پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در سفر استانی خود به انتقاد ار عملکرد‌های مدیران پرداخت و گفت: چرا در پست‌های مدیریتی از نیرو‌های کارآمد استفاده نمی‌شود؟ چرا با این‌همه ظرفیت ما باید شاهد فقر باشیم؟ لازم است برای رفع آن برنامه ریزی شود.
شعار سال: سید‌ابراهیم رئیسی در جریان چهاردهمین سفر استانی خود و در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم اظهارداشت: استان هرمزگان ذخایر بسیاری را در خود دارد، دریا، معادن، صنایع، زمینه رشد و از همه مهم‌تر نیروی انسانی کارآمد دارد که این‌ها ذخایر مهم استان دارد و نشان صدق آن نیز بیش از ۱۲۰۰ شهیدی است که این استان تقدیم کرده است.

وی افزود: انسجامی و وحدتی که بین همه اقوام و مذاهب هرمزگان وجود دارد زبانزد بوده و این سرمایه را باید حفظ کرد و افتخارات آن غواصان و شهدایی که نام‌آور شدند و رشادت‌هایی که در حفظ و صیانت از دریا و ایستادگی در مقابل آمریکایی شد با حضور سلحشوران نیروی دریایی سپاه، بسیج و نیرو‌های مسلح نیز نیاز به قدردانی از مردم هرمزگان دارد.

رئیس جمهور عنوان‌کرد: چرا در استانی با این‌همه ظرفیت ما باید شاهد فقر باشیم؟ فقر برازنده این استان نیست و لازم است برای رفع آن برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اعتماد دولت به جوانان نخبه افزود: در استان‌ها قطعا مدیر بومی بر مدیر غیربومی و حتما نیرو‌های کارآمد تحصیل‌کرده بومی باید در صنایع به‌کارگیری شوند مسئله اعتماد به جوانان بومی و نخبه یک اصل قطعی در دولت است.

وی تاکیدکرد: به همه مدیران استان تأکید دارم که در راستای کاهش مشکلات مردم تلاش کنند و از صاحب‌نظران و نیرو‌های کارآمد استان بهره ببرند.

رئیسی عنوان کرد: سازوکار قوی برای توسعه سواحل مکران ایجاد خواهیم کرد که بالادست همه وزارتخانه‌ها قرار بگیرد تا بتوان از ظرفیت‌های این منطقه برای مردم، کشور و منطقه استفاده کرد و ظرفیت‌های آن در همه بخش‌ها فعال شود.

وی تصریح کرد: صنایع سهمی در آبادی و عمران استان دارند و آن سهم را حتما باید نسبت به عمران، رفع آلایندگی و مشکلات استان پرداخت کنند، تمام صنایع فعال در استان هرمزگان باید نسبت به انجام مسئولیت اجتماعی خود فعال شوند و نقش خود را ایفا کنند.

رئیس جمهور گفت: در بودجه ۱۴۰۱ یکی از نوآوری‌ها تشکیل صندوق پیشرفت در همه استان‌هاست، در هرمزگان هم این صندوق ایجاد می‌شود در این طرح دولت یک تنخواه به استان خواهد داد و بخشی از درآمد‌های استان نیز می‌تواند در این صندوق واریز شود و در استان مورد استفاده قرار گیرد که مازاد درآمدها، اموال مازاد و ... از آن جمله درآمد‌ها هستند.

وی افزود: یکی از مطالبی که در این جلسه عنوان شد درخواست ایجاد دانشگاه جدید در استان بود، آقای استاندار در رابطه با ایجاد دانشگاه‌های جدید بررسی کنند و بینند آیا نیاز به ایجاد دانشگاه‌های جدید وجود دارد یا خیر، اما برداشت من این است مشکل بحث دانشگاه‌های جدید نیست بلکه عدم به‌کارگیری نیرو‌های بومی است که این مسئله باید حل شود.

رئیسی ادامه داد: دانشجویان و اساتید در بخش‌های پژوهشی راهکار‌هایی برای برون رفت از مشکلات استان ارائه کنند، دولت هم استقبال می‌کند و به آن‌ها میدان می‌دهد.

وی با اشاره به کمبود‌های زیرساخت حوزه بهداشت و درمان در استان هرمزگان تاکید کرد: من اینجا به توزیع عادلانه خدمات درمانی و پزشک در کشور تاکید می‌کنم باید نحوه توزیع امکانات درمانی به نحوی باشد که همه روستا‌ها و شهر‌ها بتوانند به آن‌ها دست پیدا کنند و ما در دولت این مسئله مهم را دنبال می‌کنیم.

رئیسی عنوان‌کرد: طرح آمایش سرزمینی در مناطق مختلف از جمله هرمزگان انجام شده، اما اگر نقدی وجود دارد باید گفته و اصلاحاتی اگر لازم است نیز انجام شود، بحث احداث مهدکودک در ادارات نیز خواسته به حقی است و حتما دنبال خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: شناسایی و توجه به خانواده‌هایی که مناعت طبع دارند برای ما مهم است و لازم است گروه‌های جهادی، علما و افراد شاخص آن‌ها را شناسایی کنند، دولت نسبت به این اقشار وظیفه دارد و باید به وضع آن‌ها رسیدگی کند.

وی ادامه داد: امروز یکی از موانع تولید و رونق تولید، مسئله قاچاق کالاست، در هرمزگان قاچاق هیچ تناسبی با تولید ندارد و باید جلوی آن گرفته‌شود؛ مسئله ته‌لنجی باید ساماندهی شود تا ضمن اینکه مدیران و مسئولان بدانند چه میزان، چه شخصی، چه کالایی وارد می‌کند ملوانان و مرزنشینان هم از مزیت‌های این قانون سود ببرند.

رئیس جمهور گفت: سوخت باید ساماندهی شود، ما نباید بی انضباطی را بپذیریم باید انضباط مالی و انضباط در صادرات و واردات رعایت شود و از قاچاق جلوگیری شود هر کشوری از ما سوخت می‌خواهد باید از راه قانونی وارد شوند.

وی عنوان کرد: ارتباط هرمزگان با دریا بیش از هزار کیلومتر است این در حالی است که ارتباط خیلی از کشور‌های اروپایی با دریا بسیار کمتر از این میزان است، اما شاهدیم بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی‌شان از طریق اقتصاد دریا است، اقتصاد دریا باید در ایران ایجاد تا در حوزه اشتغال‌زایی و درآمدزایی به کشور کمک شود.

رئیسی افزود: در استان هرمزگان با توجه به ظرفیت دریا باید گردشگری سلامت و گردشگری تمدن ایجاد شود؛ شکل گیری این منطقه با مقاومت همراه بوده است، با رشادت‌ها و تاریخ این مردم آشنا شدن بسیار خوب است، دولت با بتواند در این استان گردشگری را فعال کند چرا که در این صورت علاوه بر اشتغال و درآمدزایی شاهد تولید خدمات خواهیم بود و همین امر سبب می‌شود شاهد رونق اقتصادی باشیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: باید فقر مطلق در استان هرمزگان در گام نخست ریشه کن شود و در گام‌های بعدی نیازمند انجام اقداماتی هستیم که آبادانی را به این استان هدیه دهیم چرا که این فقر و آمار فلاکت همه ما را رنج می‌دهد.

وی عنوان کرد: جوانان عزیز نقش‌تان را با گروه‌های فکری افزایش دهید و مجموعه‌هایی فعال و در ارتباط با دولت باشید تا از وجود شما استفاده کنیم تا بتوانیم با همراهی محرومیت را از چهره زیبای هرمزگان دور کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه حبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۴۳۱۳، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین