پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کسانی که فکر می‌کنند بافت تاریخی مشابه بافت فرسوده است و می‌توان آن را تخریب کرد و بنای جدید ساخت اشتباه می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم در محور‌هایی که به ثبت رسیده اگر بنا‌های مشهور خاص تاریخی وجود دارد آن‌ها را حفظ و مرمت کنیم.
شعار سال: عزت الله ضرغامی در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در خصوص مشکلات هنرمندان صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی یکی از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور است و ما در تمام جلسات اداری سطح بالا بحث صنایع دستی را به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی۷۰ درصد خانم‌ها فعال هستند و ۲۰ درصد از این افراد خود سرپرست محسوب می‌شوند.

ضرغامی تصریح کرد: ۱۲۰ هزار نفر ثبت رسمی و ۱.۵ میلیون نفر شاغل در این حوزه داریم، اما مشکلاتی وجود دارد که ما در صدد رفع آن‌ها هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در هر استان که می‌روم با فعالان صنایع دستی نشست می‌گذارم، یکی از مهم‌ترین مشکلات شان مساله بیمه است، در حال حاضر برخی بیمه شده اند و برخی دیگر در نوبت قرار دارند.

وی ادامه داد: رییس جمهور در جلسه هیأت دولت دستور جدی به دو وزیر برای پیگیری این موضوع دادند، اما هنوز به دلیل اینکه اعتبارات شان تعریف نشده نتوانسته اند حرکت روشنی انجام دهند، اما قطعاً این مشکل برطرف خواهد شد.

ضرغامی مسأله مبادی عرضه و فروش را مشکل دیگر هنرمندان صنایع دستی دانست و گفت: ما این موضوع را پیگیری کردیم البته به این افراد گفتیم که باید بسته بندی استاندارد و کاربردی داشته باشند و برندسازی کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت مبادی عرضه و فروش ما در مراکز استان‌ها بازارچه‌ها را دایر کردیم و به وسیله سازه‌های پرتابل هماهنگ کردیم تا از همه استان‌ها صنایع دستی وارد شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص اعتراض هنرمندان صنایع دستی به اجاره بهای غرفه‌های نمایشگاه صنایع دستی گفت: من هرجا رفتم اجاره بهای محل‌ها را بخشیدم، در خصوص نمایشگاه صنایع دستی تهران امکان مهمی است که در اختیار بخش صنایع دستی قرار گرفته و من در مورد حضور فعالان صنایع دستی تمام توضیحات لازم را ارائه کردم، اما از آخرین تصمیمات اطلاع ندارم، البته همچنان زمان داریم و اطلاع رسانی می‌کنیم.

ضرغامی گفت: در خصوص بازپرداخت تسهیلات کرونایی استمهال تمام وام‌ها را مصوب دولت کردم، یک مقدار سوتفاهم در گستردگی شمولیت قانون بود که در آخرین جلسه ستاد مدیریت کرونا موضوع بررسی و حل شد، اما با همه این اوصاف معتقدم تمام این کار‌ها ذره‌ای از مشکلات گسترده این حوزه باز نمی‌کند و باید کار‌های بزرگ تری انجام داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بافت‌های تاریخی گفت: برخی تصور می‌کنند بافت تاریخی یعنی فرسوده و در این خصوص دعوا‌های قبیله‌ای هم راه افتاده، اما مهم نظر کارشناسی میراث و قوانین ثبتی ماست.

ضرغامی تصریح کرد: کمیته‌ای با حضور مرکز پژوهش‌های صدا و سیما، معاونت میراث فرهنگی و کارشناسان مجرب تشکیل شده تا موضوعات به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره بافت تاریخی شیراز هم گفت: تمام این موارد در مورد بافت تاریخی شیراز هم صدق می‌کند و ما تلاش داریم در این مورد با حفظ جایگاه میراث فرهنگی، نیاز‌های آن منطقه رفع شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری پرسون، تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۳۷۸۴۴۰، www.purson.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین