پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
برخی از تحلیل گران بیان می‌دارند که کناره گیری غرب از کره شمالی برای افزایش و تشدید حالات چگال شدگی منجر به خود کامل و مستقل بینی، زمینه را برای فروپاشی از درون کره شمالی فراهم ساخته است. در چنین جوامعی، حزب حاکم دست به تغییرات ایده ال گرای بدون دامنه برای تعیین خودی‌ها و غیر خودی‌ها زده (مبتنی بر تئوری غیریت) و این کار تا سرحد نابودسازی و از دست دادن سرمایه‌های انسانی کشور، پیش می‌رود. نهایت داستان به تقابل گروه کوچک، اما پر قدرت خواص با بدنه بزرگ عوام و خاموشی و سکوت طبقه متوسط نابود شده می‌انجامد. منابع خبری از جستجوی خانه به خانه در پیونگ یانگ برای یافتن فرد شعارنویس علیه رهبر کره شمالی، خبر داده اند. وقوع این پدیده در جامعه کاملا بسته ای، چون کره شمالی، می‌تواند گویای دو سناریوی نفوذ و یا سرریز شدن نارضایتی‌ها باشد.
شعار سال: نوشتن یک شعار دیواری توهین آمیز علیه رهبر کره شمالی همه نهاد‌ها و ارگان‌های امنیتی کره شمالی را برای یافتن فرد خاطی بسیج کرده است.

از روز ٢٢ دسامبر گذشته (٢ هفته پیش) که یک شعار دیواری علیه رهبر کره شمالی در روی ساختمانی در محله "پیونگ چون" در شهر پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی دیده شد، نهاد‌های امنیتی کره شمالی بسیج شده اند که فرد شعار نویس را بیابند.

شعار نویسی علیه رهبر کره شمالی در تاریخ ٧٠ ساله حکومت کمونیستی این کشور کم سابقه است و مجازات چنین اقدامی تبعید به اردوگاه‌های کار اجباری و یا حتی در مواردی می‌تواند مرگ باشد.

فرد شعار نویس نوشته: " کیم جونگ اون حرامزاده، مردم به خاطر تو از گرسنگی می‌میرند. "
 
شعارنویسی در کره شمالی و نشانگان فروپاشی

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین