پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از منطقه ۱۱ شهرداری تهران بازدید و بر ارائه برنامه ساماندهی دستفروشان و همچنین رفع شکایت خانواده‌ها از وضعیت پارک دانشجو تأکید کردند.
شعار سال: زهرا شمس احسان رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در این بازدید بر اهمیت رسیدگی به موضوعاتی، چون کودکان کار منطقه، ساماندهی دست فروش ها، آسیب‌های اجتماعی پیرامون پارک دانشجو و ... تاکید کرد و درباره اهمیت طرح پهنه رودکی گفت: اهمیت این طرح اتصال دو عنصرفرهنگی تئاتر شهر و تالار وحدت و تقویت دسترسی این محور به عنوان گذری فرهنگی- اجتماعی است.

شمس احسان در ادامه این بازدید افزود: تامین سرانه‌های خدماتی یکی از اهداف مهم طرح بود که کماکان محقق نشده است.

وی افزود: با توجه به محدودیت جای پارک و پارکینگ، ضرورت تامین پارکینگ عمومی از ضروریات جدی این محدوده است که مقرر شده بود احداث پارکینگ در حاشیه پهنه رودکی عملیاتی شود که تاکنون اقدامی صورت نپذیرفته است.

شمس احسان گفت: با توجه به مرکزیت منطقه ۱۱ و اهمیت آن به دلیل قرارگیری تعداد زیادی از دستگاه‌های دولتی و وجود ابنیه تاریخی و فرهنگی زیاد لازم است از هر نظر شاهد بالندگی منطقه باشیم که در حال حاضر با برخی مسائل اجتماعی مانند پدیده کودکان کار و خیابان، فضا‌های بی دفاع شهری، تردد افراد بی خانمان، تجمع دستفروشان در گذر‌ها و پیاده روها، خرید و فروش وسایل مسروقه و ... مواجه است. منطقه از نظر سرانه‌های اجتماعی و فرهنگی ضعیف است. حضور تنها یک مرکز کوثر با ظرفیت کمتر از ۱۰ نفر و برخورداری از تنها یک مرکز پرتو نشان دهنده‌ی فقر سرانه‌های اجتماعی این منطقه است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار محترم و معاونت اجتماعی و فرهنگی انتظار می‌رود همت کنند و در کمترین زمان ضمن بررسی علمی و ظرفیت‌سنجی منطقه، پیشنهادات خود را در قالب برنامه‌ی عملیاتی برای توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی، بهسازی نقاط نا امن و بی دفاع منطقه و نیز توسعه برنامه‌ها و پروژه‌های متنوع در حوزه بانوان، سلامت و ... به شورای شهر اعلام کنند تا بتوانیم در سال ۱۴۰۱ و سال‌های آتی شاهد رفع مشکلات چندین ساله‌ی این منطقه باشیم.

بنا براعلام دفتر این عضو شورای شهر، شمس احسان گفت: شهرداری منطقه ۱۱ برای حل مساله‌ی ساماندهی دستفروشان و همچنین رفع شکایت خانواده‌ها از وضعیت پارک دانشجو لازم است برنامه‌های خود را ارائه کند. همچنین در این حوزه از ظرفیت دیده بانی و نظارت مردمی و ظرفیت حضور خانواده‌ها استفاده کنید. چرا که هر جا مردم و خانواده‌ها به واسطه برنامه‌های اجتماعی و رویداد‌های خانواده محور در صحنه حاضر شوند، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.
 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار: ۱۴دی ۱۴۰۰، کد خبر: purson.ir/۳۷۸۵۹۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین