پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۹۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
لیست کردن وضعیت تورمی در استان‌های مختلف و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، گویا یافته‌های جالبی است. سه استان ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و زنجان، بیشترین میزان تورم با تورمی بیش از ۵۰ درصد را تجربه کرده اند و سه استان قم، تهران و سمنان، تورمی در حدود ۴۰ درصد داشته اند. اختلاف تورمی بین بیشترین استان با کمترین استان در حدود ۱۲ درصد بوده است.
شعار سال: مرکز آمار ایران می‌گوید: شهروندان ساکن استان قم در آذر امسال نرخ تورم 39.2 درصد را تحمل کرده‌اند در حالی که شهروندان استان محروم ایلام نرخ تورم 51.1 درصدی را شاهد بوده‌اند که به این ترتیب اختلاف نرخ تورم بین این 2 استان به حدود 12 درصد می‌رسد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد: از 31 استان ایران فقط 5 استان قم، تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان و گیلان نرخ تورم پایین از میانگین کشوری به میزان 43.4 درصد را تجربه کرده‌اند و بالاترین نرخ تورم سالانه هم به ترتیب در استان‌‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان و چهارمحال و بختیاری مشاهده شده است.
 
این گزارش می‌افزاید: در آذر امسال، بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٥,٦ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٨.٠ درصد) بوده است.در ماه گذشته بالاترین نرخ تورم مناطق روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٨.٥ درصد) و کم‌ترین هم در استان همدان (٢٥.٧ درصد) به ثبت رسیده و بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٥٤.١درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان ‌ سیستان وبلوچستان (٤٠.٩ درصد) رصد شده است.

اختلاف ۱۲ درصدی تورم از قم تا ایلام
 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از همشهری آنلاین ، تاریخ انتشار: ۹دی ۱۴۰۰، کد خبر: hamshahrionline.ir،149605
اخبار مرتبط
برچسب ها: تورم ، ایلام ، آمار ، اقتصادی
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین