پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۳۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
صبح امروز مترو خط کرج تهران از ریل خارج شد. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.
شعار سال: به گفته آزادی قائم مقام بهره برداری متروی تهران، ساعت ۷:۰۵ صبح امروز ۲ خط قطار در ایستگاه چیتگر با یکدیگر برخورد کردند، اما علت حادثه هنوز مشخص نیست و تیم‌های فنی هم‌اکنون در حال بررسی حادثه و عوامل امدادی نیز در حال جداسازی واگن‌ها هستند.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور درخصوص این حادثه گفت: ٢٢ نفر از مسافرین مترو آسیب دیده‌اند که یکی از آن‌ها بدحال است. ۱۵ آمبولانس نیز در محل مستقر هستند و اورژانس هوایی در حالت آماده باش است.
 
تعداد بازدید : 12
 
تعداد بازدید : 6

تعطیلی متروی کرج-تهران

روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: باتوجه به وقوع این حادثه امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند می‌توانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند و از طریق اتوبوس‌های مستقر تا صادقیه ادامه مسیر دهند.

حادثه مترو چیتگر بدون آتش سوزی بود
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: ساعت ۰۷:۰۸ صبح امروز یک مورد حادثه برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و سه ایستگاه به محل اعزام شدند. علت این حادثه توسط کارشناسان مترو اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: یک نفر مصدومیت شدیدتری داشت که به مراکز درمانی اعزام شد. خوشبختانه این حادثه شعله وری نداشت و تحت کنترل است.

در محدوده وردآورد تا تهران در هر دو مسیر رفت و برگشت حرکت قطار نداریم

آزادی قائم مقام عملیات شرکت متروی تهران: در حال حاضر حرکت قطار مترو از محدوده گلهشر تا وردآورد انجام می‌شود و بقیه مسیر مسافران توسط اتوبوس منتقل می‌شوند. علت حادثه در دست بررسی است و هنوز گزارش اولیه آماده نشده است. مرحله به مرحله در حال آزاد سازی واگن‌ها هستیم و تا یک ساعت آینده می‌توانیم بگوییم مترو چه زمانی کار عادی خود را از سر می‌گیرد.

خط ۵ مترو تا ظهر امروز به حالت عادی بر می‌گردد

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: در اثر برخورد دو قطار در خط ۵ متروی تهران و حومه، سید مجتبی شفیعی، معاون شهردار بلافاصله در محل حادثه حاضر شد و از نزدیک در جریان حادثه قرار گرفته و دستور رسیدگی به حال مصدومان و بررسی علت حادثه و بازگشایی سریع خط ۵ مترو را صادر کرد.

در حال حاضر مصدومان این حادثه مورد مداوا قرار گرفته‌اند و مسافرگیری در خط ۵ مترو از سمت ایستگاه صادقیه تا وردآورد و در مسیر بالعکس از ایستگاه وردآورد تا تهران، متوقف شده است.

هم‌چنین به منظور رفاه حال شهروندان، شرکت واحد اتوبوسرانی نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین و دوکابین برای انتقال مسافران از ایستگاه وردآورد تا ایستگاه تهران (صادقیه) و بالعکس در نظرگرفته و خدمت‌رسانی در حال انجام است.

گفتنی است با تلاش‌های کارشناسان فنی، این خط تا ظهر امروز به حالت عادی برخواهد گشت.

آخرین خبر از وضعیت خط ۵ متروی تهران

کامران آزادی سرپرست قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه: کارشناسان و تکنسین‌های فنی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه دو واگن و یک لکوموتیو از قطار حادثه دیده را جدا و در حال خارج کردن از مسیر هستند.

نیرو‌ها اکنون در حال جداسازی سه واگن و یک لکوموتیو دیگر هستند.

ریل و سوزنی که خروجی ایستگاه چیتگر است نیز درست شده و اکنون در حال هماهنگی برای آزاد سازی شش واگن و یک لکوموتیو از آن سمت خط هستیم. الان مسئله باقی مانده جداسازی سه واگن و یک لکوموتیو دیگر است تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان وضعیت خط به حالت عادی بازگردانیم.
 
خارج شدن مترو کرج ـ تهران از ریل + فیلم
تا غروب امروز خط ۵ مترو شروع به کار می‌کند

آزادی قائم مقام شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: تا کنون ۱۲ واگن آزاد شده و ۴ واگن باقی مانده است. تکنسین‌ها جک‌های عمودی و افقی برای جدا سازی ۴ واگن باقی مانده نصب کرده اند.

وی گفت: در هر مرحله از کار به مشکلاتی برخورد می‌کنیم که باید برطرف شود. امیدواریم تا غروب خط ۵ شروع به کار کند.

توضیحات سخنگوی اورژانس درباره مصدومان حادثه قطار مترو؛ خانواده‌ها نگران نباشند

خالدی گفت: در حادثه امروز ضربه به سر، باعث مصدومیت آقای ۵۲ ساله شد. تا ۲۴ ساعت آینده وضعیت مصدوم مشخص می‌شود.

وی گفت: خانواده‌ها نگران نباشند افرادی که به بیمارستان‌ها منتقل شند جراحت سطحی در قفسه سینه و کتف داشتند و ان شاالله تا ظهر از بیمارستان مرخص می‌شوند.

خارج شدن مترو کرج ـ تهران از ریل + فیلم
 
خارج شدن مترو کرج ـ تهران از ریل + فیلم
عذرخواهی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه از مسافران

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: از همه شهروندان عزیز که دچار مصدومیت شدند و همچنین عزیزانی که با تأخیر در برنامه کاری خود مواجه شدند پوزش می‌طلبیم. اورهال و یکپارچه سازی هر چه سریعتر مراکز فرمان در اولیت کاری من قرار دارد.

وی گفت: این اتفاق بیشتر از گذشته ضرورت بروزرسانی و اورهال سیستم‌های سیگنالینگ و یکپارچه‌سازی مراکز فرمان تمامی خطوط را اثبات کرد. انجام این موضوعات با قید اولویت در دستور کار شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران: همه ادعا‌ها درخصوص سانحه امروز مترو تا الان گمانه زنی است

زاکانی شهردار تهران گفت: همه ادعا‌ها برای علت حادثه صبح امروز خط ۵ مترو تا الان گمانه زنی است. دلیل واضح و نتیجه قطعی فعلا وجود ندارد. علل این گونه سوانح پیچیده است.

وی گفت: نتیجه در کمیسیون سوانح در حضور متخصصین و با بررسی داده‌های قبل و بعد حادثه مشخص خواهد شد. فقر و عقب افتادگی در تجهیزات و نیاز به اورهال داریم که باید بتوانیم آن را جبران کنیم. همه مصدومین بدون محدودیت بیمه هستند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران: تلاش داریم خط شمالی برای برگشت مسافران آماده شود

شایسته گفت: سه واگن در مسیر وجود دارد که نیرو‌ها در حال آزاد سازی آن‌ها هستند. تلاش داریم خط شمالی برای برگشت مسافران اماده شود.

وی گفت: مردم برای برگشت به سمت کرج مدیریت داشته باشند تا بار ترافیکی نداشته باشیم. شرکت اتوبوس رانی ۱۳۰ دستگاه برای جابجایی مسافران آماده کرده است.

تردد خودرو‌ها در مسیر چیتگر هیج مشکلی ندارد

سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:صبح امروز قطار از ریل در خط کرج _ تهران در ایستگاه چیتگر از مسیر خارج شد که به این دلیل مردم از وسائل دیگر برای رفت و آمد خود استفاده کردند.

وی گفت: تردد خودرو‌ها در حال حاضر در مسیر چیتگر هیچ مشکلی ندارد و بار ترافیکی روان است.
 
خارج شدن مترو کرج ـ تهران از ریل + فیلم
 
 
خارج شدن مترو کرج ـ تهران از ریل + فیلم
 
تعداد بازدید : 5
 
نمایش فیلم لحظه حادثه در خط مترو تهران-کرج در شرای شهر تهران
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱دی ۱۴۰۰، کد خبر:۸۰۰۶۶۳۳۳، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین