پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
سوال ما از نیروی انتظامی این است که آیا ایجاد چنین تغییراتی در خودرو جرم محسوب می‌شود یا تخلف؟ اگر تخلف است، چه آموزشی به پلیس انتظامی و پلیس راهور برای شناسایی موارد تخلف و اعمال قانون داده شده و اگر جرم است، چرا اطلاع رسانی کافی برای شهروندان صورت نمی‌پذیرد تا نادانسته درگیر اعمال مجرمانه نشوند. هرچند جهل به قانون، نافی مسئولیت‌ها نیست. خودرو مشاهده شده در ویدئوی ضمیمه متن خبر، جیلی امگرند بوده که به بنز s۵۰۰ تغییر شکل داده است.
شعار سال: حداکثر تغییرات غیرمجازی که در خودرو‌ها تاکنون مشاهده می‌شد را در برخی از موارد اسپرت کردن (تغییر ارتفاع، تغییر سیستم روشنایی و باند و صدا، تغییر اگزوز، دودی کردن شیشه، تغییر تزئینات داخلی و.)، تغییر رنگ، اضافه و کم کردن موارد غیر مجاز به خودرو و مواردی همانند می‌شد، مشاهده کرد. حتی برداشتن آرم خودرو و جایگزین کردن ان با آرم‌های مجهول یا بعضا نزدیک به آن هم مشاهده شده بود.

بنز s۵۰۰ اتاق جدید در ایران!

اما تبدیل خودروی چینی به آلمانی در جای خود، نوبرانه بود. سوال اینجاست که چنین تغییری جرم است یا تخلف؟

قانون می‌گوید که تغییر ارکان وسایل نقلیه بدون اخذ مجوز‌های قانونی لازم از مراجع ذی صلاح می‌تواند عواقب بدی را برای راننده خاطی در پی داشته باشد. به عبارتی دیگر افراد نمی‌توانند به بهانه جلوگیری از ضربه خوردن رنگ خودرو بدون مجوز پلیس اقدام به تغییر رنگ با استفاده از فیبرکربن کنند؛ بنابراین در صورتی که راننده‌ای بدون هماهنگی و اخذ مجوز‌های لازم اقدام به ایجاد تغییر در اتومبیل خود نماید به منظور اعمال قانون به دادگاه معرفی خواهند شد. این در حالی است که قانونگذار علاوه بر ممنوع اعلام کردن ایجاد برخی تغییرات در ظاهر ماشین، اعمال تغییراتی در سیستم سرعت سنج و کیلومتر شمار اتومبیل را نیز ممنوع دانسته و برای این اعمال مجازات‌هایی همچون حبس تا شش ماه یا جزای نقدی درنظر گرفته است.

در خصوص مورد حاضر، اگر تخلف است، چه آموزشی به پلیس انتظامی و پلیس راهور برای شناسایی خودروی تغییر یافته از خودی اصلی و پیشگیری از تخلف و اعمال قانون داده شده و اگر جرم است، چرا اطلاع رسانی کافی برای شهروندان صورت نمی‌پذیرد تا نادانسته مبادرت بدین کار نکنند. هرچند جهل به قانون، نافی مسئولیت‌ها نیست. خودرو مشاهده شده در کلیپ، جیلی امگرند بوده که به بنز s۵۰۰ تغییر شکل داده است.
 
تعداد بازدید : 13

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
 
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین