پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
مرغ داری از جمله مشاغل دارای حاشیه سود بسیار پائین برای هر کیلو مرغ تولید شده است. مرغدار‌ها بدلیل تناژ و ظرفیت تولید (مثلا ۱۰ هزار قطعه بعنوان مرغ داری مقیاس کوچک و متوسط) و تعدد جوجه ریزی در سال، قادر به سودآور سازی صنعت خود هستند. چنانچه یک دوره از فرآیند تولید دچار ضرر و زیان شود، کمر راست کردن مرغدار‌ها بشدت مشکل خواهد بود. بر این قاعده، هشدار‌های سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باید جدی گرفته شود. بیماری که از ابتدای فصل سرما در استان‌های سمنان، اردبیل، مرکزی، مازندران و گیلان گزارش شده است.
شعار سال: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل سرما در استان‌های سمنان، اردبیل، مرکزی، مازندران و گیلان بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش شده است.

او یک مورد از بیماری آنفلوانزا را در واحد‌های صنعتی، ۲ مورد حیات وحش و ۵ مورد طیور بومی در استان‌های اردبیل، گیلان، سمنان و مازندران اعلام کرد.

خطر ابتلا به آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در گله‌های لاین، اجداد، مادر، گوشتی و تخم گذار وجود دارد، به همین‌خاطر مسئولان سازمان دامپزشکی تاکید دارند که مرغداران در کنار برنامه واکسیناسیون نسبت به رعایت جدی اصول امنیت زیستی اقدام کنند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که طی سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ معدوم سازی تعدادی طیور، خسارات جبران ناپذیری به واحد‌های مرغداری وارد کرد که با افزایش واکسیناسیون و آگاهی مرغداران این بیماری تا حدودی کنترل شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۸۰۲۱۶۳۹، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین