پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین و انتشار برنامه‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد قشم تا افق ۱۴۰۴ در سایت سازمان منطقه آزاد قشم به منظور دسترسی افکار عمومی خبر داد.
شعار سال: افشار فتح الهی در نشست با خبرنگاران با تاکید بر لزوم ریل‌گذاری مسیر توسعه منطقه آزاد قشم، گفت: این برنامه‌ها بر اساس اسناد بالادستی و دولتی و منطبق با ماموریت‌های مناطق آزاد مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس توانمندی‌ها و مزیت‌های قشم و با آگاهی از تمامی محدودیت‌های موجود در کشور طراحی و تنظیم شده است.

وی افزود: تدوین برنامه‌های راهبردی سبب می‌شود تا حتی با تغییر مدیریتی در بدنه سازمان، چشم انداز توسعه مشخص باشد و بر مبنای سلیقه افراد تغییر نکند.

به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه کاریکاتوری و غیرمتوازن ناشی از سلیقه‌های شخصی، سازمان را خسته و باعث به هدر رفتن منافع ملی می‌شود.

فتح‌الهی ادامه داد: ادعا نداریم که این برنامه کامل است و از تمام نخبگان کشور دعوت می‌کنیم در تکمیل و اصلاح این راهبرد‌ها مشارکت کنند.

به گفته فتح الهی خط مشی‌های سازمان برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای در ۱۷ سرفصل مهم و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و واقعیت‌های اقتصادی کشور و شرایط تحریمی تدوین شده است.

وی در تشریح مهمترین برنامه کوتاه مدت تا افق ۱۴۰۱، بیان کرد: استقرار پنجره واحد و ارائه خدمات الکترونیک و شفاف سازی مقرارت برای بهبود محیط کسب و کار، نوسازی بخش حمل و نقل مسافر و کالا، توسعه کسب و کار‌های دریامحور و بهره برداری از آب‌های آزاد، توسعه مزارع پرورش آبزیان به ویژه ماهی در قفس، کشت هیدروپونیک، تقوت ایمنی دریانوردی و پدافند غیرعامل، توسعه فعالیت شرکت‌ها بازاریابی و دانش بنیان، تسریع اعطای مجوز به سرمایه داران و تشکیل کنسرسیوم‌ها صادراتی از مهمترین برنامه‌ها تا سال ۱۴۰۱ است.

وی تکمیل پروژه پل خلیج فارس تا افق ۱۴۰۴ را جزو مهمترین برنامه‌های این سازمان دانست و بیان کرد: تاکنون هر ساله تامین منابع مالی پل خلیج فارس در بودجه کشوری لحاظ شده، اما عملیاتی نشده، هم اکنون تلاش می‌شود، این ردیف بودجه اصلاح و در سال آینده تامین شود و تخصیص پیدا کند و در این زمینه مذاکرات لازم در سطوح بالای دولت در حال انجام است.

فتح الهی تامین زیرساخت‌های انرژی، آب و برق، توسعه زیرساخت‌های لجستیکی همچون انبار‌ها و پایانه‌های صادراتی، احداث آب شیرینکن و تصفیه‌خانه، توسعه راه‌های ارتباطی جزیره، ارتقای سطح خدمات حمل و نقل، احداث بنادر، اسکله‌ها و سازه‌های دریایی متناسب با شرایط حال و آینده و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی جزیره را از دیگر برنامه‌های این سازمان تا افق ۱۴۰۴ دانست.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با ترسیم چشم‌انداز این منطقه تا افق ۱۴۰۸، امیدواریم این جزیره در بازه هشت ساله به اولین منطقه آزاد هوشمند در خاورمیانه تبدیل شود.

فتح الهی با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های مدرن در توسعه شیلات جزیره، تصریح کرد: از این پس به طرح‌های سنتی که قابلیت بهره برداری از هفت تن میگو در هر هکتار دارند، مجوز داده نخواهد شد و تنها برای سرمایه گذرانی که در طرح‌های پرورش متراکم و فوق متراکم با بازدهی ۱۵۰ تن میگو در هر هکتار مجوز صادر خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم رفع محدویت‌های قانونی که با روح مناطق آزاد مغایر است تاکید و خاطرنشان کرد: مذاکرات و پیگیری‌های لازم برای بازگردان مزیت‌های مناطق آزاد در سطوح بالای قانون گذاری کشور در حال انجام است.

مدیرعامل سامان منطقه آزاد قشم، یادآور شد، ما قصد نداریم قانون جدید به تصویب برسانیم بلکه در تلاش هستیم قانون تشکیل مناطق آزاد را احیاء کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۹۱۷۸۴ ، www.mana.ir
 
 
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین