پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با بیان اینکه ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است، گفت: به عبارتی سرانه بودجه لحاظ شده برای اجرای قانون معلولان معادل هزینه خرید روزانه دو عدد «تخم‌مرغ» است.
شعار سال: علی همت محمودنژاد با بیان اینکه مبلغی که برای بودجه اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده، بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این بودجه براساس رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد تغییر خواهد کرد. اما در هر صورت این بودجه حتی پاسخگوی وسایل توانبخشی معلولان نیست، چه برسد به اینکه بتواند دردی از افراد دارای معلولیت را دوا کند؛ بنابراین به نظر باید اقدامات لازم و دقیق‌تری برای افزایش بودجه حقوق افراد دارای معلولیت صورت گیرد.

محمودنژاد معتقد است که هرچند بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای قانون افراد دارای معلولیت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است، اما از آنجایی که در سال‌های قبل این افزایش به گونه‌ای نبوده که شرایط را برای افراد دارای معلولیت مناسب کند، بنابراین به نظر این بودجه به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز‌های افراد دارای معلولیت نیست.

وی افزود: واقعیت این است که باتوجه به تعداد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را شامل می‌شوند، بودجه‌ای که در کمیسیون تلفیق برای معلولان تعریف شده به هیچ عنوان نمی‌تواند حتی پاسخگوی وسایل توانبخشی معلولان باشد.

محمودنژاد تصریح کرد: اگر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را با تعداد معلولان (که یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلول تحت پوشش را شامل می‌شود) بررسی کنید، می‌بینید که سرانه روزانه کمک دولت با بودجه برای معلولان نزدیک به روزی ۵ هزارتومان است. به عبارتی بودجه لحاظ شده برای اجرای قانون معلولان، معادل هزینه روزانه دو عدد تخم‌مرغ است.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران ادامه داد: فردی دارای معلولیت با این میزان مشکلات، آیا با هزینه‌ای معادل قیمت ۲ عدد تخم مرغ می‌تواند زندگی کند؟. البته ما در این راستا با مرکز پژوهش‌های مجلس جلسه‌ای برگزار و توجیه کردیم که بودجه افراد دارای معلولیت متناسب با نیاز‌های آن‌ها نیست؛ لذا باید منتظر ماند و دید که مجلس در این زمینه چه اقدامی انجام می‌دهد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیل خبر، تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۴۷۶۲۱۶، www.gilkhabar.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین