پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
بمباران مدارس ایران توسط عراق بخشی از جنگ شهر‌ها در جریان جنگ ایران و عراق است که ۱۳۶۲ مدرسه ایرانی مورد بمباران نیروی هوایی عراق قرار گرفت. برخی از این حملات، حملهٔ موشکی و بمباران هوایی چند مدرسه در شهر‌های بهبهان، بروجرد، نهاوند، زنجان و میانه است.
شعار سال: در زمستان ۱۳۶۵ و در بحبوحهٔ جنگ ایران و عراق و پس از عملیات کربلای ۵، ارتش عراق به بمباران چندین مدرسه در غرب ایران پرداخت. به نظر می‌رسد پس از عملیات کربلای ۵، رژیم عراق دوباره به جنگ شهر‌ها روی آورد و به مدارس ایران نیز حمله کرد. در حدود ساعت ۱۳ روز ۲۰ دی ۱۳۶۵، موشک‌های زمین به زمین عراقی دو مدرسه را در بروجرد هدف قرار دادند.

این حادثه درست در هنگامی رخ داد که دانش‌آموزان نوبت بعدازظهر این دو مدرسه در سر صف‌هایشان ایستاده بودند. تعداد کشته‌شدگان این دو مدرسه، در مجموع ۶۰ تن بود. این دو مدرسه پسرانه، یکی دبستان شهید فیاض‌بخش و دیگری مدرسهٔ راهنمایی امام حسن مجتبی بودند که در مجاورت یکدیگر قرار داشتند و در منطقهٔ ابراهیم‌آباد در شمال بروجرد واقع بودند. در تصاویر روز عکس‌هایی از بمیاران مدارس ایران توسط عراق را ببینید.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی جامعه ۲۴، تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۲۵۳۶۶، www.jameh24.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین