پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با بیان اینکه شاهد کمبود پزشک در مناطق محروم و برخوردار هستیم، گفت: میزان ورودی دانشجویان به طب اورژانس در سالجاری به صفر رسیده است و در آینده نزدیک کمبود طب اروژانس در مناطق محروم و برخوردار بروز می‌کند.
شعار سال: احمد معصومی گفت: افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است و قبل از هر اقدام می‌توان در زمینه ارتقای معیشت پزشکان تصمیم‌گیری کرد. پزشکان در شرایط کنونی با اصلاح وضعیت معیشتی با میل و تمایل بیشتر می‌توانند به فعالیت بپردازند.

پزشکان نیازمند تجهیزات و بستر لازم برای طبابت

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با بیان اینکه ارتقای وضعیت معیشت پزشکان، افزایش کیفیت خدمات پزشکی و کاهش میزان مهاجرت پزشکان را به دنبال دارد، ادامه داد: در وضعیت کنونی از مسئولان و تصمیم‌گیران امر انتظار می‌رود تا در زمینه تجهیزات پزشکی و ایجاد بستر بیش از پیش برای فعالیت این قشر وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد: برای مثال با ایجاد بستر درمانی مجهز و افزایش جذب هیات علمی به همراه جذب بودجه مناسب می‌توان در زمینه آموزش پزشکی هزینه کرد و در غیر این صورت فقط با افزایش تعداد دانشجوی پزشکی بدون توجه به دیگر نیاز‌های این قشر در زمینه‌های مختلف تغییرات بروز نمی‌کند.

احمدی درباره روند تربیت پزشک از سوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و اقدامات برای ارتقای فعالیت‌های بیش از پیش فارغ‌التحصیلان در این دانشگاه تاکید کرد: برای ارتقای فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی نیازی به ارائه خدمات فراوان از سوی تصمیم‌گیران نیست، بلکه با برخی اقدامات همچون اجازه فعالیت فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به عنوان کادر آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد اسلامی یا بسیاری از مراکز درمانی محل فعالیت فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان به عقد قرارداد آموزشی پرداخت.

وی ادامه داد: تاکنون عدم تحقق این مهم به‌دلیل سخت‌گیری‌های مراکز آموزشی محل فعالیت این دانشجویان بروز کرده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: فارغ‌التحصیلان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌توانند به عنوان کادر آموزشی در این دانشگاه فعالیت کنند و در صورت ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان مجوز بکارگیری از سوی نهاد‌های تصمیم‌گیر صادر نمی‌شود.

معصومی تاکید کرد: بکارگیری اساتید، اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در مراکز درمانی نیازمند قرارداد‌های آموزشی است. بی‌شک با این اقدامات آموزش و خدمات پزشکی ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: مسئولان امر در وزارت بهداشت و درمان با بینش مناسب می‌توانند همکاری مناسب با دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش پزشکی را در اولویت اقدامات قرار دهند.

عدم تمایل پزشکان عمومی به گذراندن دوره تخصصی

معصومی درباره کمبود پزشک در کشور گفت: هم‌اکنون کمبود پزشک فقط در مناطق محروم نیست، بلکه در زمینه پزشکان متخصص هم شاهد کمبود هستیم.

وی ادامه داد: عدم تمایل پزشکان به ادامه تحصیل و گذراندن دوره تخصصی، دلیل بروز مشکلات متعدد به ویژه کمبود پزشک متخصص است.

کمبود طب اروژانس در مناطق محروم و برخوردار

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با بیان اینکه فارغ‌التحصیل درمان طب اورژانس در تمامی مراکز درمانی خط مقدم درمان محسوب می‌‍شود، گفت: میزان ورود به طب اورژانس در سالجاری صفر بوده است. با این تفاسیر در آینده نزدیک ۵۰ درصد روند درمانی با مشکلات متعدد همراه است و کمبود طب اروژانس در مناطق محروم و برخوردار بروز می‌کند.

معصومه تاکید کرد: برنامه و سیاست مناسب برای معیشت پزشکان لحاظ نشده است تا پزشکان در شهر‌های بزرگ بقا داشته یا تمایل به ادامه تحصیل در زمینه تخصصشان داشته باشند. این مقوله نشان دهنده عدم بکارگیری برنامه مناسب در راستای حمایت از پزشکان است.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰، کدخبر:۱۱۲۳۱۷۹، www.iscanews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین