پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
حمیدرضا مقدم‌فر دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در مراسم دانشگاه تهران به‌مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و درگذشت آیت‌الله مصباح طی سخنانی، اظهار داشت: درباره شهید سلیمانی حرف زیاد است و طی این چند روز سخنان زیادی درباره او گفته شده است، اما چیزی که باید گفت این است که شهید سلیمانی همچنان ناشناخته است و برای شناخت درست او نیاز به تحقیق و دقت است، زیرا هنوز درباره او ناگفته‌های زیادی باقی مانده است.

شعار سال: دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم هنوز ناشناخته است و شناخت او به تحقیق و پژوهش نیاز دارد.
 
وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره نگاه او در حوزه دیپلماسی و این‌که شهید سلیمانی در عرصه دیپلماسی هم درخشیده است، یادآور شد: یکی از کارهای او در این عرصه این بود که روسیه و پوتین را مجاب کرد وارد جنگ سوریه شوند، پوتین را متقاعد کرد و این‌که چه گفته است که پس از چند جلسه رئیس جمهور روسیه چنین تصمیمی را گرفته است از ناشناخته‌ها است.
 
دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهید سلیمانی با ابراز اینکه شهید سلیمانی در عرصه نظامی یک قهرمان میدان پیروزی است، تصریح کرد: شهید سلیمانی قهرمان شکست نیست و فقط قهرمان عرصه پیروزی است، در جنگ 33روزه، 21روزه و 8روزه غزه دیدیم که صهیونیست‌ها بعد از جمال عبدالناصر اولین بار طعم شکست را می‌چشند و اعراب طعم پیروزی را احساس می‌کنند.
 
مقدم‌فر تأکید کرد: شهید سلیمانی طرح‌های خاورمیانه بزرگ را به‌هم می‌زند و این قهرمان عرصه دیپلماسی، سیاسی و نظامی کنشگری‌های مختلفی دارد. کنشگری او در سال 78 و غائله 18 تیر هنوز مکتوم است، و این است که می‌گوییم حاج قاسم هنوز ناشناخته است و شناخت او به تحقیق و پژوهش نیاز دارد.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره اینکه حاج قاسم مکتب بود، تصریح کرد: صداقت و اخلاص دو استوانه اصلی هر مکتبی است که این دو در شخصیت حاج قاسم به‌خوبی دیده می‌شود. صداقت او در رابطه با خدا که نشان می‌دهد او خوب بنده‌ای برای خدا بود و صداقت و اخلاص او در ارتباط با خدا چنین سرنوشت و عزتی را برایش رقم زد.
 
مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اظهار اینکه شهید سلیمانی در دو نقطه دنیا را متحیر کرد، گفت: یک زمانی بود که در مراسم یکی از شهدای مدافع حرم اعلام کرد تا سه ماه دیگر حکومت داعش از کره خاکی محو می‌شود، برخی فکر می‌کردند او لاف می‌زند اما دیدیم در طول سه ماه این حکومت نابود شد.
 
مقدم‌فر ادامه داد: جای دیگر در مراسم تشییعش بود که بدرقه او هنوز هم دیگران را متحیر کرده است. تشییع پیکرش در عراق و ایران بسیار شورانگیز بود و من مطمئنم اگر در همه شهرهای ایران این مراسم انجام می‌شد اوضاع همین گونه بود، خیلی‌ها او را ندیدند اما عاشقانه به مراسم تشییعش آمدند.
 
وی با توجه به ظرفیت عظیم اجتماعی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، گفت: این تشییع و بدرقه زنده ماندن انقلاب را به رخ دشمنان کشید همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند و این به‌دلیل اخلاص و صداقتی بود که شهید سلیمانی در رابطه با خدا و مردم از خود داشت به‌گونه‌ای که همه ایران را حرم و همه مردم را انقلابی می‌دانست.
 
دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهید سلیمانی اضافه کرد: ولایتمداری او با خیلی از افراد و ما متفاوت بود. اگر احساس می‌کرد چیزی با نگاه حضرت آقا مخالف است آن را کنار می‌گذاشت، چند سال پیش مطرح می‌کرد که "این خوب نیست که می‌گویند «آقا خوشش نمی‌آید»، بلکه باید کاری کرد که آقا خوشش بیاید چون خوش آمدن او خوش آمدن نایب امام زمان(عج) است" و او به حکمت و حکیم بودن حضرت آقا ایمان و اعتقاد راسخ داشت و اعلام می‌کرد که با تجربه به این مسئله رسیده است.
 
مقدم‌فر در ادامه راجع به رویکرد شهید سلیمانی در قبال دشمنان انقلاب و اسلام، گفت: خنده و اخم دشمن در او تأثیری نداشت و این سالها چقدر غصه خورد از رفتارهایی که برخی مسئولین در قبال دشمن داشتند، به دشمن اصلاً اعتماد نداشت و دشمن می‌دانست که او هرچه می‌گوید محقق می‌شود.
 
وی افزود: یک بار سیدحسن نصرالله به من می‌گفت "ما وقتی اسرائیل را تهدید می‌کنیم بلافاصله مردم به پناهگاه می‌روند اما هر وقت نتانیاهو تهدید می‌کند مردم هیچ توجهی نمی‌کنند زیرا می‌دانند سخنانشان پوشالی است."، اما امثال حاج قاسم حرفی را می‌زدند که قطعاً عملیاتی خواهند کرد.
 
مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه در بخش پایانی سخنان خود با ذکر خاطره‌ای از حاج قاسم سلیمانی گفت: ما چند بار با او به سوریه رفتیم و دیدیم که پس از ورود او به سوریه اطراف فرودگاه را مورد هدف قرار می‌دهند که وقتی از نزدیکان او پرسیدیم "علت چیست؟"، گفتند "دشمنان می‌خواهند بگویند «می‌دانیم اینجا هستید»، اما جرئت و این جسارت را نمی‌کنند که به او آسیبی بزنند". ترامپ هم با شهادت او حماقت کرد و دیدیم که بعد از شهادت او آمریکا در چه منجلابی فرو افتاده است، پایگاه‌هایشان در عراق کم می‌شود و می‌ترسند افتضاحی که در افغانستان پیش آمد در اینجا هم رخ دهد.
 
مقدم‌فر یادآور شد: حاج قاسم علی‌رغم همه این ویژگی‌ها دست‌یافتنی است هرچند رسیدن به اخلاص و نگاه او سخت است اما الگویی است برای مردم و مسئولین ما که مورد نیاز امروز جامعه ماست، به‌خصوص برای مسئولین مدیریت جهادی و تدبیر او کنار شجاعت الگوی مهمی است.
 
وی ادامه داد: حاج قاسم یک خانه در کرمان دارد که آن را هم وقف حضرت زهرا(ع) کرده است. می‌شود حاج قاسم شد اما باید عمل کرد و مانند او اخلاص داشت. در تمام این سالها یک دلار حق مأموریت نگرفت و می‌گذشت، یکی از موضوعاتی که امروز در مجلس دنبال می‌شود مسئله تعارض منافع است که یکی از مشکلات اصلی امروز ما به‌خصوص بین مسئولان است، اما می‌توان با الگو گرفتن از حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان انسان تراز انقلاب و تمدن اسلامی این مسیر را به‌خوبی پشت‌سر گذاشت.
 
دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهید سلیمانی خطاب به اساتید دانشگاه در این جلسه، گفت: دانشگاه آزاد حدود 70 تا 80 پایان‌نامه دکتری را در رشته‌های مختلف درباره حاج قاسم، مدیریت عملکرد و رفتار و مکتب او قرار داده است که دانشگاه‌های دیگر ما نیز می‌توانند براین‌اساس به شناخت بهتر این الگوی تراز انقلاب اسلامی بین نسلهای آینده کمک کنند.
 
مقدم‌فر به‌مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله مصباح نیز گفت: بنده توفیق آشنایی و همراهی با این عالم فاضل را داشته‌ام و ایشان نیز مانند حاج قاسم حق بسیار بزرگی بر گردن ما در حوزه بینش، نگاه و مسائل علمی و حوزوی دارند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  تسنیم، تاریخ انتشار: 14 دی 1400، کدخبر: ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین