پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
واقعا کدام کانون تصمیم گیری، نقطه کانونی و اتصال شبکه‌های تصمیم در امور فرابخشی کشور را در دست دارد؟ از جانب خودمان به این مجموعه عقل کل، آفرین می‌گوییم. در حالی که دنیا در حال بستن مرز‌های سه گانه هوایی، زمینی و دریایی خود است و پرواز‌های شان بشکل هزار هزار تایی آنهم در ایامی نظیر ایام کریسمس و جشن سال نو، لغو می‌شود، ما به گردشگران ورودی از مرز‌های هوایی اجازه حضور در کشور می‌دهیم؟ قدرت مافیای صنعت هوانوردی بالاست یا حوزه گردشگری؟ شاید هم ضعف از تصمیم گیران ما در حوزه بهداشت و درمان باشد؟ واقعا برای صدر تا ذیل تان متاسفیم. چه زود تجربه قتل عام ناشی از کم توجهی‌ها به ورود کرونا و پرواز‌های چین را فراموش کردید؟
شعار سال: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرواز در سراسر جهان در روز کریسمس از جمله ۸۷۰ پرواز از و به فرودگاه‌های ایالات متحده لغو گردید و حدود ۴ هزار و ۲۰۰ پرواز هم با تاخیر مواجه شد.

روز جمعه نیز ۲ هزار و ۴۰۰ پرواز لغو شد و ۱۱ هزار پرواز هواپیما با تاخیر صورت گرفت در حالیکه روز یکشنبه تعداد پرواز‌های لغو شده به علت شیوع اومیکرون در میان خدمه پرواز تا کنون ۸۰۰ مورد اعلام شده است.

مساله شیوع سویه اومیکرون گریبان‌گیر شرکت‌های بزرگ هواپیمایی از جمله لوفتانزا، دلتا، یونایتد ایرلاینز، جت بلو و دیگر شرکت‌های ناوگان حمل و نقل هوایی شده است.

درحالیکه شهروندان بسیاری از کشور‌های دنیا در حال سپری کردن جشن کریسمس بوده و آماده سال نو میلادی می‌شوند، گسترش سریع اومیکرون باعث اعمال محدودیت‌های سفت و سخت شده است.
 
لغو هزار هزاری پرواز‌ها در خارج و اجازه ایران به گردشگران ورودی از مرز‌های هوایی؟

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور  گفت: «بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که از سوی وزیر کشور به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده بود، ورود اتباع خارجی از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ به مدت ۱۵ روز صرفا برای گروه‌های خاصی مجاز شماره شده بود که این مصوبه اصلاح شد و بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا این ممنوعیت ۱۵ روزه شامل گردشگران از مرز‌هایی هوایی نمی‌شود.»

او اضافه کرد: «این موضوع از سوی مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری شد و مصوبه ممنوعیت ۱۵ روزه ورود گردشگران و اتباع خارجی از مرز‌های هوایی برداشته شد. بر این اساس بند سوم مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که ۲۸ آذرماه برگزار و مصوبات آن از سوی وزیر کشور به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، امروز در جلسه این ستاد اصلاح شد.»

پیش از این در مصوبه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که ۲۸ آذر برگزار شده بود، آمده بود: ورود اتباع خارجی از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی (به غیر از موارد قید شده در بند‌های ۱ و ۲ فوق) از روز شنبه مورخ ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ به مدت ۱۵ روز صرفا برای گروه‌های ذیل مجاز است.

۱- دارندگان پروانه‌های اقامت معتبر جمهوری اسلامی ایران.
۲- دارندگان روادید تحصیلی (طلاب مدارس علوم دینی و دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران)
۳- دارندگان روادید ورود (شامل بازرگانان و تجار)
۴- دارندگان روادید با حق کار
۵- دارندگان روادید درمانی (گردشگری سلامت)
۶- دارندگان روادید سرمایه گذاری
۷- دارندگان مهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه
تبصره:
الف: ورود اتباع ایرانی حاضر در کشور‌های همسایه به داخل کشور از مرز‌های زمینی با رعایت الزامات بهداشتی (کارت واکسن دو دوز، ارائه تست pcr منفی و انجام مجدد تست pcr در مبادی) مرزی امکان‌پذیر است.
ب: خروج اتباع خارجی حاضر در کشور از مرز‌های زمینی بلامانع است.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۵۹۰۵۱۸.www.irna.ir

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاددان، تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۱۰۰۴۰۲۵۸۷.www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین