پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقرر شده است که دو درصد از مجموع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کند و مطابق با ایین نامه ارشاد به تصویب برسد.

شعار سال: محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه ۱۶ دی در بدو ورود به شهر اراک در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: به سبب پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار بالای استان مرکزی و شهرستان اراک در این استان حضور پیدا کردیم، در قالب سفرهای استانی بنا بر این است که در همه حوزه های فرهنگی و تمدنی کشور حضور مستقیم داشته باشیم و با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ها و استان ها گفت و گو کنیم.
 
وی افزود: بازدید از طرح های فرهنگی و هنری در استان ها از دیگر اهداف است و انشالله در این سفر هم همین برنامه ها اجرا خواهد شد و امیدواریم این سفر یک مقدمه برای سفر بعدی رییس جمهور به استان باشد.
 
اسماعیلی بیان کرد: امید است بتوان در این سفر موضوعات و پروژه های فرهنگی که نیاز به حمایت ویژه دارد را با استاندار جمع بندی کرده و در سفر رییس جمهور جزو طرح های مصوب پیشنهاد دهیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کنار کارهای معمولی و ردیف ها و تبصره های معمولی که در سالهای گذشته بوده و با توجه به مشکلاتی که دولت جدید در کل بودجه با آن روبروست، دولت و رییس جمهور کار مهمی را انجام داده و مقرر شده دو درصد از مجموع اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کند.
 
وی با تاکید بر اینکه پیش یینی می کنیم این اقدام دولت دو مسئله را بوجود آورد گفت: زمینه سازی مدیریت سیاست گذاری واحد در هزینه کرد بودجه های فرهنگی یکی از این موارد است چراکه اغلب دستگاه ها این هزینه ها را انجام می دادند اما اینکار خارج از یک مدیریت متمرکز انجام می شد و دوم اینکه این میزان یک جهشی را در اعتبارات فرهنگی ایجاد می کند که کمک می کند بخشی از عقب ماندگی های سالهای اخیر فرهنگی و هنری از این طریق جبران شود.
 
وزیر ارشاد در ادامه با حضور در گلزار شهدای اراک به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا ، تاریخ انتشار: 16دی 1400، کدخبر: 1400101611855، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین