هر ۵ عضو هیات مدیره و مدیرعامل را گذاشتند، این امکان وجود ندارد هفته بعد تغییرشان بدهند؟ ما نباید فکرمان را به این سمت ببریم. ما با هواداران وعده کردیم تا روزی که در این سمت قرار داریم، می‌خواهیم به حرف‌هایی که زدیم، عمل کنیم. من هرجایی که بودم، کارم اجرایی بوده است. من زمان آقای سمیعی حس نمی‌کردم در هیات مدیره هستم، چون واقعا هر طوری که بوده به ایشان کمک می‌کردیم و هر جایی که برای باشگاه کمک لازم باشد، ما به طور کامل در خدمت هستیم.

او در خصوص آخرین اخبار از خصوصی‌سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس و حواشی اخیر این مساله گفت: وقتی شما می‌خواهید به بورس بروید، به نظر من اتفاق خوبی است. در حال حاضر ریاست جمهوری دستور داده ظرف مدت کوتاهی این مشکلات برطرف شود و ما به بورس برویم. ما یک جلسه‌ای در دیوان محاسبات با باشگاه استقلال گذاشتیم و قرار است تا آخر دی ماه، سهام خود را در بورس عرضه کنیم. کل سهم هم گویا ۱۵ درصد بوده است و در عرض یک مدت مشخص این درصد‌ها قسمت‌بندی و ارائه شود.

صدری در این خصوص که گفته می‌شود صورت‌مالی مشخصی از طرف باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: ما صورت‌های مالی را ارائه کردیم، اما یک اختلاف نظری وجود داشت و برای صورت‌های مالی امسال هم داریم مذاکرات لازم را انجام دهیم تا امور مربوطه پیش برود.

اگر استارت بورس بخورد خصوصی‌سازی بهتر خواهد شد

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا افراد دولتی نباید کار‌های اقتصادی کنند و با توجه به اینکه ۲ وزارت‌خانه برای مالکیت این ۲ باشگاه تمایل نشان داده است، فرایند خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس پیچیده‌تر نمی‌شود؟ تاکید کرد: اگر استارت بورس رقم بخورد، فرآیند خصوصی‌سازی بهتر خواهد شد و خوبی بورس این است شفافیت‌های مالی درستی صورت خواهد گرفت.

صدری در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که برای حل مشکل مالیاتی باشگاه که یکی از موانع در گرفتن مجوز حرفه‌ای پرسپولیس است چه اقداماتی انجام داده‌اند، گفت: برای مالیات هم آقای خانرودی و هم دکتر سجادی به ما کمک کردند. حدود دو ماه پیش که حساب‌های ما توسط مالیات مسدود شد به کمک این دو بزرگوار باز شد. این مالیاتی که به ما می‌گویند برای سال ۸۰ به بعد است. ما به دنبال این هستیم که هر رقمی که به ما اعلام می‌کنند را به صورت قسطی یا تهاتر پرداخت کنیم. دوستان مالیات شمال تهران یک پولی از ما خواستند که ما نتوانستیم بدهیم و حس من می‌گوید حساب‌های ما را یا مسدود می‌کنند یا مسدود کرده‌اند. یک بار باید برای همیشه این پرونده بسته شود و ما به جد دنبال آن هستیم.

او درباره وضعیت ورزشگاه کاظمی توضیح داد: ما قرار شده تا با سجادی و زاکانی شهردار تهران جلسه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم برای سند اقدام کنیم. در عین حال ما به پشتوانه هوادارانمان فکر می‌کنیم که این ورزشگاه برای ماست. می‌خواهیم دو زمین در آنجا توسعه دهیم و هفته‌ای یک روز خودم آنجا مستقر شوم تا روند کار را زیر کنترل داشته باشم. همچنین می‌خواهیم استاندارد‌های سازمان لیگ را در آنجا رعایت کنیم تا ان‌شاءالله یک سری از بازی‌هایمان مانند بازی دیروز را در آن جا برگزار کنیم. ما با وجود این که سند به ناممان نشده، ولی چون حس می‌کنیم شهرداری این محبت را به ما دارد و این مجموعه در اختیار ماست، سعی می‌کنیم نواقص را حل کنیم و ورزشگاه را توسعه دهیم. همچنین با پیمان کار درفشی‌فر صحبت کردیم که بتوانیم قرارداد را اقاله کنیم. ما می‌خواهیم درفشی‌فر را با زمین چمن طبیعی احیا کنیم.

سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس درباره نزدیکی درفشی‌فر به کمپ حجازی و ترمیم‌هایی که باشگاه استقلال روی آن کمپ انجام شده است، ادامه داد: ما کاری نداریم. بالاخره استقلال را به عنوان تیم نایب قهرمان قبول داریم. با پیمانکار صحبت می‌کنیم که کار را جلو ببریم و درفشی‌فر را زمین چمن طبیعی کنیم. همچنین برنامه داریم که پایه‌هایمان را به شهید گمنام ببریم و آقای خلیلی و عطایی را مامور این کار کردیم. آن‌جا قرار است زمین چمن مصنوعی شود.

صدری درباره پرداختی به تیم‌های پایه اظهار کرد: جالب است که خود آقای خلیلی گفت که در یازده سال گذشته، هیچوقت در این برهه از فصل ۳۰ درصد به پایه‌ها پرداخت نشده بود. ان‌شاءالله هر پرداختی که برای بزرگسالان داشته باشم که به زودی است، به آکادمی و پرسنل باشگاه پرداختی خواهیم داشت. تمام موارد حقوق پرسنل و پاداش‌های مصوب سال ۹۸ هم پرداخت شده است.

صدری درباره این که کارگزار جدید باشگاه پرسپولیس قرار است ماهانه چقدر به این باشگاه بدهد، عنوان کرد: ایشان قرار است ۲۲۰ میلیارد به ما بدهد که ممکن است تا هفته آینده قرارداد‌ها را ببندد و پول ما را واریز کند. ۲۲۰ میلیارد این طرف است و ۱۱۰ میلیارد هم در خصوص بحث تبلیغات محیطی است که باشگاه دریافت می‌کند. این از جمله اتفاق خوبی بود که با وجود جنگ و دعوا‌هایی که رخ داد، با همت سجادی و عزیزی خادم رخ داد که می‌توان این حرکت مثبت را مدیون این ۲ نفر بود. در خصوص حق پخش هم بحث کوچکی دارد. در این خصوص ما نامه‌ای به صدا و سیما زدیم که فکر می‌کنم نظر مدیران صدا و سیما مثبت باشد که جلسه‌ای را با خروجی ایده‌آل داشته باشیم. من همچنین به تمام شبکه‌های اینترنتی که بازی‌ها را پخش می‌کنند هم نامه زدم. چیزی که از هواداران می‌خواهم این است که اگر هواداران باشگاه با تیم هماهنگ باشند و از حوزه‌هایی که ما معرفی می‌کنیم استفاده کنند، درآمد‌های خوبی نصیب باشگاه می‌شود. در خصوص همین اوانو دیدید که ابتدا کسی آن را نمی‌شناخت و جدی نمی‌گرفت، اما دیدیم که بعد از استفاده زیاد، درآمد‌ها همان زمان به جیب باشگاه آمد. این درباره لباس فروشی‌ها هم صدق می‌کند. از هواداران خواهش می‌کنیم از جایی که ما می‌گوییم بازی را ببینند، لباس تهیه کنند و کار‌های دیگر انجام دهند. البته در کشور‌های دیگر حق کپی رایت رعایت می‌شود، اما در ایران چنین چیزی نیست. به نظرم لباسی‌فروشی‌ها و برند‌ها هم می‌توانند با تخصیص دادن بخشی از سود خود به باشگاه، با ما همکاری کنند و ما هم هواداران به سمت آن‌ها سوق دهیم.

وی درباره صحبت‌های سیدصالحی که عنوان کرده پرسپولیس اگر پول شهرخودرو را ندهد، نمی‌گذارند پنجره قرمز‌های پایتخت باز شود، تصریح کرد: ما با آقای حمیداوی صحبت کردیم. متاسفانه دوستان قراردادی را با باشگاه پدیده (شهرخودرو) بستند که قرار بوده در ازای رضایتنامه یحیی گل‌محمدی، ۶ میلیارد به آن‌ها بدهیم. ظاهرا یک و نیم میلیارد به آن‌ها داده‌اند و گفتند که مابقی را بعدا می‌دهیم. ظاهرا در خصوص ۴.۵ میلیارد باقی مانده بندی وجود دارد که می‌گوید به ازای هر یک روز تاخیر، ۱۰ میلیون جریمه خواهند شد. ۴ و نیم میلیارد اکنون تدیل شده است به ۱۶ میلیارد. ما گفتیم که حاضریم همین اصل پول را تا فردا بدهیم. آن‌ها حاضر شدند از آن ۱۶ میلیارد کم کنند، اما من به عنوان باشگاه دولتی نمی‌توانم چنین پولی را پرداخت کنم. با توجه به این که باشگاه ۳ میلیون دلار در AFC داریم، پولی را از دوستان خود بدون بهره و نامی که از افراد برده شود، قرض گرفتم و قرار شده زمانی که کنفدراسیون فوتبال آسیا پول ما را داد، پول آن‌ها را پس بدهیم. این قرض‌ها مصوبه هیات مدیره شده و قرار شده پول آسیا که برگشت بدهی را بدهیم. من کل پول بودیمیر را از دوست خودم گرفتم و او تمام کار‌های صرافی را خودش انجام داده و من هرروز که می‌بینمش، شرمنده می‌شوم، زیرا قرار بود ۳ ماهه پول او را پس بدهم. پول جریمه شهرخودرو را نداریم که بدهیم، اما اصل پول را اگر همین الان حمیداوی دستور دهد، برایش واریز خواهم کرد.

او در ادامه صحبت‌هایش درباره وضعیت ساختمان باشگاه پرسپولیس توضیح داد: ساختمان دست فدراسیون بود که الان مشکل حل شده است. مالکیت ساختمان از ابتدا در اختیار ما بود. اگر هم شستا ساختمان را پلمپ کرده بود، اشتباه بود، چون ساختمان برای ما است. مشکلی بود که شستا با وزارت ورزش حل کرد.

سرپرست مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اقدامات باشگاه برای وصول طلب آسیایی گفت: ما تمام راه‌هایی که لازم بوده را رفته‌ایم تا به این پول برسیم، اما به دلیل تحریم‌ها هنوز موفق نشده‌ایم.

او درباره دلایل برگزاری جلسه با عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: سه مورد بود که اعلام کردیم. خداوکیلی یک چایی هم خوردیم.

صدری در ادامه در پاسخ به این سوال که میزان قرض‌هایی که باشگاه پرسپولیس در این مدت گرفته، چه میزان بوده است، اظهار کرد: ما یک مرحله ۵۰۷ هزار یورو گرفتیم. یک مرحله آقای سمیعی ۳۰ میلیارد گرفت که در قبالش قرار شد خدمات بدهیم و قرض نیست. یک ۱۵ میلیارد دیگر در مرحله بعدی قرض گرفته شد. یک هشت میلیارد هم اسپانسر تیم رقیب، شرکت های‌وب داد که جزو افتخارات بنده است. چون آن شب آقای رسول پناه گفتند که او گرفته است، ولی من آن طرف تلویزیون داد می‌زدم که من گرفته‌ام! همچنین دو تا پنج میلیارد هم گرفته‌ایم.

صدری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد در دوره سمیعی قرارداد باشگاه و گل‌محمدی تمدید شده بوده و در تمدید مجددی که صدری انجام داده، رقم قرارداد افزایش یافته است، بیان کرد: قرارداد آقای گل‌محمدی برای این فصل بود و در انتهای فصل تمام می‌شد. تمدیدی که من انجام دادم برای دو فصل دیگر است.

او گفت: یکی از عزیزان کار زشتی انجام داد و شماره ما را در گروه‌ها پخش کرده است. اگر موبایل من را چک کنید هر چیزی که از بچگی یاد نگرفته‌اید را می‌توانید یاد بگیرید. یک چیز‌هایی به من گفتند که در این ۵۰ سال به گوشم نخورده بود. جالب است که کار درست انجام می‌دهیم، می‌گویند برو، کار را درست انجام نمی‌دهیم هم می‌گویند برو. این که شما می‌بینید من جواب تلفن نمی‌دهم به خاطر این است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه اسپانسر این باشگاه آیا مسئولیت تولید لباس تیم را تا پایان فصل در اختیار دارد؟ گفت: ما باید بر اساس منافع باشگاه جلو برویم. ما با اسپانسر باشگاه طی ۲ مرحله قرارداد بستیم، چون حس کردیم مبلغ قرارداد مقداری کم است. الان هم داریم مذاکرات لازم را انجام می‌دهیم. با هر کسی که کار کنیم، می‌توانیم حقوق خود را دریافت کنیم و می‌توانیم شفاف هم آن را اعلام کنیم. ما با کارگزار خود هم هماهنگی‌ها لازم را انجام دادیم. دنبال دعوا نیستیم و می‌خواهیم کار‌ها به درستی پیش برود.

صدری در این خصوص که فردی پشت باشگاه پرسپولیس و استقلال است و برخی امور مربوط به این ۲ باشگاه را پی می‌گیرد، خاطرنشان کرد: فصل این مسائل گذشته است. ما مواقعی با باشگاه رقیب‌مان منافع مشترک داریم. من دنبال کارگزار مشترک نیستم. به عنوان مثال ما در تبلیغات محیطی، حق پخش و مجوز حرفه‌ای امور خود را به طور مشترک با باشگاه رقیب پیش می‌بریم. البته ما هیچ وابستگی خاصی هم نداریم و می‌توانیم مستقل امور خود را پیش می‌بریم.

صدری درباره اعتصاب کارمندان باشگاه پرسپولیس هم گفت: ما گفته بودیم ۲۵ تا ۳۰ آذر حقوق کارمندان را می‌دهیم که روز گذشته این مساله صورت گرفت. دشمنان ما می‌خواهند یک شکافی میان ما و پرسنل خوب ما ایجاد کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: eghtesadonline.com/۵۹۱۸۸۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین